وکیل کلاهبرداری مشهد

شماره وکیل خوب در مشهد

شماره وکیل خوب در مشهد


 

 

وکیل کلاهبرداری در مشهد

کلاهبرداری عبارت از بردن مال دیگری از طریق توسل توأم با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه.

کلاهبرداری از جمله جرایم پیچیده ای است که بعضا تا انتهای جرم مالباخته متوجه این جرم نمی شود .به دلیل این پیچیدگی ها در مورد وقوع این جرم آمار سیاه وجود دارد بدین مفهوم که بسیاری از مالباختگان از ترس اینکه آنها را افراد ناتوان و زود باور بنامند از گزارش جرم کلاهبرداری صرفنظر میکنند مضافا اینکه جرم کلاهبرداری توسط افراد حرفه ای یا به اصطلاح یقه سفید اتفاق میافتد و امکان شناسایی و دستگیری آنان بسیار سخت و طولانی است اما اگر در کنار مالباخته بهترین وکیل کلاهبرداری باشد قطعا نتایج بهتری به دست خواهد آمد .

وکیل کلاهبرداری، امکان دفاع از اتهام کلاهبرداری و طرح پرونده کلاهبرداری را دارد. دروغ، در هیچ یک از قوانین کیفری جرم انگاری نشده است.

اما وقتی دروغ با بردن مال غیر، توام می شود، می تواند جرم کلاهبرداری را محقق نماید. وکیل کلاهبرداری، امکان تشخیص وقوع کلاهبرداری یا سایر جرایم  و یا اینکه اصولا موضوع مطروحه، مشمول حکم کلاهبرداری قرار می گیرد یا خیر، مشاوره حقوقی ارایه می نماید.

در قوانین همه کشورهای دنیا، به نوعی، جرم کلاهبرداری، تعریف شده و جرایمی هم در حکم کلاهبرداری قرار داده شده اند که از حیث مجازات، مانند کلاهبردار، مجازات شوند.

وکیل کیفری و وکیل کلاهبرداری، عموما، از یک جنس هستند و امکان ارایه مشاوره حقوقی درباره جرایم کیفری و تعریف و تشریح ارکان تشکیل دهنده هر جرمی را دارند. گاهی اوقات، تعریف کلاهبرداری بر عملی صادق است، اما نحوه عملکرد کلاهبردار، به نحوی است.

که از مفاد قانون جهت اجرای نقشه های کلاهبرداری خود استفاده نموده و از تعقیب کیفری و مجازات، رهایی می یابد. مسایلی از قبیل، کلاهبرداری کارمندان دولت، کلاهبرداری سازمان یافته، کلاهبرداری اینترنتی، مجازات شروع به کلاهبرداری، مشارکت در کلاهبرداری، تفاوت کلاهبرداری با تحصیل مال نامشروع، در ادامه این مقاله خواهد آمد.

سوالاتی درباره نحوه انتخاب وکیل کلاهبرداری، به موسسه حقوقی و داوری بین المللی حق جویان ، واصل شده است ، پاسخ داده خواهد شد.

 

سوالات متداول نحوه انتخاب 

  • آیا تحصیلات وکیل کلاهبرداری با سایر وکلا متفاوت است؟
  • وکیل کلاهبرداری اینترنتی با وکیل کلاهبرداری معمولی، چه تفاوت هایی دارد؟
  • انتخاب وکیل کلاهبرداری چگونه صورت می گیرد؟
  • مرجع صدور پروانه وکیل پایه یک دادگستری کجاست؟
  • جرم کلاهبرداری، شروع به کلاهبرداری و مشارکت در کلاهبرداری، چه تفاوت هایی دارند؟
  • نحوه اثبات جرم کلاهبرداری و درخواست تعقیب و مجازات کلاهبردار، چگونه است؟
حتما بخوانید  تصرف عدوانی در مشاعات آپارتمان

اما سوالی که مکررا از یک وکیل کلاهبرداری پرسیده می شود این است که کلاهبرداری چیست و چه زمانی این جرم محقق میگردد ؟

در پاسخ باید گفت قانونگذار در ماده ی ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری بیان داشته است ” هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت ها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیش آمدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می شود .”

بدین مفهوم از نظر بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد ” کلاهبرداری عبارت است از بردن مال دیگری از طریق توسل توام با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه.”

بنابراین برای تحقق جرم کلاهبرداری حتما باید عملیات متقلبانه و بردن مال دیگری وجود داشته باشد و صرف یک دروغ ساده مشمول این جرم نیست .

وکیل کلاهبرداری در مشهد امکان دفاع از اتهام کلاهبرداری و طرح پرونده ی کلاهبرداری را دارد  .همان طور که بیان شد یک دروغ ساده کلاهبرداری نیست اما وقتی این دروغ توام با بردن مال دیگری می شود می تواند جرم کلاهبرداری را محقق نماید .

بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد امکان تشخیص وقوع کلاهبرداری یا سایر جرایم و یا اینکه اصولا موضوع مطروحه مشمول حکم کلاهبرداری قرار می گیرد یا خیر مشاوره ی حقوقی ارایه می نماید .وکیل کیفری به دلیل تسلط بر مسایل کیفری امکان مشاوره ی حقوقی درباره ی جرایم کیفری و تعریف و تشریح ارکان تشکیل دهنده ی هر جرمی را دارند .

سوال : ارکان تشکیل دهنده ی جرم کلاهبرداری چیست ؟

پاسخ : به دلیل پیچیدگی های جرم کلاهبرداری پیشنهاد میشود که قبل از طرح شکایت کیفری با یک وکیل کلاهبرداری در مشهد در این خصوص مشورت نمایید ؛ چرا که اثبات ارکان این جرم بر عهده ی شاکی می باشد و عدم آگاهی در نحوه ی شکایت می تواند موجب تضییع حقوق مالباخته شود .زیرا کلاهبرداران افراد باهوشی هستند و از روش های هوشمندانه برای این جرم استفاده می نمایند تهیه ی مدارک و مستندات دشوار و پیچیده است که در چنین شرایطی یک وکیل کلاهبرداری در مشهد می تواند با زبدگی و تسلط خود بر قوانین پیچیدگی های این جرم را مرتفع سازنند .

هر جرمی برای تحقق نیازمند سه عنصر قانونی،مادی و روانی وجود دارد .رکن قانونی که همان ماده ی قانونی باشد در مورد این جرم بیان گردید .

رکن مادی شامل رفتار مجرمانه و سایر شرایط و اوضاع و احوالی است که برای تحقق جرم لازم است .رفتار مجرمانه در جرم کلاهبرداری فعل مثبت توسل به وسایل متقلبانه می باشد .علاوه بر این رفتار مجرمانه لازم است مرتکب از وسایل متقلبانه استفاده نماید و بر اثر استفاده از این وسایل قربانی اغفال شود زیرا مهمترین عنصر در این جرم اغفال و فریب قربانی می باشد .اگر قربانی علم به کلاهبرداری یا متقلبانه بودن وسیله داشته باشد اصولا کلاهبرداری اتفاق نیفتاده است  و باید قربانی  با میل و رضایت خود مالش را در اختیار کلاهبردار قرار دهد و کلاهبردار مال متعلق به دیگری را ببرد .

معمولا جرم کلاهبرداری به دفعات و با نقشه ی قبلی اتفاق میافتد به همین پروسه ی زمانی طولانی دارد .از نظر بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد جرم کلاهبرداری از جمله جرایم مقید است بدین مفهوم که حتما نیازمند نتیجه هستند .نتیجه ای که باید از این جرم حاصل شود ان است که ضرری به قربانی جرم وارد آید و شخص کلاهبردار از این عمل منتفع شود و از این مال استفاده نماید .

رکن روانی این جرم شامل سوء نیت عام و خاص است که در سوءنیت عام کلاهبردار به طور عمدی از وسایل متقلبانه استفاده می نماید و سوءنیت خاص همان نتیجه ی مجرمانه است یعنی قصد داشته باشد مال دیگری را ببرد.

سوال : ایا شروع به کلاهبرداری قابل تصور است ؟

پاسخ : مطابق قانون مجازات اسلامی ” هر گاه کسی قصد ارتکاب جرمی کرده و شروع به اجرای آن نماید لیکن به واسطه ی عامل خارج از اراده ی او قصدش معلق بماند مرتکب شروع به جرم گردیده است.”

برای شروع به جرم کلاهبرداری مجرم باید با توسل به وسایل متقلبانه قصد داشته باشد مال قربانی را از ید او خارج نماید و اقداماتی نیز در این راستا انجام داده باشد اما به واسطه ی عامل خارجی این جرم محقق نگردد.مجازات شروع به کلاهبرداری حداقل مجازات مقرر در همان مورد خواهد بود .از این رو مجازات شروع به جرم کلاهبرداری ساده یک سال و کلاهبرداری مشدد دو سال خواهد بود .

معاونت در کلاهبرداری

مطابق ماده ی ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی معاونت عبارت است از ترغیب،تهدید،تطمیع یا تحریک به ارتکاب جرم ،اقدام به دسیسه چینی و فریب و نیرنگ یا سوءاستفاده از قدرت برای وقوع جرم ،تهیه ی وسایل ارتکاب جرم ،ارائه طریق ارتکاب جرم به مرتکب و تسهیل وقوع جرم .بنابراین هرکس با یکی از طرق مذکور کلاهبردار را کمک نماید و وقوع  جرم را تسهیل کند معاونت در کلاهبرداری تحقق یافته است .

لازم به توضیح است علاوه بر شرایط مذکور وحدت قصد و تقدم یا اقتران زمانی بین رفتار معاون و مرتکب جرم شرط است .

مشارکت در کلاهبرداری

ماده ی ۱۲۵ قانون مجازات اسلامی در مورد مشارکت بیان میدارد ” هر کس با شخص یا اشخاص دیگر در عملیات اجرایی جرمی شرکت کند و جرم مستند به رفتار همه ی آنها باشد، خواه رفتار هر یک به تنهایی برای وقوع جرم کافی باشد خواه نباشد و خواه اثر کار آنان مساوی باشد خواه متفاوت ، شریک در جرم محسوب و مجازات او مجازات فاعل مستقل آن جرم است .”

بنابراین اگر چند نفر اقدام به کلاهبرداری نمایند که بعضی از آنان از وسیله ی متقلبانه استفاده نماید و برخی دیگر مال قربانی راببرند همه شریک در جرم کلاهبرداری هستند.

 

مزایای استفاده از بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد

۱-مدت زمان اثبات جرم کلاهبرداری را کمتر مینماید.

۲-نیازی به حضور شاکی در دادسرا و دادگاه نخواهد بود.

۳-در صورت شناسایی اموال کلاهبردار وکیل کلاهبرداری در مشهد میتواند سریعا آنها را توقیف نماید .

۴-بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد میتواند بعد از محکوم شدن کلاهبردار به رد مال برای استرداد مال اقدام کند .

۵-وکیل کلاهبرداری در مشهد میتواند رضایت یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود .

 

روش های اثبات جرم کلاهبرداری از نظر وکیل کلاهبرداری در مشهد

۱-اقرار

۲-شهادت

۳-امارات یا نشانه های وقوع جرم

۴-علم قاضی

۵-تحقیقات محلی

مراحل طرح شکایت کلاهبرداری

همان طور که بیان گردید جرم کلاهبرداری بسیار پیجیده است و حتما نیازدارید تا یک وکیل کلاهبرداری در مشهد در کنار شما باشد .برای این امر میبایست از بین وکلا بهترین وکیل کلاهبرداری در مشهد را جستجو نمایید .پس از این نیاز به وقت مشاوره ی حضوری با وکیل متخصص کیفری را دارید . در مراجعه ی حضوری باید تمام جزئیات پرونده را با صداقت کامل برای وکیل کلاهبرداری شرح دهید و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل کلاهبرداری تحویل دهید و وکالتنامه را امضاء نمایید .

با امضای وکالتنامه وکیل این حق را خواهد داشت که شکواییه ای تنظیم و بقیه ی مراحل قانونی را طی نماید .

سوال : کلاهبرداری اینترنتی چیست ؟

طبق ماده ی ۷۴۰ قانون تعزیرات سال ۷۵ ” هر کس به طور غیر مجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن ،تغییر،محو،ایجاد یا متوقف کردن داده ها یا مختل کردن سامانه ، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود و دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .”

 

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کلاهبرداران به جای استفاده از روش های سنتی از روش های مدرن و اینترنتی برای کلاهبرداری استفاده میکنند . در این کلاهبرداری مالباخته یا قربانی هیچگاه کلاهبردار را نمیبیند زیرا ملاقات رو در رو با یکدیگر ندارند . این نوع از کلاهبرداری بیشتر در قالب قرعه کشی و خرید اینترنتی مشاهده می گردد .در صورت کلاهبرداری اینترنتی از شما باید سریعا با یک وکیل خبره و آشنا به امور کیفری مشورت نمایید تا وی بتواند از طریق پلیس فتا موضوع را پیگیری نماید .

مجازات کلاهبرداری اینترنتی همانند کلاهبرداری ساده یک تا هفت سال حبس و استرداد اموال قربانی میباشد که البته طبق قانون جدید این مجازات به پنج سال کاهش یافته است ولی کلاهبردار باید مقدار مالی که از قربانی اخذ کرده است را به وی بازگرداند .

کلاهبرداری اینترنتی بسیار شایع است . مشهد از جمله شهرهای بزرگ ایران است که متاسفانه کلاهبرداری اینترنتی و سایر جرایم در آن اتفاق میافتد و افراد به طور ناخواسته در آن گرفتار میشوند  به همین دلیل مشورت با یک وکیل متخصص و با تجربه در مشهد که شما را یاری نماید بسیار ضروری است .

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

دادگاه صالح برای شکایت کلاهبرداری در مشهد

علت اینکه جرم کلاهبرداری باید به وکیل کلاهبرداری در مشهد سپرده شود علاوه برپیچیدگی این جرم اطلاع وکیل از صلاحیت های مراجع رسیدگی می باشد .

در قانون دو نوع صلاحیت برای مراجع رسیدگی در نظر گرفته شده است : صلاحیت ذاتی و صلاحیت محلی

طبق ماده ی ۳۰۱ قانون آیین دادرسی کیفری ” دادگاه کیفری دو صلاحیت رسیدگی به تمام جرایم را دارد مگر اینکه به موجب قانون در صلاحیت مرجع دیگری باشد .”و دادگاه کیفری یک به حبس های درجه چهار و بالاتر رسیدگی می نماید ؛ بنابراین به جرم کلاهبرداری که مجازات آن دو تا ده سال حبس دارد در دادگاه کیفری یک رسیدگی می شود .

با توجه به مواد ۳۱۰ و ۳۱۱ قانون مذکور ” متهم در دادگاهی محاکمه می شود که جرم در حوزه ی آن واقع شده باشد “. بنابراین جرم کلاهبرداری در دادگاه کیفری یک که جرم در آن حوزه اتفاق افتاده رسیدگی می شود .

کیفرخواست

با صدور کیفرخواست کار رسیدگی در دادسرا تمام می‌شود و از آن به بعد رسیدگی در دادگاه شروع می‌شود.

کیفرخواست بیان کننده این است که برای دادسرا محرز گردیده ولی در عین حال دلیل بر مجرمیت متهم نیست و متهم زمانی مجرم شناخته می‌شود که دادگاه او را محکوم کند.

وسیله در جرم کلاهبرداری

وسیله دارای اهمیت و ویژگی خاصی است باید متقلبانه باشد.

نتیجه جرم کلاهبرداری چیست؟

جرم مقید به نتیجه است، نتیجه جرم‌کلاهبرداری ضرر به قربانی و انتفاع مالی کلاهبردار است.

مجنی علیه در جرم کلاهبرداری کیست؟

این جرم بر روی انسان واقع می شود بنابراین بر روی ماشین واقع نمی‌شود.

ماده ۵۹۶ قانون مجازات اسلامی

اگر شخص در بیمارستان بیهوش باشد و فرزندش انگشت او را در حالت بیهوشی روی کاغذ گذاشته و سهم سایر ورثه را مال خود کند موضوع مشمول ماده ۵۹۶ قانون مجازات اسلامی عنوان آن” سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص” و ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد و ممکن است با جرم کلاهبرداری نیز مطابقت داشته باشد.

کلاهبرداری اینترنتی

در این نوع کلاهبرداری، کلاهبردار می بایست از طریق وارد کردن، تغییر یا محو کردن داده ها و یا مختل کردن سامانه و.. مال یا وجهی را تصاحب کند و جالب است بدانید این مورد کلاهبرداری می تواند بدون آگاهی مال باخته انجام شود به طور کلی در کلاهبرداری اینترنتی، فرد مرتکب از عمل متقلبانه رایانه ای استفاده می کند. مجازات این جرم در قانون ایران شامل حبس، رد مال، پرداخت نقدی می باشد، (۱ تا ۳ سال حبس و رد مال به صاحب آن و پرداخت جزای نقدی معادل مال اخذ شده)

نکته: مجازات شروع به کلاهبرداری حداقل مجازات جرم کلاهبرداری میباشد.

نکته: شروع به کلاهبرداری یعنی: توسل توأم با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه.

نکته: کلاهبرداری از جرایم غیر قابل تعلیق میباشد.

نکته:  عمل مجرمانه در کلاهبرداری یا همان رفتار مرتکب به صورت فعل می باشد و به صورت ترک فعل قابل تحقق نیست

نکته: موضوع جرم کلاهبرداری مال متعلق به دیگری می باشد

نكته: هرموقع که در کلاهبرداری شاکی خصوصی وجود نداشته باشد چون جرم کلاهبرداری جنبه عمومی را نیز شامل می گردد باید به جرم کلاهبرداری در محاکم قضایی رسیدگی شود.

نکته» در صورت وجود کیفیات مخففه در کلاهبرداری دادگاه می تواند ‘فقط’ تا حداقل مجازات مقرر را تخفیف دهد.

نکته: در کلاهبرداری که نتیجه آن بردن مال غیر است، انتفاع شخص کلاهبردار یا شخص مدنظر او از مال غیر شرط است.

نکته:انتقال مال غیر جرم مستقل است و با کلاهبرداری فرق دارد اما مجازات این دو جرم انتقال مال غیر و کلاهبرداری یکسان است.

ضرب المثل:

اگر میخواهی قاضی خوبی باشی باید به حرفهای همه گوش بدهی. (مثل برزیلی

سخن بزرگان:

نحوه قضاوت ما هنگامی که سرخوش و مهربان هستیم با وقتیکه رنجور و بد اخلاق هستیم یکسان نیست. (ارسطو)