طلاق فوری در مشهد

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

طلاق فوری در مشهد


چگونه در مشهدطلاق فوری بگیرم؟

طلاق فوری چیست ؟

طلاق فوری یا سریع همان طلاق توافقی است .در این نوع از طلاق طرفین برای جدایی از یکدیگر به توافق رسیده اند و به جای طی مراحل طولانی طلاق یک طرفه با تفاهم و توافق از هم جدا می شوند .در طلاق فوری یا توافقی زوجین به شکل دوستانه از هم جدا می شوند به همین دلیل حرمت میان آنان از بین نمی رود .در طلاق فوری زن و مرد باید بر روی مسائل مالی و غیر مالی زندگی مشترک توافقات لازم را انجام دهند .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

سامانه ی نوبت دهی طلاق فوری :

اولین مرحله در طلاق فوری یا توافقی ثبت نام در سامانه ی مشاوره ی طلاق با عنوان زمان تصمیم می باشد .زوجین باید مشخصات خود را در سامانه ی مذکور وارد نمایند و تاریخ جلسات مشاوره ی خود را دریافت کنند .لازم به توضیح است که زوجین باید در تمام جلسات مشاوره شرکت نمایند در غیر اینصورت باید مجددا برای مشاوره ثبت نام نمایند . مشاور مرکز مشاوره پس از اتمام جسات نظر خود را مبنی بر ادامه ی زندگی زوجین بیان می دارد و آن را برای دادگاه ارسال می کند .

راه های طلاق فوری:

برای انجام طلاق فوری یا سریع یا توافقی پس از اتمام جلسات مشاوره باید دادخواست طلاق در دفتر خدمات قضایی ثبت گردد پس از آن روز جلسه ی رسیدگی به طرفین یا وکلای آنان ابلاغ می شود .دادگاه با توجه به نامه ی مرکز مشاوره و توافقات طرفین حکم طلاق که گواهی عدم امکان سازش نام دارد را صادر می کند .مدت اعتبار این گواهی سه ماه می باشد و زوجین باید ظرف این مدت به دفترخانه برای طلاق مراجعه نمایند .

طلاق قضایی و غیر قضایی :

در طلاق قضایی زوجه وکالت در طلاق دارد یا موارد دوازده گانه طلاق در سند ازدواج اما زوج راضی به طلاق نیست یا در جلسات حضور نمی یابد و حاکم شرع بنا به دلایلی زوجه را طلاق می دهد اما طلاق غیر قضایی طلاقی است که زوج درخواست طلاق می دهد یا به دلیل بذل مهریه از سوی زوجه راضی به طلاق می شود .