وکیل خوب حقوقی در مشهد

وکیل حقوقی در مشهد

وکیل خوب حقوقی در مشهد کیست؟

مشخصات وکیل حقوقی خوب

معمولا همه وکلایی که وکیل پایه یک دادگستری هستند در همه پرونده های حقوقی،امکان قبول وکالت ازسوی خواهان یا خوانده رادارند.استثنایی که وجود دارد درباره کارآموزان وکالت و وکلای پایه دو دادگستری می باشد که امکان قبول و کالت در پرونده های بالای پانصد میلیون ریال را ندارند و مجاز به قبول وکالت نیستند.

اما بسته به نوع پرونده و دعوای حقوقی،بهتر است وکیلی انتخاب شود که هم تحصیلات وی در حوزه مسایل حقوق خصوصی، ثبت و یا دارای سابقه کاری و تجربی در پرونده های حقوقی باشد. تهیه لوایح متقن و مستند حقوقی جهت طرح و دفاع در پرونده های حقوقی بسیار حایز اهمیت است طریقه نگارش دادخواست حقوقی و اینکه چه کسانی باید طرف دعوی قرار گیرند و همچنین تعیین صحیح موضوع خواسته و بررسی مدارک و مستندات، نیاز شما به وکیل متخصص در امور حقوقی را بیش ازپیش نمایان میسازد

 

مشاوره رایگان با بهترین وکیل حقوقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ ، لطفا مکالمه با وکیل حدود ۱ دقیقه باشد / تشکر

وکیل متخصص در امور حقوقی

در بین رشته های حقوقی، رشته حقوق خصوصی ،حقوق ثبت و حقوق تجارت و دانش آموختگان این رشته ها ، امکان تسلط بیشتری بر مسایل حقوقی دارند. در کشور ما ایران تفکیکی بین وکلای دادگستری به لحاظ تخصص صورت نپذیرفته و به طور معمول وکلای شاغل در ایران در تمامی زمینه ها مشاوره حقوقی ارایه می دهند.اما خود وکلا بر اساس سلیقه و تجربه کاری و گاهی با توجه به سابقه قضایی مرتبطی که دارند،بعضا به انجام وکالت در امور تخصصی روی آورده و پرونده های خاصی رامی پذیرند اما طبق قانون وکالت ،وکلا امکان مشاوره حقوقی و قبول پرونده درهمه موضوعات حقوقی رادارند.

موضوع چالش برانگیز وجود دلالان و کارچاق کن ها می باشد که در تمامی شهرها پراکنده شده و با اخذ وکالت محضری مدعی انجام امور حقوقی شما خارج از روال و چارچوب قانونی هستند.هرگونه وکالتی که به غیر از وکیل دادگستری داده شود برای دادگاهها قابل پذیرش نیست و وکالت رسمی محضری،تفاوتی در ماهیت این امر ایحاد نمی کند،چراکه شرط وکیل حقوقیبودن ، داشتن حداقل لیسانس حقوق و قبولی در آزمون ورودی کانون وکلا و بررسی صلاحیت وکیل ازسوی وزارت محترم اطلاعات می باشد .درصورت گذراندن مراحل فوق،و قبولی در اختبار پس از۱۸ ماه کارآموزی،امکان استفاده از نام وکیل پایه یک دادگستری،مهیا می شود.

 

پرونده حقوقی و پرونده کیفری

کلیه موضوعاتی که در حوزه حقوق مطرح می شوند به نوعی ضمانت و مسولیت حقوقی برای اشخاص دارند به عبارت واضح تر،تمامی اعمالی که ما انجام میدهیم می تواند برای ما تبعات و مسولیت های حقوقی به دنبال داشته باشد .اما آیا جرایم ارتکابی هم تبعات حقوقی دارد؟ آیا ضرروزیان ناشی از جرم به همراه طرح شکایت کیفری،قابل مطالبه می باشد و یا باید پرونده جداگانه ای تشکیل شود،؟

ضمانت اجرای احکام حقوقی و محکومیت های حقوقی چیست.این دست موضوعات در آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری مورد بحث قرارگرفته و بررسی می شود.اما تا در قانون برای رفتاری مجازات تعیین نشده باشد،رفتار موصوف،فاقد وصف کیفری است و درصورت تضییع حقی ،فقط می توان مطالبه خسارت نمود و نمی شود شخصی را که بدون اختیار در اثر لغزنده بودن خیابان به شما برخورد کرده و شما را مجروح ساخته مجازات نمود بلکه فقط امکان جبران خسارت و پرداخت دیه وجود دارد که در جای خود بحث خواهد شد .

بنابراین طرح دعوا و پرونده کیفرخاص است و فقط شامل مواردی می شود که در قانون برای ان مجازات تعیین شده باشد اما طرح پرونده حقوقی و دعوای حقوقی برای هر موضوعی امکان پذیر است.نقش وکیل متخصص در امور حقوقی در اینجا مشخص می شود که در بدو امر لازم است نوع دعوا را تشخیص داده و بر اساس موضوع پرونده اقدام به طرح دعو نماید تا زمان و هزینه موکل هدر نرود. موضوعاتی چون (مطالبه مهریه – طلاق از طرف زوجه – مطالبه وجه چک- اثبات مالکیت- اثبات نسب- الزام به انجام تعهد- تخلیه – قلع بنا و مستحدثات و…)ازجمله امور حقوقی می باشند

 

وکیل کیفری در مشهد

مشاوره حقوقی قراردادها

مشاوره با متخصص هرامری ، قبل از اقدام به موضوع ، درتمامی جوامع پیشرفته امروزی،مرسوم و معمول است،چه بسا با یک مشاوره حقوقی ساده در هنگام عقد قراردادهای روزمره اعم از معامله ملک،معامله اتومبیل، وام گرفتن و نحوه تضمین وام،عقد ازدواج و سایر امور مبتلابه ، شما را ازپرداخت هزینه های گزاف دادرسی و معطل شدن در راهروهای دادگستری و صرف زمان و عمر و انرژی،بی نیاز نماید.

دربعضی ازموارد ، مشاهده شده است که حضور وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی متخصص در قراردادها، طرف قرارداد را که قصد کلاهبرداری داشته است با چالش جدی مواجه نموده تا جایی که از ادامه معامله و قرارداد منصرف شده است و بعد ها مشخص شد اصلا در ملک مورد معامله هیچ مالکیتی نداشته است. رویت اصل اسناد مالکیت و یا مدارک مورد ادعای طرف و استعلام از چگونگی انجام معاملات قبلی نیز می تواند راهگشای شما باشد.اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از موسسات حقوقی فاقد مجوز و دانش لازم جهت ارایه مشاوره حقوقی و خدمات حقوقی می باشند و اصولا وکیل دادگستری نیستند . در مراجعه به موسسات حقوقی حتما پروانه وکالت مدیران موسسه را مطالبه و رویت فرمایید.

 

مدارک لازم جهت طرح پرونده حقوقی

  • وکالتنامه وکیل دادگستری
  • دادخواست که باید در فرم چاپی مخصوص نوشته شود
  • کارت ملی
  • استشهادیه شهود( اگر راه اثبات شهادت شهود باشد)
  • دلایل و مستندات
  • موضوع خواسته
  • مشخصات خوانده
  • پرداخت هزینه دادرسی

دادخواست تنظیم شده پس از پرداخت هزینه های دادرسی،توسط ریاست دادگاه به یکی از شعب دادگاه ارجاع می شود و درصورت تکمیل بودن مدارک، با دستور رییس دادگاه مرجوع الیه،وقت رسیدگی تعیین وطرفین جهت شرکت درجلسه رسیدگی از طریق ابلاغیه،دعوت می شوند.

مطابق قانون مدنی عقد وکالت با فوت یا جنون وکیل یا موکل از بین می‌رود و این وکالت فرقی میان وکالت بلاعزل و یا عقد وکالت ساده نیست.

اگر وکیل قبل از خرید برای موکل فوت کند و یا از انجام آن عمل استعفا دهد و یا موکل او را عزل کند دیگر اجازه انجام آن معامله را وکیل نخواهد داشت.

عرصه و اعیان

منظور از عرصه زمین است و منظور از اعیان ساختمان است.

نکات مهم

نکته: مطابق قانون خروج سند از اعداد دلایل در موردی می باشد که اصل سند در اختیار خواهان بوده است و آن را به دادگاه ارائه نکند اما در مورد اینکه اصل سند نزد مرجع قانونی باشد و خواهان صرفاً به فتوکپی دسترسی دارد صدور قرار ابطال دادخواست به این دلیل صحیح نیست.

نکته: شرط پذیرش دعوای تخلیه به جهت عدم پرداخت اجاره بها در اجاره نامه های رسمی، ارسال اخطاریه از طریق دفتر اسناد رسمی است.

نکته: اگر متوفی فقط یک دختر داشته باشد دختر تمام ترکه را به ارث می برد، یک دوم را به قرابت و یک دوم را به فرض.

نکته: در جرم اختلاس مرتکب باید الزاما کارمند دولت باشد.