شماره وکیل خوب در مشهد

رضا حسینی برج

شماره وکیل خوب در مشهد - وکیل طلاق توافقی در مشهد - وکیل پایه یک دادگستری در مشهد


شماره وکیل خوب در مشهد

 

شماره وکیل خوب در مشهد

 

با کمک وکیل خوب پایه یک دادگستری از معضلات و آمادگی طلاق بهره بگیرید

چند سوالی که باید برای آمادگی برای طلاق از خودتان بپرسید:
شما در ازدواج تان با یک معضل واقعی مواجه هستید؟
شما ممکن است کسی باشید که تصمیم می­گیرد که باید بماند یا باید برود که آمادگی برای طلاق را دارد یا نه؟
من احساس می­کنم که باید طلاق بگیرم و آمادگی برای طلاق را دارم و این به اصطلاح ازدواج را تمام کنم؟
با این حال چگونه می­توانم مطمئن باشم؟ برخی از روزها من از تصمیمم خودم نسبت به دیگر روز ها احساس اعتماد بیشتری دارم. بخشی از من هنوز هم او را دوست دارد یا حداقل به او اهمیت می­دهد. فکر نمی­کنم عاشق او باشم، اما اگر اشتباه کنم، چه؟
افراد بسیاری تحت تأثیر تصمیمات من قرار خواهند گرفت. شاید من نباید عجله کنم. جالب است،چون که من برای سه سال که در مورد آن فکر می­کنم، این چیزها اصلا مهم نیست و من می توانم در مورد این طلاق را فراموش کنم، اگر او فقط رفتار خود را تغییر دهد، پس آمادگی برای طلاق را ندارم؟

یا ممکن است کسی باشید که تازه شنیده که همسرش می خواهد طلاق بگیرد و همسرش آمادگی برای طلاق دارد.
آمادگی برای طلاق؟ این از کجا به ذهنت رسیده؟ دو هفته پیش ما در مورد گذراندن تعطیلات در کوه ها صحبت می­کردیم. من فکر نمی­کردم که ازدواج ما تا این حد افتضاح باشد؟ من شوکه و ویران شده ­ام .من باید راهی برای توقف این کار پیدا کنم چون آمادگی برای طلاق را ندارم .شاید این ها همه یک رویا باشد و وقتی بیدار شدم، همه چیز به حالت عادی برگردد.

اکثر کتب و مقالات در مورد طلاق بر اساس این فرض است که وقتی یک زن و شوهر می­گویند که طلاق می­خواهند ، برای طلاق آماده باشند. این تجربه ما به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در طلاق که در طول این فرایند به بسیاری از مردم کمک کرده­ اند که در واقع این مورد درست نیست. معمولا وقتی زوجین روند طلاق را شروع می­کنند، یکی از آنها، و اغلب ، هر دو، واقعاً برای طلاق آماده نیستند.

متخصصان طلاق مانند درمانگران، واسطه ها و وکلای خانواده کار اغلب معتقدند که جمله ­هایی مانند :«دیگر نمی توانم او را تحمل کنم» یا «دیگر احساسی به او ندارم»، نشانگر این است که ازدواج تمام شده ­است.این طرز تفکر که وکیل طلاق اغلب به عنوان نشانگر این که زن و شوهر آماده طلاق هستند برای خدماتشان استخدام می­شوند، اینطور نیست.

بیشتر زوج­هایی که طلاق را شروع می­کنند برای آن آمادگی ندارند و اغلب حتی در رابطه با آن هم نظر نیستند. این عدم آمادگی برای طلاق است که یا موجب می­شود تا ازدواج زودتر از موعد پایان یابد یا طلاق به یک مسابقه­ ی رقابتی تبدیل شود.

تصمیم برای طلاق یکی از مهمترین تصمیماتی است که فرد می­گیرد و می­تواند با عواقب آن برای یک عمر مواجه شوند پس باید آمادگی برای طلاق را داشته باشد.
تصمیمی به این مهمی توجه بیشتری از آنچه معمولا زوج ها و متخصصان آن را ارائه می­دهند، نیاز دارد. این در خور یک فرآیند است.
هنگامی که یک زن و شوهر آماده هستند، زودتر می­توانند طلاق خود را با هم نظر بودن آغاز کنند و این امر اکثر درگیری­های عاطفی و مالی را که موجب می­شود طلاق ها تبدیل به دشمنی و بی رحمی شوند را از بین ببرد.

دلیل اینکه بسیاری از مردم حتی در مورد آمادگی برای طلاق فکر نمی کنند،این است که آنها تحت این فرضیه عمل می­کنند که هرچه زودتر بتوانید از شرایط استرس زا رها شوید، بهتر است. بنابراین تمایل طبیعی برای افرادی که در ازدواج های دشوار هستند به این است که بخواهند طلاق را در اسرع وقت انجام دهند. خانواده و دوستان هم اغلب این امر را تشویق می­کنند.

آنها به افسانه این که که هر چه طلاق سریعتر پایان یابد ، همه چیز زودتر به حالت عادی برمی­گردد،دامن میزند. اما متأسفانه در اغلب موارد، درست عکس آن قضیه اتفاق می­افتد. زوج هایی که عجولانه تصمیم می­گیرند که ازدواج را ترک کنند، هیچ وقتی برای ارزیابی احساسات، اندیشه­ ها و گزینه ­هایشان ندارند.

در نتیجه آنها برای مارپیچی از احساسات، سیستم حقوقی پیچیده و بسیاری از تصمیمات موثر بر زندگی ، آماده نیستند. اغلب آنها موافقت نامه هایی را امضا می­کنند که نمی­توانند آن را حفظ کنند و به جای بهبود وضعیت، اغلب آنها متوجه می­شوند که فقط یک مجموعه از مشکلات را با یک مجموعه ی دیگر معامله کرده­ اند. بنابراین عجیب نیست که آنها اغلب درگیر دادگاه های طولانی می­شوند و چیزی که آنها به آن امید داشتند ،یعنی یک طلاق سریع، اغلب سال ها طول می­کشد.

در این مقاله مشخص­ می شود که زوج ها باید چه کارهایی انجام دهند تا بتوانند آمادگی برای معضلات متعددی را که در طلاق وجود دارد داشته­ باشند. معضل به این معنی است که شما بین دو انتخاب، که هر کدام دارای عناصر ترسناک نامطلوب هستند، می مانید. اگر مردم قبل از طلاق مسائل خود را حل نکنند، آنها طی روند طلاق سعی درمدیریت ترس خود را به روش­های مختلف با پنهان کردن شک و تردید خود، مسئولیت؛ آسیب پذیری یا وابستگی خود دارند. این که زن و شوهر روند طلاق راشروع می­کنند و یا حتی فقط در مورد طلاق فکر می کنند، ابتدا باید با معضلات طلاق اشنا شوند.

معضلات سه گانه ی طلاق (آمادگی برای طلاق)

زوج­هایی که با احتمال طلاق روبرو هستند با یکی از سه معضل روبرو هستند:

من طلاق را می­خواهم، اما مطمئن نیستم که آیا تصمیم درست است. از آنجا که فرآیند طلاق بر زندگی فرزندان شما، و همچنین شیوه زندگی، اقتصاد و سرمایه ­گذاری و وضعیت تاهل شما تاثیر می­گذارد، فشار برای تصمیم­گیری کاملا درست، بسیار زیاد است. متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد. بهترین سناریو این است که تصمیمی بگیرید که مبتنی بر احساسات و غرور نیست .
من طلاق نمی­خواهم، همسرم می­خواهد. قرارداشتن در مکان یک واکنش­گر به شما حس کنترل نداشتن بر روی شرایط و یک قربانی در مانده را خواهد داد. شما به شدت احساس خستگی عاطفی را تجربه خواهید کرد، زیرا زندگی شما در پیش چشمان شما تغییر خواهد کرد بدون این بتوانید تاثیری بر نتیجه ی آن داشته باشید. در پاسخ به این معضل، شما باید از خودتان بپرسید که آیا شما حاضرید در زنگی که بر اساس توهم بنا شده بمانید؟. آسان نیست که مشکلات ازدواجتان را تصدیق کنید و با آنها کنار بیایید، آن هم زمانی که حس می­کنید همسرتان به شما آسیب زده است.

من فقط این طلاق را می­خواهم چون ازدواج من کار نمی­کند.

اگر این معضل شماست،شما سعی خواهید­کرد که از تمامی مسئولیت ها با مقصر دانستن همسرتان به عنوان مقصر اصلی شکست این ازدواج شانه خالی­ کنید. مشکلات و خشم فراوانی در مورد اینکه شریک زندگی شما باعث این تصمیم می­شود، وجود دارد. درگیری ذهنی که از این سرزنش ایجاد می­شود، به طور مستقیم با عدم تمایل شما برای ریسک بیان هر گونه ترس و غم خودتان مرتبط خواهد بود. اگر این اتفاق نیفتد، روند طلاقی که در پیش دارید پر از تنش و درگیری و ادامه ی این سرزنش­ها خواهد بود.
عنصر مشترک در هر سه معضل، ترس است. در گروه اول ترس از اشتباه بودن و نادرست بودن وجود دارد، مورد دوم اینکه مشکلی وجود دارد و یا وابستگی خود را به آنها انکار می­کند و گروه سوم از مسولیت پذیری و نرمی می­ترسد. نتیجه در هر سه موقعیت طلاقی دامنه دار،طولانی و پر از درگیری خواهد بود. برای این که طلاق به یک روند همراه با همکاری و احترام باشد، زن و شوهر باید آماده باشند تا زندگی خود را در تمامی سطوح جدا کنند؛ به طور قانونی، عملی و عاطفی .برای انجام این کار، هر فرد باید با پاسخ دادن به چند سوال زیر، با معضلات طلاق روبرو شود.

۸ سوال برای داشتن آمادگی برای طلاق

۱- آیا هنوز نسبت به شریک زندگی تان حسی دارید؟

بسیاری از افرادی که می­گویند طلاق می­خواهند، احساسات قوی نسبت به همسر خود دارند، اما به دلیل کشمکش قدرت مداوم در این رابطه، این نزدیکی حس نمی­شود. اگر اینگونه است، بهتر است قبل از تصمیم­گیری برای طلاق، بر روی رابطه خود کار کنید چون آمادگی برای طلاق را ندارید، در غیر این صورت احساسات شما را گیج خواهند­کرد و حال شما بعد از طلاق ممکن است از آنچه که در حال حاضر است، بدتر شود.

۲- آیا واقعا با هم زوج بودید؟

برای اینکه واقعا زوج به حساب بیایید، زن و شوهر باید روابطی ایجاد کنند که شامل “ما” یا “برای ما” شود. بسیاری از افرادی که طلاق می­گیرند در واقع هرگز ازدواج نکرده ­بودند و هیچ گاه بیش از دو نفر که نیازهای خود را برآورده می­کنند،نبوده اند. آنها ممکن است فرزندانی داشته باشندو در یک خانه زندگی کنند اما فعالیت­های آنها بیشتر جنبه ی رقابتی داشته تا جنبه ی اتحادی. آنها می­پرسند: «آیا من می خواهم این یا آن را انجام دهم»، به جای اینکه بپرسد «آیا این برای ما خوب است؟» اگر شما در رابطه خود یک “ما”ی واقعی ایجاد نکرده باشید، این زمانی برای ایجاد آن است یا این که اعتراف کنید هرگز یک زوج نبوده اید.

۳- آیا شما واقعا برای طلاق آماده هستید یا فقط تهدید می کنید؟

گاهی از طلاق به عنوان تهدیدی در دعوا های خانوادگی استفاده می­شود که اغلب به دلایل ذیل است:

از خشم و ناامیدی.
برای به دست آوردن قدرت و کنترل بر شخص دیگری، آنها را مجبور به دیدن شرایط از دید خود کردن
اینکه شما را جدی بگیرند که واقعا تغییری در زندگی میخواهید
به عنوان یک پیام مبنی بر این که ازدواجتان در حال فروپاشی است
افرادی که همواره تهدیدبه طلاق می­کنند اعتبار خود را نزد همسرشان دست می­دهند. اگر فرد صرفا تهدید نمی­کند، و واقعا برای طلاق آماده است، آنها می توانند این فکر را را در ذهن خود نگه دارند:که “من مایل به پایان دادن به یک فصل از زندگی ام هستم، زیرا من با این واقعیت که دیگر نمی توانم کاری برای این رابطه انجام دهم،کنار آمده­ ام. »آنها به طور مناسب و بدون هیچ گونه سرزنشی با همسرشان صحبت خواهند کرد.

۴- آیا این یک تصمیم صادقانه بر مبنای خودشناسی است یا این یک تصمیم عاطفی-واکنشی است؟

آماده شدن برای طلاق همسرتان به این معنی است که بتوانید تصمیم روشن و غیر احساسی را بگیرید که بتوانید در طول زمان پای آن بایستید.. طلاق به معنی که توانایی در رها کردن تمام دلبستگی های عاطفی قوی به شخص دیگر است،چه آن افراد دوست داشتنی باشند و چه متخاصم و مضر.

تصمیمات احساسی پایدار نمانده و در صورتی که بر اساس آنها عمل شود، مشکل اساسی را حل نمی­کند. افرادی که از سر خشم طلاق می­گیرند حتی بعد از طلاق نیز خشمگین می­مانند.

بیانیه­ای که نشان دهد که شما یک تصمیم صریح و صادقانه گرفته اید و این یک واکنش احساسی نیست به این صورت است: “من به این که شما شخصیت خاص خود، امیدها و رویاها خودتان رادارید،به رسمیت می­شناسم و می توانم برای شما احترام قائل شوم، اما من دیگر نمیخواهم همسر شما باشم. آماده شدن برای طلاق، یعنی داشتن وابستگی عاطفی پایینتر به شخصی که قرار است از او جدا شوید،در غیر این صورت، فرایند طلاق خود، مارپیچی از احساسات شدید، از جمله خشم، بی اعتمادی و آسیب خواهد بود.

۵-هدف شما در خواست طلاق چیست؟

هرقصدی، به غیر از پایان دادن به ازدواج، نشانه ای از این است که شما برای رسیدن به طلاق آماده نیستید. اگر امیدوار باشید که از طریق طلاق طرف مقابل تغییر خواهد کرد و با شما بهتر رفتار خواهد کرد،یا متوجه می شود که چه چیزی را از دست داده یا اینکه چقدر به شما آسیب رسانده،دارید به دلیل اشتباهی طلاق بگیرید .طلاق هیچ قدرتی برای تصحیح اشتباهات و تغییر قلب و ذهن افراد ندارد. طلاق تنها می­تواند یک چیز را انجام دهد،اینکه یک ازدواج را پایان دهد و هر فرد را رها کند تا با افراد جدیدی آشنا شود.

۶- آیا درگیری های داخلی خود را در مورد طلاق حل و فصل کرده­اید؟

هر کسی که وارد فرآیند طلاق می­شود، دچار درگیری است و آمادگی برای طلاق را دارد. افراد می توانند هم زمان هم احساس گناه کنند، و هم از این که می خواهند رابطه را پایان دهند مطمئن باشند. یا آنها می­توانند حس کنند به آنها خیانت شده است و در عین حال متوجه شوند که زندگی آنها پس از طلاق بهتر خواهد بود. شناخت منازعات و کنترل کردن بخش هایی از شما که با تأثیر طلاق در کشمکش است، در زمان های مختلف، بخشی از فرآیند آماده شدن برای طلاق خواهد بود.

۷- آیا می­توانید از پس عواقب ناگوار طلاق را بر بیایید؟

طلاق تغییر و غم و اندوه را به دنبال دارد، زیرا از بین رفتن روح «خانواده شاد» است. زخم، ناامیدی، تنهایی، شکست، عدم پذیرش، عدم انطباق می­تواند، زمانی که ما در این گذرگاه های بسیار آسیب پذیر قرار داریم،بر روح و روان ما غالب شوند. برای آمادگی برای بالا و پایین های فرآیند تمام، ایجاد کردن یک سیستم پشتیبانی شامل خانواده و دوستان که در صورت نیاز برای کمک به شما به لحاظ عاطفی و عملی در دسترس باشند،ضروری است.

یکی از سخت ترین عواقب طلاق، مواجهه با غم دیگران است باید ببینید آمادگی برای طلاق در این مورد را دارید، چه آن افراد فرزندانتان ، خانواده یا دوستان شما باشند ، زیرا طلاق بر زندگی بسیاری از مردم تاثیر می­گذارد. اگر شما طلاق را انتخاب کردید، باید بر تصمیم خود و پایان ­دادن به ازدواجتان در برابر همه این افراد و شرایط محکم بمانید. اگر شما طلاق را نمی­خواهید، اما همسرتان می­خواهد طلاق بگیرد، هنوز هم باید آمادگی پذیرش عواقب ناشی از ازدواج نا موفق را داشته باشید برای شناختن اینکه آیا آماده هستید، از خود بپرسید که آیا برای تغییرات زیر آماده (آمادگی برای طلاق) هستید:

اگر شما تغییرات در امور مالی، شیوه زندگی یا عادات خود را نمی خواهید، پس شما برای طلاق آماده نیستید؛
اگر شما نمی توانید خشم و اندوه فرزندان خود را بپذیرید، پس شما برای طلاق آماده نیستید؛
اگر نمی توانید زمان های ناامنی، ترس و …. را بپذیرید، پس شما برای طلاق آماده نیستید؛
اگر شما مایل به دل کندن از همسر خود از لحاظ ذهنی، احساسی و معنوی نیستید، پس شما برای طلاق آماده نیستید.

۸- آیا شما مایل به کنترل زندگی خود به صورت مسولانه و بالغانه هستید؟

این که آیا شما کسی هستید که طلاق را می خواهد یا کسی که مجبور است به درخواست طلاق همسر خود پاسخ دهد ،در هر دو حالت یک چیز مشترک است،این ازدواج پایان می­یابد. چگونگی پاسخ افراد به این واقعیت (آمادگی برای طلاق) نوع طلاق و آینده آنهارا تعیین خواهد کرد. آنها می توانند از موضع تلخی، انتقام یا درماندگی درآیند و یا می توانند برای آینده خود از موقعیت قدرت، درک و احترام وارد شوند. نگرش شما نوع طلاق شما را تعیین می کند. گزینه ­های شما به شرح زیر است:

شما می توانید موافقتنامه­ هایی را ایجاد کنید که:

فقط از حقوق خود محافظت کنید یا اینکه به حقوق همسر خود نیز احترام بگذارید.

فقط برای شما خوب باشد یا برای همه خوب باشد. به همسرتان را کمتر از حقش بدهید یا واقعا حق همسر خود

را به بدهید.

فقط شما را به زحمت نیاندازد و یا برای همه به خوبی عمل کند.

نیاز به جلسات دادرسی مکرر داشته باشد یا نیازی به جلسات دادگاه نداشته باشد.

تجربه ما این است که افرادی که خودشان را با پاسخ به همه ی این هشت سوال آماده می­کنند، احتمال بیشتری برای طلاق توافقی دارند. با شروع روند در این راه آنها خیلی بهتر قادر به انجام توافقاتی پایدار با یکدیگر و حل و فصل مشکلات خود و توسعه برنامه ­های فرزندپروری که هم از کودکان و هم از حقوق دو طرف حمایت می­کنند،خواهند بود.

 

شماره وکیل خوب در مشهد  

شماره وکیل خوب در مشهد

شماره وکیل خوب در مشهد

شماره وکیل خوب در مشهد  

شماره وکیل خوب در مشهد

 

شماره وکیل خوب در مشهد

 

شماره وکیل خوب در مشهد