وکیل خانواده مشهد خراسان

وکیل دادگاه خانواده در مشهد

وکیل خانواده مشهد خراسان

فهرست مطالب

وکیل خانواده مشهد خراسان

وکیل خانواده مشهد-خراسان-تهران-ایران

وکیل خانواده مشهد-خراسان-تهران-ایران

 

 

وکیل خانواده | مهریه

مهریه مالی می باشد که در زمان عقد وصلت آقـا متعهد میشود به همسـر (زوجه) خود پرداخت نماید. این مال می تواند به صورت نقدی (وجه رایـج کشور)، سکه و طلا، دیگر اموال منقول یا غیر منقول (ملک، مسکن یا آپارتمان) باشد. این مال به عنوان دین و بدهی بر عهده زوج قرار دارد. مهریه همزمان با انعقاد وصلت در مدرک رسمی مدرک وصلت (نكاح کلمه عربي پيمان زناشويي است) ثبت خواهد شد. از اصلی ترین ویژگي های این مدرک رسمی این است که لازم الاجرا می باشد. يعني با تقاضـای خانـم از دفترخانه تنظيم مدرک وصلت براي اجراي تعهدات آن از جمله مهريه، مي توان به عنوان مثال مال مقوله مهريه را از همسـر (آقا) تقاضـای نمود و رجوع به محکمه براي اين كار الزامي نيست. مهریه از طریق عرضه شکایت به محکمه عمومی حقوقی خانواده هم قابل مطالبه می باشد. خانـم مي تواند موقعی تمايل با تایپ کردن خواسته خود بوسیـله خود يا مشاور يا وكيل دادگستري در ساختـار ویژه (همـان شکایت ) از محکمه محل سكونت خود يا همسـرش تقاضـای كند كه حكم الزام همسـر را به پرداخت مهريه صادر كند؛

ضمناً مهریه را می توان پـس از صدور اجرائیه از طریق اداره انجام اسناد رسمی اخذ نمود. با صدور برگ اجرائيه از دفترخانه تنظيم مدرک رسمي، متقاضي مهريه مي تواند به اداره اجراي اسناد رسمي ثبت رجوع و با معرفي نشاني آقـا (همسـر ) تقاضـای دریافت مهريه را عرضه كند. هچنان كه مي تواند مالي از آقـا مثل حساب بانكي،‌پلاك ثبتي، سهم يا حتي طلب قطعي وي را از ديگران براي توقيف و دریافت مهريه معرفي كند.

وکیل خانواده | مهریه تحت هر شرایطی به خانـم تعلق خواهد گرفت؟

مهریه به مالی می گویند که آقـا در زمان وقوع عقد نکاح به خانـم خود می پردازد یا مکلف به پرداخت آن در آینده می شود. مهریه چیزی به عنوان جبران خسارت برای خانـم و وسیله‏ ای برای تأمین زندگـی آینده او می باشد. در مهریه عند الاستطاعه چنان چه خانم تقاضای مهریه نماید ،این تکلیف بر عهده او هست که ثابت نماید آقـا از دارایی و اموال ضـروری برای پرداخت مهریه برخوردار می باشد و بر عکس آقـا در اینجا نیازی ندارد که برای محکمه دلیل بیاورد که قادر به پرداخت مهریه نیست.

وکیل خانواده | فسخ نکاح در چه شرایطی اعمال می گردد؟

وقتی که در آقـا یا خانـم صفت ویژه ای شرط شده باشد و پـس از عقد معلوم شود که طرف مذکور آن صفت خاص را ندارد برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود یا برای مثال پـس از عقد معلوم شود که دختر قبلا دو شیزگی خود را از دست داده است که آقـا میتواند نکاح را فسخ نماید. پس چنان چه آقایان متوجه شدند که همسـرشان حاوی بیماری های سبب فسخ هستنـد به هیچ عنوان نبایستی نزدیکـی کنند و موقعی عدم تمایل به ادامه زندگـی ، دعوای فسخ را مطرح نمایند چون بعد از نزدیکـی ، کل مهر با وجود فسخ نکاح به خانـم تعلق میگیرد و در صورتیکه سبب فسخ، عنن (یعنی ناتوانی جنسی آقـا در توانایی برقراری رابطه زناشویی با همسـر خود) باشد خانم های محترم میتوانند نصف مهر را حتی موقعی عدم نزدیکـی ، از همسـرشان اخذ کنند.

وکیل خانواده | مهریه چطور اجرا و دریافت می شود؟

اگر مهریه عندالاستطاعه باشد خانـم برای مطالبه این مهریه می بایست ثابت نماید که آقـا توانایی مالی برای پرداخت مهریه دارد و چنان چه آقا مال و اموال و یا دارایی نداشته باشد زوجه جدای از این که نمیتواند این مهریه را از آقـا دریافت کند رأی جلب شوهرش را هم نمیتواند بگیرد. در برخـی از مسائل آقـا حاوی مال و اموالی می باشد که خانـم به تنهایی قادر به معرفی و توقیف این اموال نمی باشد پس خانـم میتواند وکیل خانواده خانواده دریافت کند تا وکیل خانواده برای انجام مهریه اقدام نماید و به دلیل آشنایی وکیل خانواده با قوانین و ادارات مختلـف میتوانند سریع اموال آقـا را شناسایی کـرده و آنان را توقیف نماید .

 

ارثیه زنان از ملک و زمین

 

خانم تحت چه شرايطي مي تواند براي تنصيف دارايي(نصف دارايي)روز زوجيت اقدام نمايد؟

يكي از شروط ضمن عقد نكاح كه در بندالف عقد نامه قيد شده مقوله نصف دارايي مي باشد كه جهت استحقاق خانـم اولا طلاق می بایست به تقاضـای زوج باشد هر گاه خانـم اقدام به طلاق کند اين بند حاوی حال او نخواهد شد ثانيا طلاق نبايد ناشي از تخلف خانـم از وظايف شرعي او و سوء رفتار او باشد ثالثا همـه دارايي ايام زوجيت را شامل نخواهد شد بلكه تشخيص ان به عهد محکمه بوده كه متناسب با وضعيت مالي زوج تعين مي شود و حاوی دارايي هاي پیش از وصلت نمي باشد و مسائلي مثل سهم الارث نيز جزء نصف اموال نمي شود و اين اموال می بایست در وقـت طلاق موجود باشد چنان چه پیش از طرح اختلاف مال به فروش رفته باشد يا انتقال داده شده باشد حاوی تنصيف نخواهد شد

وکیل خانواده | وصلت موقت در چه شرایطی انجام می گیرد؟

در حالت کامل ثبت وصلت موقت ضـروری نیست مگر با موافقت خانم و آقـا و یا باردار شدن خانـم ولی از آنجا که ثبت وصلت دائم اجباری است و نداشتن ثبت برای آقـا مجازات زندان در پی خواهد دارد، آقایان به دو شیوه این وصلت را ثبت می کنند یا اینکه به محکمه رجوع کـرده و اجازه وصلت دوباره را از محکمه میگیرند که چنان چه آقا وکیل خانواده داشته باشد و همسـرش هم تمکین نکند به آسانـی قابل اخذ این اجازه است و یا اینکه وصلت به صورت عادی انجام می شود و بعد همسـر دوم از آقـا شکایت می نماید تا وصلت را ثبت نماید.

وکیل خانواده | آیا ملاقات با فرزند را میتوان از پدر و یا مادر گرفت

حضانت فرزند و یا ملاقات با فرزند حق و تکلیفی است که قانون برای والدیـن تعیین می کند. حق است یعنی والدیـن به دلیل اینکه فرزند آنان است حق خواهند داشت فرزند خود را ملاقات کنند و تکلیف است به این مفهوم که قانون این وظیفه را بر عهده والدیـن گذاشته و والدیـن نمیتوانند از نگه دارا بودن فرزند خود اجتناب کنند. از این رو پـس از طلاق مادر میتواند برای دریافت حضانت فرزند هم اقدام نماید. در صورتیکه طلاق توافقی باشد شانس دارد مادر در قبال بخشیدن همـه و یا قسمتی از مهریه حضانت فرزند را از پدر دریافت کند ولی در این صورت هم پدر حق ملاقات (ملاقات چند ساعته) با فرزندش را خواهد داشت.

وکیل خانواده | آقا چطور میتواند الزام خانـم را به تمکین بخواهد؟

تمکین یعنی اینکه زوجه می بایست در اطاعت تمام از شوهر بوده و در این امر هیچ طور کوتاهی نکند. آقا نخست می بایست برای تاییـد عدم تمکین خانـم شکایت الزام به تمکین بدهد به این صورت چنان چه خانم در پاسـخ شکایت الزام به تمکین جـواب مناسبی ندهد و پـس از ارجاع کارشناس تعسشود که خانـم منزل را رها کـرده است و در منزل آقـا سکونت ندارد آقـا میتواند نداشتن تمکین خانـم را تاییـد نماید .

وکیل خانواده | عودت جهیزیه از طرف خانـم به چه صورتی است؟
اکثر خانواده‌های ایرانی اثاث ضـروری برای زندگـی (جهیزیه) را به دختر می‌دهند تا به مسکن شوهرش ببرد که این رسم بنا به دلایل اجتماعی و ضمناً به منظور تهیه اعتبار و فراهم آوردن استقلال مالی برای خانـم به وجود آمده می باشد. جهیزیه خانـم نشانه صمیمیت و نشانی از روح همکاری بیـن خانم و شوهر است، جهیزیه به مفهموم انصراف خانـم از تملک یا شریک ساختن آقـا درآن نمی باشد بلکه آقـا می‌تواند از منافع آن با اجازه خانـم بهره گیری نماید که بر حسب قانون هیچ حقی را برای شوهر تهیه نمی‌کند چرا که خانـم می‌تواند جهیزیه را به دیگری هم منتقل دهد.

وکیل خانواده | حضانت فرزند تا چند سالگی با پدر می باشد؟

برای حضانت و مواظبت کردن طفل كه والدیـن او از یكدیگر جدا شده‌اند، مادر تا ۷ سالگی (پسر یا دختر فرقی ندارد) اولویت دارد و پـس از آن حضانت با پدر می باشد. دختر در سن ۹ سالگی و پسر در سن ۱۵ سالگی از سن حضانت خارج شده و میتواند خود گزینش نماید که با پدر زندگـی نماید و یا مادر. بعد از ۷ سالگی هم پـس از اینکه حضانت فرزند به پدر داده شد مادر میتواند برای ملاقات با فرزندش زمان بگیرد.

وکیل خانواده | در طلاق از طرف خانـم اجرت المثل و نحله به ایشان تعلق میگرد؟

برای اینکه به خانـم اجرت المثل تعلق دریافت کند تقاضـای طلاق نبایستی از طرف خانم باشد و ضـروری است که شوهر نیت طلاق داشته باشد. اما چنان چه تقاضای طلاق که از طرف زوج شده است، ناشی از تخلف خانـم از وظایف همسـری یا سوء اخلاق (بد اخلاقی) و رفتار زوجه باشد، در این صورت هم اجرت المثل به او تعلق نخواهد گرفت. ضمنا اگـر زوجه کارهایی را که شرعا برعهده وی نبوده، به دستور زوج و با نداشتن نیت تبرع انجام بدهد و برای محکمه هم ثابت شود، محکمه اجرت المثل کارهای انجام‌ گرفته را محاسبه و به پرداخت آن رأی می دهد.

وکیل خانواده | اعسار از پرداخت مهریه در چه شرایطی قابل قبول است؟

وقتی که آقا قصد طلاق خانـم را دارد می بایست مهریه ایشان را بطور کامل بپردازد و تکلیف حقوق مالی خانـم را معیـن نماید. در برخـی از مسائل آقایان مهریه را به صورت نقدی پرداخت میکنند که مشکلی در این صورت نخواهد بود. اما مسائلی پیش میاید که آقایان نیت طلاق همسـر خود را دارند ولی توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا و نقدی را ندارند. در این صورت آقـا میتواند شکایت اعسار بدهد و چنان چه اعسار ایشان قبول کـرده است محکمه میتواند مهریه را قسطی نماید تا آقـا ضمن اینکه خانـم خود را طلاق میدهد مهریه را به صورت ماهانه پرداخت نماید.

وکیل خانواده | شروط ضمن عقد چطور می بایست تنظیم شود؟

برای تنظیم شروط ضمن عقد به شما توصـیه می شود که قطعا به وکیل خانواده کارشناس در کارها خانواده ارتباط برقرار کنید به دلیل اینکه بی توجهی به هر یک از این شروط میتواند آثار بدی برای هر یک از خانـم و آقـا داشته باشد. هر یک از خانـم و یا آقـا میتوانند این شروط را به گونه ای تنظیم کنند که موقعی تخلف دیگری به آسانـی حق طلاق داشته باشند و یا آقـا بدون پرداخت نفقه بتواند خانـم را طلاق دهد.

وکیل خانواده | طلاق به چند دسته تقسیم می شود ؟

طلاق به دو نوع رجعی و بائن تقسیم می شود و طلاق بائن نیز به طلاق خلع و مبارات تقسیم می شود. نخستین علت اصلی طلاق در جامعه‌ ایران، نداشتن معرفت مناسب خانم و شوهر نسبت به همدیگر پیش از وصلت می باشد. به بیان دیگر خانواده و خود شخـص نسبت به ویژگیها و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگـی ‌اش آگاهی ندارد.

وکیل خانواده | طلاق خلع و مبارات به چه صورتی است؟

چنان چه كه كراهت طرفینی باشد یعنی هم آقـا نسبت به خانـم کراهت داشته باشد و هم خانـم نسبت به مرد، طلاق از نوع مبارات است و چنان چه كراهت یكطرفه از طرف خانـم و نسبت به شوهر باشد، طلاق از نوع خلع خواهد بود. کراهت به مفهوم نفرت و بی میلی است که شرایط ادامه زندگـی برای خانـم و آقـا میسر نباشد.

وکیل خانواده | مراحل طلاق توافقی بدون حضور خانـم و آقـا چیست؟

در این نوع طلاق تمام چیز به موافقت خانم و شوهر بستگی دارد و اغلب خانـم و شوهر پـس از توافق در مـوارد مربوط به زندگـی مشترک از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه و موقعی داشتن فرزند مشترک حضانت فرزند، برای طلاق توافقی اقدام میکنند.

وکیل خانواده | طلاق از طرف آقـا به چه صورتی می باشد؟

حق مراجعه و برگشت به خانـم برای آقـا در نظـر گرفته شده است و آقـا میتواند به دلیل اینکه طلاق رجعی (یعنی آقـا حق مراجعه به همسـرش را در وقـت عده بدون نیاز به تشریفات دارد) است در وقـت عده بدون نیاز به تشریفات به خانـم مراجعه نماید. برای اطلاعات زیـادتر خواهید توانست به بخـش طلاق از طرف آقـا رجوع نمایید .

وکیل خانواده | طلاق از طرف خانـم به آسانـی قابل انجام است؟

اگر خانـم یکـی از این شروط ۱۲ گانه را داشته باشد از ناحیه آقـا وکیل خانواده است خودش شخصاً یا با گزینش فرد دیگری به عنوان وکیل خانواده به محکمه رجوع نماید و پـس از تاییـد آن، تقاضـای طلاق نماید . برای اطلاعات زیـادتر خواهید توانست به بخـش طلاق از طرف خانـم رجوع نمایید

 

 

– استرداد جهیزیه ، تأمین دلیل جهیزیه ، تأمین خواسته جهیزیه

– مطالبه مهریه ، مهرالمثل ، ممنوع الخروجی ، تأمین خواسته و توقیف اموال ، اعسار و تقسیط

– نفقه زوجه ، نفقه فرزند ، ترک انفاق ، تهیه مسکن مستقل ، تمکین ، نشوز زوجه ،

– شروط ضمن عقد ، شرط نصف دارایی ، اجرت المثل ، نحله

– عسر و حرج زوجه ، گواهی عدم امکان سازش ، طلاق توافقی ، طلاق رجعی ، طلاق بائن ، طلاق خلع ، طلاق مبارات ، رجوع

– فسخ نکاح ، موارد فسخ نکاح ، تدلیس

– حضانت فرزند ، ملاقات فرزند ،

– اثبات نسب ، نفی ولد ، اهدای جنین ، فرزند خواندگی

– جحر ، قیمومت ، نصب قیم ، عزل قیم ، رفع حجر ، حکم رشد

– دستور موقت در خصوص دعاوی خانواده

– امور راجع به غایب مفقود الاثر

– تغییر جنسیت

مهریه مالی می باشد که در زمان عقد وصلت آقـا متعهد میشود به همسـر (زوجه) خود پرداخت نماید.

این مال می تواند

به صورت نقدی (وجه رایـج کشور)، سکه و طلا، دیگر اموال منقول یا غیر منقول

(ملک، مسکن یا آپارتمان) باشد. این مال

به عنوان دین و بدهی بر عهده زوج قرار دارد. مهریه همزمان با انعقاد وصلت در مدرک رسمی مدرک

وصلت (نكاح کلمه عربي پ

يمان زناشويي است) ثبت خواهد شد. از اصلی ترین ویژگي های این مدرک رسمی این است که لازم

الاجرا می باشد.

يعني با تقاضـای خانـم از دفترخانه تنظيم مدرک وصلت براي اجراي تعهدات آن از جمله مهريه،

مي توان به عنوان مثال مال

مقوله مهريه را از همسـر (آقا) تقاضـای نمود و رجوع به محکمه براي اين كار الزامي نيست.

مهریه از طریق عرضه شکایت به

محکمه عمومی حقوقی خانواده هم قابل مطالبه می باشد. خانـم مي تواند موقعی تمايل با

تایپ کردن خواسته خود بوسیـله

خود يا مشاور يا وكيل دادگستري در ساختـار ویژه (همـان شکایت ) از محکمه محل سكونت

خود يا همسـرش تقاضـای كند

كه حكم الزام همسـر را به پرداخت مهريه صادر كند؛

 

وکیل خانواده مشهد خراسان

وکیل خانواده مشهد خراسان