وکیل تغییر جنسیت در مشهد

تغییر جنسیت

وکیل تغییر جنسیت در مشهد

 

وکیل تغییر جنسیت در مشهد

تغییر جنسیت

تغییر جنسیت عملی است که در سال های اخیر رو به افزایش است . افراد ترنس یا تراجنسی با هویت خود مشکل دارند زیرا جسم و اندام جنسی آنها با شخصیت جنسی آنها متفاوت می باشد بدین مفهوم که فرد ممکن است اندام جنسی زنانه یا مردانه داشته باشد اما جنسیت او با این اندام در تضاد باشد از این رو این افراد به عمل تغییر جنسیت روی می آورند .این تغییر جنسیت کمک می کند تا بدن فرد با شخصیت وی نزدیکی بیشتری داشته باشد .

در همه جای دنیا برای انجام این عمل مجوزهایی لازم است ایران نیز مستثنی از این قاعده نمی باشد ، بنابراین لازم است فرد ترنس در ابتدا توسط یک روانشناس و جراح و متخصص غدد مورد بررسی قرارگیرد و سپس مجوز لازم برای انجام عمل را از پزشکی قانونی دریافت کند تا تحت عمل تغییر جنسیت قرار گیرد .

 

وکیل خانواده در مشهد

 

از نظر فقه نسبت به این عمل تغییر جنسیت سه موضع گوناگون وجود دارد :

۱-ممنوعیت مطلق : گروهی از فقها اینگونه اعمال جراحی را ممن.ع می دانند و قائل به حرمت از بین بردن اعضای بدن ، غیر مجاز بودن تغییر در خلقت الهی هستند و معتقدند این عمل با مصالح عمومی در تضاد است و منفعت عقلایی ندارد .

۲-مشروعیت مطلق : از نظر این فقها هر کاری حلال است مگر حرام بودن آن در قرآن و روایات بیان شده باشد .عمل تغییر جنسیت در اسلام حرام اعلام نشده است و افراد می توانند هر تصرف حلالی را در بدن خود انجام دهند زیرا تغییر در جنسیت تغییر در انسانیت نمی باشد .

۳-مشروعیت مشروط : مشروعیت هر امری باید منفعت عقلایی داشته باشد اگر فرد دارای مشکل جنسی باشد و پزشکان متخصص این عمل را صلاح بدانند فرد میتواند انجام دهد .

متاسفانه علیرغم اینکه تعداد عمل های تغییر جنسیت در ایران زیاد می باشد اما جامعه دید و نگاه مناسبی با این افراد نداشته و آنا ن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند بنابراین لازم است تا فرهنگ سازی نسبت به این موضوع به وجود آید و با این افراد مانند دیگران برخورد شود زیرا کاری خلاف شرع و قانون انجام نداده اند .