وصول سفته در مشهد تهران خراسان ایران

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد


وصول سفته در مشهد تهران خراسان ایران

وصول سفته در مشهد تهران خراسان ایران

برای وصول سفته دو راه وجود دارد اولین راه از طریق اجرای اسناد رسمی است چون سفته از اسناد لازم‌ الاجراست در صورتی که دارنده به وظایف قانونی خود عمل کرده باشد ، می‌تواند علیه صادرکننده ، پشت نویس و ضامن به اجرای اسناد رسمی واقع در اداره ثبت مراجعه و تقاضای توقیف اموال بلامعارض اشخاص فوق و وصول طلب خود را کند.

وصول سفته در مشهد تهران خراسان ایران ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

راه دیگر از طریق مراجع قضایی دادگستری است. دارنده سفته با تقدیم دادخواست حقوقی علیه یک یا تمام مسوولان سند تجاری اقامه دعوی می‌کند و در صورتی که به محکومیت قطعی صادرکننده منجر شود و اگر اموالی از محکوم تحصیل نشود، می‌تواند به استناد قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی تقاضای بازداشت شخص محکوم را کند.

 

وصف شكلی سفته و مندرجات آن

  • مبلغی كه باید تاٴدیه شود با تمام حروف
  • گیرنده وجه
  • تاریخ پرداخت

سفته در صورتی از اعتبار قانونی برخورداراست و می توان برای وصول آن از طریق مراجع قانونی و قضایی اقدام كرد كه واجد وصف شكلی قانونی باشد . به همین منظور فرم سفته توسط مرجع ذیربط چاپ ودر بانك ها به افراد فروخته می شود. این سفته ها دارای نقش تمبر و شماره ی خزانه داری كل است.در این فرمها،سقف مبلغ اعتبار سفته قید شده است. مثلا ؛اگر در حاشیه ی سفته نوشته شده باشد؛«سفته تا مبلغ یك میلیون ریال»،بدین معناست كه متعهد در این سفته فقط تا یك میلیون ریال تعهد پرداخت دارد. بنابراین عددی كه در ردیف مبلغ سفته نوشته می شود نمی تواند بیش از یك میلیون ریال باشد . بر روی سفته،بهای سفته درج شده كه هم نمایانگر قیمت برگ سفته است وهم نشانگر سقف مبلغ اعتبار سفته. ماده ۳۰۸ قانون تجارت اشعار می دارد؛[ فته طلب علاوه بر امضاء یا مهر باید دارای تاریخ و متضمن مراتب ذیل باشد :