بهترین وکیل قتل در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

بهترین وکیل قتل در مشهد

معرفي وکیل قتل در مشهد

جرم قتل

بسیار پیش آمده است که افرادی به دلایل مختلفی از جمله خصومت، دفاع از خود در دعوا و… به صورت عمدی یا غیرعمدی مرتکب جرم بزرگی به نام قتل شده اند. موارد حقوقی قتل بسیار پیچیده بوده و از آنجا که مجازات های مربوط به قتل در بدترین شرایط اعدام می باشد، فردی که مرتکب جرم شده است به دلیل ترس و وحشت نمی تواند به خوبی از خود در دادگاه دفاع کند. در چنین مواردی کمک گرفتن از وکیل متخصص در پرونده های قتل بسیار ضروری می باشد .وکیل قتل در مشهد در صورت لزوم با جمع آوری اطلاعات کافی بی گناهی فرد مضنون به جرم قتل را ثابت کرده و یا در صورت مقصر بودن شخصی که مرتکب جرم شده ، در صورت امکان مجازاتش را به حداقل ممکن می رساند.

 

موارد حقوقی قتل

همانطور که می دانیم قتل ممکن است به صورت عمد و یا غیر عمد انجام گیرد که تشخیص این مورد بر عهده ی دادگاه می باشد . بعد از تعیین نوع آن توسط دادگاه و قاضی بر اساس قوانینی که قانونگذار تعیین نموده است مجازات قاتل را معین می‌کنند. میزان این مجازات با نوع قتل و نحوه انجام گیری آن ارتباط مستقیم دارد.
همانطور که گفتیم قتل دارای دو نوع عمد و غیره عمد می باشد که علاوه بر اینها قانونگذار در کتاب قانون قتل را به سه دسته ی قتل عمد، قتل شبه عمد و خطای محض تقسیم نموده است که به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

 

انواع قتل

قتل عمد

در تعریف قتل عمد در کتاب قانون این گونه آمده است که اگر فردی با نیت و قصد کشتن شخصی اقدام به این کار کند و مرتکب قتل عمد شده است، همچنین اگر مقتول شرایط کشته شدن را نیز داشته باشد یعنی پیر یا کودک و یا بیمار باشد و فرد با اقدام خود مرتکب به قتل عمد شده است. اگر فردی با اطلاعات کافی و آگاهی کافی با قصد کشتن شخصی به او حمله کرده باشد ، حتی اگر فرد مورد نظر فوت نکند باز هم او مرتکب قتل عمد شده است. چرا که با اطلاع کافی از عواقب کارش و مجازات عملش از روی قصد دست به این عمل زده است.

 

مطابق قوانینی که قانونگذار تعیین نموده است اگر فرد قصد کشتن شخص مورد نظر را نداشته باشد و فقط به خاطر ترساندن او این کار را کرده باشد به دلیل اینکه از احتمال عاقبت مرگ آفرین برای طرف مقابل آگاهی داشته است مرتکب جنایت عمدی شده است.

از طریق مشاوره با وکیل قتل در مشهد می توانید اطلاعات لازم در مورد قتل عمد را کسب نمایید.

 

قتل شبه عمد

مطابق توضیحی که در کتاب قانون آمده است قتل شبه عمد عبارت است از عملی که فرد قاتل قصد کشتن فرد مقتول را نداشته و عمل او نیز خطر نداشته و کشنده محسوب نمی شود. ولی نهایتا به دلایل مختلفی منجر به مرگ مقتول شده است.

برای مثال؛ پزشکی که در حین عمل جراحی موجب مرگ بیمار می گردد. همراهی یک وکیل توانا در این شرایط جهت اثبات غیر عمد بودن قتل ضروری است. وکیل قتل در مشهد مدارک لازم را جهت اثبات بی گناهی مجرم به دادگاه ارائه نموده و با شیوه های حقوقی از موکل خود دفاع خواهد نمود . قانونگذار برای مجازات این جرم مطابق با شرایط به وجود آمده و شرایطی که قاتل موجب مرگ مقتول گشته است میزان مجازات را تعیین می کند.

 

قتل خطای محض

در مورد قتل خطای محض قانون گذار این گونه توضیح داده است که، در واقع قاتل در این نوع از قتل قصد کشتن مقتول را نداشته و مقتول به طور ناگهانی و نا به هنگام بر سر راه او نمایان شده است.

برای مثال ؛هنگام تیراندازی به شخص یا شی دیگری مقتول به طور ناگهانی ظاهر شده و تیر به خطا رفته و به مقتول برخورد کرده و موجب مرگ او گشته است.

در مورد این نوع از قتل نیز می توانید با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نموده و در صورت لزوم از وکیل قتل در مشهد جهت احقاق حق خود بهره مند شوید.

 

ارکان قانونی قتل

برای رسیدگی کردن به مجازات جرم هایی مانند قتل حتما باید مطابق با گفته ی قانون گذارعمل کرده و نوع مجازات تعیین گردد.

در چنین مواردی اگر فردی به تنهایی اقدام به دفاع از خود کند، به دلیل عدم آگاهی کافی ازقوانینی که قانون گذار تعیین نموده است نمی‌تواند تخفیقی در مجازات خود اعمال نماید.

درچنین مواردی کمک گرفتن از وکیل بسیار ضروری می باشد چراکه وکیل متخصص در جرم قتل ازتمامی قوانین آن آگاهی کافی و کامل دارد و با جمع آوری اطلاعات از قاتل و تعیین هدف و قصد او می‌تواند منجر به کم شدن مجازات وی شود.

معمولاً مجازاتی که برای قتل های عمدی در نظر گرفته میشود قصاص می باشد.

مگر آنکه رضایت خانواده مقتول گرفته شود برای مجازات جرم قتل های عمدی و خطای محض نیز متناسب با شدت و میزان جرم توسط قانونگذار تعیین می گردد.

 

نحوه رسیدگی به شکایات قتل

در ابتدا خانواده مقتول یا همان اولیای دم با مراجعه به دادگاه به تنظیم شکایت علیه قاتل اقدام می‌کنند. بعد از دستگیری قاتل پرونده شکایت به جریان می افتد به گونه ای که بعد از تعیین جرم قاتل و تایید آن از سوی خود قاتل و خانواده مقتول میزان مجازات قاتل تعیین می گردد. بعد از اعلام نهایی مجازات در صورتی که قاتل و خانواده مقتول اعتراضی نکنند حکم اجرا خواهد شد؛ در چنین مواردی کمک گرفتن از وکیل کاربلد در زمینه ی تخصصی قتل امری ضروری هم برای خانواده قاتل و هم برای خانواده مقتول به حساب می آید.

 

وکیل قتل در مشهد

همانطور که در مطلب فوق نیز ذکر کردیم پیش بردن پرونده های مهمی مانند قتل، به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود چه بسا بسیار افرادی بوده اند که به گمان خود قتل عمد انجام داده بودند ولی طبق قانون و قوانینی که قانونگذار تعیین نموده قتل آنها عمد محسوب نمیشده و به ناحق مجازات شده اند. لذا کمک گرفتن از وکلای متخصص در زمینه ی قتل بسیار حائز اهمیت است.

 

 

قتل‌هاي خانوادگي

 

اصطلاح قتل‌هاي خانوادگي

يك اصطلاح عمومي است كه شامل مصاديق متعدد مي‌شود.  در اين مطلب به عوامل شايع اينگونه قتل‌ها و بحث حقوقي آن توسط وکیل پایه یک دادگستری در مشهد پرداخته ایم.
بصورت كلي به قتل‌هايي كه در يك خانواده با روابط خويشاوندي سببي و نسبي نزديك واقع مي‌شود به نحوي كه يكي از اعضا اقدام به كشتن عضو ديگري مي‌نمايد ” قتل خانوادگي ” مي‌گويند.

مصاديقی از اين قتل‌ها، قتل فرزند توسط پدر يا مادر، قتل پدر يا مادر توسط فرزند، قتل زن توسط شوهر و برعكس و قتل برادر و خواهر به دست همديگر است.”وکیل جنائی در مشهد

وکیل کیفری در مشهد

قتل فرزند توسط پدر

قتل فرزند توسط پدر عوامل متعددی دخالت دارند. شرايط روحي و رواني پدر كه به خاطر ابتلابه بيماري‌هاي رواني يا تحريكات ناشي از توهمات شيطاني كه در اثر وقوع اختلال در شخصيت او ايجاد شده يا فشار‌هاي طاقت فرساي ناشي از معضلات حاد معيشتي و اقتصادي و نااميدي از تامين حداقل ضروريات زندگي، او را شرمنده و مايوس مي‌سازد و وي دچار چنان شرايط روحي نامساعدي مي‌گردد كه با توجيه غيرمنطقي جهت رهایی فرزندان از آينده شود، راهي جز قتل آن‌ها را شايسته نمي‌داند وبه نظر خويش دچار جنون شده و به قتل فرزند دست مي‌زند  يا در برخي موارد فرزند مرتكب عملي شده كه آبروي خانواده در اجتماع با خطر مواجه مي‌شود.

مثلا: فرزند درگير مواد مخدر يا مشكلات جنسي شده و اينجاست كه پدر يا مادر فرزند را مايه ننگ خانواده خود دانسته و قصد كشتن فرزند را برمي گزينند.

 

قتل عمدي فرزند توسط پدر

چه فرزند دختر باشد يا پسر ، حسب ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامي مستوجب ‘ديه’ مقرر شرعي است  و به اصطلاح اين مورد از موارد سقوط ‘قصاص’ است  و از طرف ديگر چون پدر به عنوان مجرم در موضوع مطرح است حسب موازين شرعي با موانع ارث برخورد كرده و اين ديه كه از پدر اخذ مي‌شود به ساير’ اولياي دم’، غير از او پرداخت خواهد شد و چون اين عمل پدر نظم عمومي جامعه را بر هم زده و بيم تجري او بر ديگر افراد جامعه وجود دارد از جهت ‘جنبه عمومي’ علاوه بر پرداخت ديه به حبس تعزيري ۳ تا ۱۰ سال براساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامي محكوم “وکیل حبس در مشهد” خواهد شد. البته اعمال اين مجازات مانع مجازات تتميمي مندرج در ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامي که محروميت از حقوق اجتماعي میباشد نخواهد بود.

 

صلاحيت رسيدگي به جرم قتل

بر حسب قوانين موجود از جمله قانون اصلاح، قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب ‘دادگاه‌هاي كيفري استان’ به اين پرونده‌ها رسيدگي مي‌كند.

قتل فرزند توسط مادر

قتل فرزند توسط مادر نيز تا حدودي تابع عوامل اجتماعی و… فوق مي‌باشد ولي بيشتر رهايي فرزندان از شرايط معيشتي نامساعد و عوامل روحي و رواني و اختلافات شديد خانوادگي و اعتياد در موضوع دخيل هستند” وکیل قتل مشهد ” اما در مقايسه با قتل فرزند توسط پدر، اين نوع قتل از آمار پاييني برخوردار میباشد. و از نظر قوانين شرعي و موضوعي حاكم بر كشور اين قتل در صورت عمدي بودن مستوجب ‘قصاص’ مادر خواهد “وکیل قصاص در مشهد” شد.

 

قتل والدين توسط فرزند

قتل پدر يا مادر توسط فرزند نيز از قتل‌هاي مستوجب ‘قصاص’ براي فرزند مي‌باشد، عواملي از جمله اختلافات شديد خانوادگي و هواخواهي فرزند از يكي از اوليا يا اختلافات مالي شديد بين فرزند با يكي از آن‌ها يا اعتياد فرزند و عدم توانايي در تامين مخارج اعتياد و يا سرقت از پدر و مادر به تصور اينكه عامل بدبختي وي، آن‌ها هستند، و اقدام به قتل آن‌ها مي‌نمايد”وکیل قتل عام در مشهد” .
گاها ازدواج مجدد پدر يا مادر يا برقراري روابط نامشروع مادر “وکیل رابطه نامشروع در مشهد” با ديگر افراد انگيزه قتل آن‌ها را در فرزند تقويت مي‌كند.

ابتلاي پدر يا مادر به بيماري‌هاي صعب العلاج كه با ايجاد شرايط سخت براي فرزندان همراه و هم هزينه درمان آن‌ها شرايط را غيرقابل تحمل براي فرزند نموده و فرزند گاهي براي رهايي خود از شرايط بد مالي دست به اين اقدام می‌زند.
يا گاهي براي رهايي پدر و مادرش از آلام و دردهاي بيماري به قتل آن‌ها دست مي‌زند كه به قتل با اين انگيزه “اتانازي” =(قتل ازروی ترحم یا دلسوزی) مي‌گويند.
قتل از روي ترحم در حقوق ايران به رسميت شناخته نشده است و در زمره قتل‌هاي مستوجب ‘قصاص’ است

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

قتل همسر

قتل مرد توسط زن يا برعكس آن قتل زن توسط شوهر از قتل‌هاي خانوادگي با آمار بالا محسوب مي‌شود. “وکیل کیفری در مشهد

در واقع رايج‌ترين نوع قتل خانوادگي است، در قتل زن توسط شوهر “وکیل کیفری در مشهد” انگيزه‌ها و عواملي چون فقر، شرايط بد اقتصادي، اختلافات شديد خانوادگي توام با خشونت و كتك كاري و تفاوت‌هاي بارز فرهنگي و عقيدتي ميان زن و شوهر و حجاب يا روابط نامشروع زن با مرد اجنبي و بالعکس و ‌‌نهايتا قتل‌هاي آني و بدون طرح و نقشه قبلي يا حتي گاهي با نيت قبلي رخ مي‌دهد كه نتيجه آن از هم پاشيدگي خانواده و سردرگمي فرزندان در جامعه خواهد بود . البته آمار‌ها حكايت از اين مسئله دارد كه اعتياد و خيانت زن به شوهر و برقراري روابط نامشروع از علل اصلي “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” اين نوع قتل‌هاست “وکیل قتل در مشهد“.

 

* از منظر قوانين موضوعه اين نوع قتل در صورت عمدي بودن موجب ‘قصاص’ است كه اين قصاص با پرداخت تفاضل ديه از جانب اولياي دم مقوله (زن) به قاتل صورت خواهد گرفت.
براساس ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي اگر مرد همسر خويش را در فراش با مرد اجنبي ببيند ‘قصاص و ديه’ از وي ساقط مي‌شود، البته اين مهدورالدم بودن مقتولان بايد به اثبات برسد.
گاهي اوقات شخص فوت شده اساسا مهدورالدم نبوده است ولي به تصور و اعتقاد قاتل او ‘مهدورالدم’ است. اگر قاتل، اشتباه در اعتقاد خود را در دادگاه ثابت كند قتل عمدي براساس تبصره ۲ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي تبديل به شبه‌عمد شده و تنها ‘ديه’ مقرر شرعي اخذ خواهد شد.”وکیل قتل غیرعمدی مشهد

قتل شوهر توسط

از قتل‌هاي رايج خانوادگي است كه اغلب با معاونت يا مشاركت زن و با اجير شدن فرد يا افراد اجنبي صورت مي‌گيرد اين نوع قتل اصولا ريشه در انحرافات جنسي زن داشته و با تحريك زن به قتل همسر توسط فرد غريبه صورت مي‌گيرد.
اين نوع قتل‌ها معمولااز طريق مسموم كردن يا چاقو زدن صورت مي‌گيرد و زن اكثرا نقش معاونت را عهده دار است . اين نوع قتل، براي قاتل، مجازات ‘قصاص’ و براي معاون، ۳ تا ۱۵ سال حبس تعزيري را به همراه دارد.

قتل برادر يا خواهر توسط همديگر

انگيزه‌هايي چون حسادت، رابطه نامشروع ، اختلافات مالي، اعتياد و اختلافات خانوادگي ديرينه كه منجر به حس انتقام‌جويي در فرد مي‌شود نقش اساسي دارند و اين قتل‌ها تابع مقررات قتل يعني ‘قصاص’ هستند.

قتل در کشور عزیزمان ایران معمولا تحت تاثیر عوامل متعددی میباشد که به برخی از آنها در مطلب بیان شده رسیدگی شد اما معمولا قتل ها در ایران بدون برنامه ریزی و بیشتر تحت هیجانات آنی اشخاص میباشد مثل عصبانیت ها ناشی از رانندگی یا یک فحش کوچک یا متلک یا… پس بایستی در زندگی در برخورد با حوادث و رخدادهای زندگی مان صبورتر باشیم تا مانع خیلی از اتفاقات بد و یا حتی قتل ها باشیم، لذا چنانچه هرگونه مشاوره در خصوص موضوعات قتل عمد و غیرعمد داشتید می‌توانید با تلفن به موسسه حقوقی و داوری حق جویان و مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری و همچنین وکلای کیفری در سطح ایران و استان ازکمک این بزرگواران بهره مند شوید.

تلفن همراه جهت هماهنگی : ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴