وکیل جرم تجاوز جنسی در مشهد

وکیل جرم تجاوز در مشهد

وکیل جرم تجاوز در مشهد


وکیل جرم تجاوز جنسی در مشهد

 

 

تجاوز جنسی

تجاوز جنسی ومجازات آن از منظر قانون و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد و تحلیل ابعاد آن توسط وکیل کیفری مشهد 

جرم تجاوز به عنف :

از جرایمی میباشد که به دلیل اختلال در نظم عمومی و جامعه تقریباً در نظام قضایی تمامی کشورها، مجازات سنگینی “وکیل کیفری در مشهد” را به همراه دارد. این جرم دارای اشکال مختلفی نظیر کودک‌آزاری جنسی، زنای با محارم، دیگرآزاری جنسی، خودآزاری جنسی، پورنوگرافی و عورت‌نمایی انجام می‌شود “وکیل کودک آزاری در مشهد” .

 

وکیل کیفری در مشهد

 

* تجاوز به عنف اثرات و پیامدهای مخرب و سهمگینی مانند اضطراب، افسردگی، وسواس، اختلالات جنسی، عدم احساس امنیت فردی و اجتماعی و تمایل به خودکشی و… را برای بزه‌دیدگان به همراه دارد “وکیل بزه دیده گان در مشهد” ، که بعضاً هرگز درمان‌پذیر نخواهند بود” وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” .

در بررسی این جرم می‌توان گفت ، نوعی انحراف جنسی محسوب می‌شود و متجاوزان اغلب دارای نوعی از اختلالات شخصیتی هستند “وکیل پرونده شخصیت در مشهد” . البته نقش پررنگ شرایط سنی، فرهنگی و اقتصادی مرتکبان تجاوز جنسی را هم نمی‌توان نادیده گرفت” وکیل جنایت در مشهد” .

* نکته حائز اهمیت که باید به آن اشاره کرد این می‌باشد که هر چند بیشتر افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند را زنان تشکیل می‌دهند” وکیل زن در مشهد” ، اما این مساله اصلاً به معنی این نیست که مردان و کودکان به‌هیچ‌وجه مورد تجاوز واقع نمی‌شوند” وکیل مرد در مشهد” .

 

* در این گفتار ویژگی‌های این جرم و مجازات تعیین‌شده قانونی توسط وکیل پایه یک دادگستری در مشهد آشنا خواهیم شد.

 

تعریف تجاوز جنسی

بین تجاوز جنسی و آزار جنسی تفاوت وجود دارد “وکیل جرم تجاوز مشهد “.

بدین معنا که آزار جنسی می‌تواند شامل: هر نوع رفتار، کلمات رکیک، نگاه کردن جنسی، لمس اعضای بدن طرف مقابل بدون رضایت او و اغفال یا اعمال فشار روانی به طرف مقابل برای جلب رضایتش به برقراری رابطه جنسی” وکیل تجاوز در مشهد “باشد.

 

درحالی‌که تجاوز جنسی شدیدترین مصداق جرایم جنسی غیرکشنده و درواقع، حد نهایی آن است که توسط متجاوز علیه فرد دیگری صورت “وکیل کیفری در مشهد” می‌گیرد.
این جرم به معنی برقراری رابطه جنسی با شخصی دیگر بدون رضایت و توافق آزادانه اوست که معمولاً با اعمال خشونت فیزیکی مثل کتک زدن یا استفاده از سلاح و… (تجاوز به عنف) برای بی‌دفاع کردن طرف مقابل و انجام رابطه جنسی همراه “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” می‌شود.

در حقیقت ، ‘تجاوز به عنف’ ، انجام رابطه جنسی بدون رضایت طرف مقابل و با به‌کار گرفتن زور بوده و نوعی از زنا محسوب می‌شود ” وکیل جرم زنا در مشهد “.
در برخط موارد هم، متجاوز از طریق فریب، حیله یا تهدید قربانی بدون اعمال خشونت بدنی یا با استفاده از مواد بیهوش‌کننده یا خواب‌آور دست به تجاوز می‌زند، که در همه موارد با وجود عدم به‌کارگیری خشونت، رضایت طرف مقابل نادیده گرفته شده” وکیل تجاوز به عنف در مشهد” است.
البته مجازات تجاوز به عنف و تجاوز در اثر خواب یا بیهوشی فرد بزهدیده، متفاوت است.

 

نحوه شکایت از متجاوز جنسی

از آنجا که بسیاری از کسانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند به دلایل مختلف وقوع جرم را گزارش نمی‌کنند “وکیل کیفری در مشهد “، آمار دقیقی از میزان ارتکاب این جرم در جامعه به دست نمی‌آید.
از طرف دیگر، مقامات قضایی هم فقط زمانی می‌توانند از وقوع چنین جرمی مطلع شوند که یا خودشان شاهد وقوع جرم باشند، یا شکایتی صورت بگیرد یا افراد آگاه وقوع آن را اطلاع “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” دهند.
همین مساله باعث پایمال شدن حقوق بزه دیده و مجازات نشدن متجاوز شده و امکان ارتکاب مجدد جرم توسط آنان را در آینده افزایش “وکیل تجاوز به عنف مشهد” می‌دهد. اما کسانی که قصد گزارش تجاوز جنسی و شکایت کیفری از فرد متجاوز را دارند بر طبق قانون بایستی به دادسرای محل وقوع جرم “وکیل دادسرا در مشهد” مراجعه کنند.

 

دادسرا موضوع را برای انجام بررسی‌های بیشتر و تنظیم شکوائیه به کلانتری ارجاع” وکیل شکواییه در مشهد” می‌دهد.

در اقدام بعدی، فرد شاکی با دستور قضایی به کلانتری مراجعه می‌کند تا به همرا یک مامور برای ابلاغ نامه به نشانی منزل متهم به تجاوز رفته و او را در همان لحظه توسط مامور به کلانتری “وکیل کلانتری در مشهد” بیاورد.
در ادامه، کلانتری برای تکمیل روند پرونده، شاکی و متهم را به دادسرا ارجاع “وکیل دادسرا مشهد” می‌دهد.
نکته‌ ی که باید به آن توجه کرد این است که شخصی که مورد تجاوز واقع شده باید تا قبل از از بین رفتن آثار تجاوز، یعنی اغلب در ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از وقوع جرم به پزشکی قانونی مراجعه “وکیل پزشکی قانونی در مشهد” کند

 

اما اگر آثار تجاوز روی لباس یا ملحفه باقی مانده باشد، حتی بعد از گذشت سال‌ها از وقوع جرم، همچنان می‌توان با بررسی دی‌ان‌ای شخص متهم به تجاوز، به جمع‌آوری اطلاعات پرداخت.
در هرحال، توصیه می‌شود که رجوع به پزشکی قانونی هرچه سریع‌تر صورت” وکیل پزشکی قانونی در مشهد” بگیرد.
در صورت موافقت شخص شاکی و نظر قاضی هم، متهم می‌تواند تا زمان دادگاه و اثبات جرم با قرار وثیقه آزاد “وکیل دادگاه مشهد” باشد.

اثبات جرم تجاوز جنسی

طبق قانون مجازات ایران، اثبات جرم تجاوز به عنف بر عهده ‘بزه‌دیده'” وکیل بزه دیده در مشهد “است.
یعنی اگر مردی منکر تجاوز شود، زن “وکیل زن در مشهد” باید هم وقوع رابطه جنسی را به اثبات برساند و هم ثابت کند که نزدیکی جنسی بدون رضایت خودش صورت گرفته است.
از سوی دیگر، متهم به تجاوز هم باید نزد قاضی (و نه نزد پلیس) ۴ بار به ارتکاب جرم اقرار” وکیل اقرار در مشهد” کند.

طبق ماده ۱۲۰ قانون مجازات، یکی دیگر از شرایط اثبات تجاوز هم، علم قاضی است که از راه متعارف حاصل “وکیل کیفری مشهد می‌شود.

 

یعنی اینکه قاضی می‌تواند با توجه به اقرارهای فردی که مورد تجاوز قرار گرفته “وکیل اقرار در مشهد” و سایر شواهد و قرائن، جرم متهم را زنای به عنف تشخیص داده و حکم “وکیل اجرای احکام در مشهد” صادر کند.

در مواردی ممکن است که متهم به تجاوز در ابتدا نزد قاضی اقرار کند اما بعد، منکر تجاوز شود. در این صورت، قاضی می‌تواند بر اساس علم خودش حکم صادر” وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” کند.
از شیوه‌های اثبات جرم، حضور ۴ شاهد است” وکیل کیفری در مشهد “.
اما متاسفانه، ماهیت، نوع و شرایط ارتکاب جرایم منافی عفت از جمله تجاوز جنسی به شکلی است که دور از دید سایر افراد اتفاق می‌افتد. بنابراین، در صورت نبودن چنین شاهدانی، قاضی می‌تواند بر اساس علم خودش ر‌أی صادر “وکیل شهود در مشهد” کند.

طبق قاعده حقوقی و شرع اسلام، اقرار هر فردی علیه خودش نافذ “وکیل حقوقی در مشهد” است، اما اقرار کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، برای علم قاضی مهم است و جزء شواهد و قرائن محسوب می‌شود.

 

مجازات قانونی تجاوز به عنف

در قوانین کیفری ایران، جرمی با عنوان تجاوز جنسی جرم‌انگاری نشده “وکیل جرم زنا در مشهد” است.
در واقع، این جرم در ردیف زنای به عنف یا لواط به عنف تعریف می‌شود “وکیل جرم لواط در مشهد” و انواع مختلفی از جمله تجاوز مرد به مرد و یا تجاوز مرد به زن دارد که هر کدام از آنها می‌تواند به صورت تجاوز گروهی، فردی، خانوادگی یا قبیله‌ای انجام” وکیل مرد در مشهد” شود.
در هر صورت، مجازاتی که قانون و فقه برای زنای به عنف و اکراه در نظر گرفته مرگ (اعدام) “وکیل اعدام در مشهد” است.
بر اساس ماده ۸۲ قانون مجازات اسلامی، حد زنای به عنف اعدام است و در آنها تفاوتی بین جوان، غیرجوان، محصن و غیرمحصن وجود ندارد.
بر طبق همین قانون، به دلیل بحرانی بودن سنین ۱۵ الی ۱۸ سال، مجرمان جرائم جنسی زیر ۱۸ سال که هنوز از لحاظ عقلی به تکامل نرسیده‌اند، به اعدام محکوم نمی‌شوند. “وکیل کودکان در مشهد” .

 

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

 

با وجود این، مجازات و تعریف حدود تجاوز جنسی در قانون ایران به شکلی است که باعث شده تا در عمل، صرفاً مرتکبان تجاوزهای گروهی و سازمان‌یافته، به مجازات محکوم شوند که این امر موجب مصون ماندن اکثر متجاوزان خواهد شد.
البته موضوع فقط مصونیت متجاوز نیست. بلکه بر اساس قانون مجازات، اگر شاکی پرونده تجاوز نتواند عنصر اجبار را ثابت کند، خودش هم ممکن است در مظان دو اتهام قرار بگیرد. اتهام اول، ارتکاب زنا (رابطه جنسی خارج از ازدواج) است که مجازاتش بر حسب مورد، ‌شلاق یا اعدام “وکیل اعدام در مشهد” است.
اتهام دوم هم، جرم قذف (نسبت دادن زنا یا لواط به دیگری) است که مجازاتش۸۰ ضربه شلاق “وکیل شلاق در مشهد” است.
همچنین، متاسفانه دیده شده که در بسیاری از موارد، قاضی صرف وجود رابطه دوستی بین دو طرف یا ورود داوطلبانه شخص بزه‌دیده به منزل یا محل کار متهم به تجاوز را دلیلی بر رضایت حین تجاوز تلقی کرده “وکیل جرم تجاوز در مشهد” است.

 

این در حالی میباشد که بر اساس ضوابط حقوق بشری، صرف احراز رابطه دوستی یا حتی زناشویی بین دو شخص، نمی‌تواند دلیلی بر وجود رضایت حین برقراری رابطه جنسی در نظر گرفته ‌شود.
البته در اصلاحات صورت‌گرفته در قانون مجازات اسلامی، با توجه به تبصره دوم ماده ۲۲۵، دایره تعریف تجاوز جنسی تا حدی گسترش پیدا کرده است.
بر این اساس که: هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد “وکیل جرم زنا در مشهد” ، در حال بی‌هوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است “وکیل زنای به عنف در مشهد” .
در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن، اگرچه موجب تسلیم شدن او شود، نیز حکم فوق جاری” وکیل زن در مشهد “است.

نکته دیگری که باید در این ماده به آن اشاره کرد، این است که علاوه بر اکراه و اجبار، فریب کودکان نابالغ هم از جمله عناصر مادی جرم تجاوز “وکیل کودک در مشهد

 

نکته دیگری که باید در این ماده به آن اشاره کرد، این است که علاوه بر اکراه و اجبار، فریب کودکان نابالغ هم از جمله عناصر مادی جرم تجاوز جنسی محسوب شده و دایره حمایت از کودکان در برابر تجاوزات جنسی را گسترش داده “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” است.
هر چند متأسفانه سن بلوغ قانونی دختران در قانون ۹ سال تعیین شده و این حمایت قانونی، دایره سنی محدودی را در بر خواهد گرفت “وکیل کودکان در مشهد “ .
نتیجه، به نظر می رشد که قوانین کیفری ایران در زمینه تجاوز جنسی با نواقص و کمبودهای زیادی رو به روست. به عنوان مثال، بعضی از انواع تجاوز، ازجمله تجاوز زناشویی و یا تجاوزهایی که بر اثر اجبار پنهان صورت می‌گیرد (رابطه فرادستی_فرودستی) اصولا در قوانین کیفری ایران، جرم انگاری نشده اند “وکیل کیفری در مشهد” .

پرداخت دیه افضاء در تجاوز به عنف

در قانون جدید مجازات اسلامی، برای جرم افضاء هم مجازات خاصی در نظر گرفته شده است “وکيل کیفری در مشهد” . به این معنی که اگر رابطه جنسی ایجاد شده بین زن و مرد، اعم از تجاوز جنسی، رابطه زناشویی یا زنا، موجب آسیب اندام های گوارشی و تناسلی زن شود، مرد مجرم شناخته شده “وکیل مرد در مشهد” و محکوم به پرداخت دیه خواهد “وکیل دیه در مشهد” شد.

 

در صورتی که چنین آسیبی به دلیل رابطه جنسی ایجاد شده باشد و زن آسیب دیده، بالغ و همسر مرد باشد، مرد باید دیه کامل زن، مهریه کامل زن و نفقه زن “وکیل نفقه در مشهد” تا زمان مرگ (حتی در صورت طلاق در آینده) را پرداخت کند.
اما اگر با وجود تمامی شرایط گفته شده، آسیب ایجاد شده به دلیل برقراری رابطه جنسی نبوده باشد، مرد فقط باید دیه کامل زن را به او پرداخت “وکیل مرد در مشهد” کند.

نکته دیگر در قانون جدید هم، در نظرگرفتن خسارت‌های مادی به عنوان مهرالمثل و ارش البکاره برای زنی است که مورد تجاوز قرار گرفته “وکیل مهرالمثل” است.

مهرالمثل، یعنی مهریه‌ای که در عرف جامعه برای زنان هم شأن او تعیین می‌شود. اگر میزان مهرالمثل بیشتر از دیه کامل زن باشد، بیشتر از میزان دیه کامل به زن تعلق نخواهد” وکیل کیفری در مشهد “گرفت.
ارش البکاره هم خسارتی است” وکیل جرم آرش البکاره ” که بر اثر از بین رفتن بکارت زن بر اثر تجاوز جنسی باید به او پرداخت شود.

با توجه به موازین شرعی و قانونی ارش البکاره برابر مهرالمثل است و در تمام موارد با نظر کارشناس تعیین می‌شود.

 

 

***هرگونه سوالی در خصوص ارش البکاره و اجرت المثل داشتید می‌توانید با وکیل پایه یک دادگستری در مشهد با شماره تلفن ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس بگیرید.