وکیل پایه یک ایران

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل پایه یک ایران

گاهی موکلین و افرادی که پرونده­ای در دادگستری مطرح دارند یا حتی کسانی که سر و کاری با دادگاه و دادسراو مسائل قضایی ندارند می­پرسند که بهترین وکیل تهران کیست؟ یا بهترین وکیل ایران کیست؟ در پاسخ باید گفت این سوال که بهترین وکیل کیست یا سوالاتی از این دست شاید سؤال درستی نباشد زیرا وکلای دادگستری در موضوعات مختلف ممکن است تجارب متفاوتی داشته باشند و اینکه موضوعات ودعاوی مطروحه در دادگستری معمولا موضوعات متکثر و متنوعی هستند و یک وکیل قطعا نمی­تواند در همۀ موضوعات و دعاوی بهترین وکیل باشد.

گرچه شاید بتوان گفت در برخی ازموضوعات و دعاوی، جزء بهترین وکلا یا حتی بهترین وکیل باشد. شاید بهتر باشد به جای اینکه دنبال بهترین وکیل باشیم، ویژگی­های بهترین وکیل یا یک وکیل خوب را بدانیم تا دچار سردرگمی، گرفتاری­های بعدی و استرس ناشی از انتخاب اشتباه وکیل نشویم. قبلا به طور خلاصه راجع به ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خوب مطالبی نوشته­ایم. در اینجا نیز بنا به پرسش برخی عزیزان مطالبی متفاوت از آنچه قبلا گفته­ایم متذکر می­گردد.

 

 

تخصص وکیل

بجای اینکه سراغ بهترین وکیل را بگیرید، به دنبال وکیل متخصص باشید. یکی از اشکالات وکالت در حقوق ایران، عمومی بودن آن است. به عبارت دیگر، وکیل دادگستری حق دارد در عموم دعاوی وکالت کند. این اشکال معمولا توسط بعضی از وکلا در اقدام و عمل و رویۀ عملی برطرف شده است  بدین نحو که به طور تخصصی قبول وکالت می­کنند. به جهت گستردگی حقوق و موضوعات آن، وکیل نمی­تواند به همۀ موضوعات و دعاوی و احکام و قوانین آنها تسلط علمی و مهارتی داشته باشد.

وکیل دادگستری در صورتی که انجام امر را در حیطۀ توانایی­های خود نمی­بیند و یا به جهت کمبود وقت و فرصتی که به واسطۀ سایر اشتغالات خود دارد، مطالعات موردی اجباری در خصوص کار موکل را نیز در دسترس خود نمی­بیند بهتر است از قبول وکالت در آن خصوص پرهیز کند.