وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد


وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی در مشهد 10 روزه

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

طلاق توافقی

طلاق در لغت به معنای ازاد ساختن از قید و بند است و در اطلاح به معنای رها شدن و جدایی میان زن و مرد می باشد .طلاق به هر شکل آن یکی از وقایع مهم در زندگی هر انسانی است که تا مدت ها میتواند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد .

یکی از انواع طلاق که این روزها سوالات زیادی راجع به آن پرسیده می شود طلاق توافقی در مشهد است .مکررا از وکیل پایه یک پرسیده میشود که مدت زمان طلاق توافقی در مشهد چگونه است ؟یا اینکه برای انجام طلاق توافقی در مشهد چه باید کرد ؟چه مدارکی جهت انجام طلاق توافقی لازم است ؟ طلاق توافقی در مشهد چه میزان هزینه دارد ؟

ما سعی کردیم در این مطلب به این سوالات پاسخ داده و شما را در انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد یاری نماییم.

 

موسسه حقوقی حق جویان با داشتن وکلای متخصص در موضوعات مختلف و با تخصصی کردن پرونده های حقوقی ،کیفری و خوانده سعی در هر چه بهتر و سریع تر انجام دادن کار حقوقی شما عزیزان را دارد.

 

 

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

موضوعی که ممکن است برای برخی ایجاد سوال کند این است که: 

چرا در پرونده ای که به بررسی آن پرداختیم سخن از مراجع رسیدگی کننده اداره ثبت است و از دادگاه سخنی به میان نیامده است ؟

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

دلیل این موضوع این است که:

اگر مهریه وجه نقد یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد. 

زن با در دست داشتن سند رسمی ازدواج می تواند به دفتر ازدواج و یا دایره ثبت (مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج) مراجعه و در برگه خاصی که در آن دایره موجود است تقاضای صدور اجراییه کند.

اجراییه به شوهر ابلاغ می شود و به او ۱۰ روز مهلت داده خواهد شد تا طلب همسرش را پرداخت کند .

در صورتی که شوهر در این مدت دین خود را نپردازد، زن می تواند با معرفی اموال و دارایی  شوهر از اجرای ثبت،

تقاضا کند اموال او تو قیف شود.

و نیز می تواند مطالباتی را که شوهر از اشخاص دیگری دارد ویا موجودی حسابهای بانکی اورا توقیف کند .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

موسسه حقوقی  حق جویان

 

زن همچنین می تواند تقاضای توقیف حقوق شوهر را از سازمان ها و موسسه های دولتی و یا خصوصی بکند و تا میزان یک چهارم حقوق ( مادام که شوهر متاهل است ) و نیز یک سوم آن را ( در صورتی که زن وشوهر از یکدیگر جدا شود و تا زمانی که شوهر زن دیگری اختیار نکرده ) توقیف کند .

اگر مهریه سکه یا طلا باشد و شهر نتواند اصل آن را بپردازد ، قیمت روز مطالبه آن ها  ( روی که زن آن را از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه مطالبه می کند ) ملاک اجرای قانونی حکم است.

اگر سند ازدواج رسمی نباشد، زن برای مطالبه مهریه خود باید از روش تسلیم دادخواست به دادگاه اقدام کند.

 

رضا حسینی برج

رضا حسینی برج

 

طلاق توافقی چه زمانی اتفاق می افتد

معمولا زوجین زمانی تصمیم به جدایی میگیرند که متوجه شوند دیگر قادر به ادامه ی زندگی مشترک با یکدیگر نیستند و زوجینی که طلاق توافقی را برای جدایی انتخاب می کنند بدین مفهوم است که به دنبال تنش و درگیری با هم نیستند و می خواهند دوستانه و با احترام از یکدیگر جدا شوند زیرا یکی از ویژگی های طلاق توافقی دوری از دعوا و درگیری می باشد .

 

 

طلاق توافقی در اصطلاح حقوقی

طلاق توافقی در اصطلاح حقوقی طلاق خلع و مبارات می باشد. طبق ماده ی ۱۱۴۶ قانون مدنی منظور از طلاق خلع آن است که زن به واسطه ی کراهتی که از شوهر دارد در مقابل مالی که به شوهر می دهد طلاق بگیرد .اعم از اینکه مال مزبور عین مهر یا معادل ان و یا بیشتر و یا کمتر باشد .

همچنین بر اساس ماده ی ۱۱۴۷ قانون مذکور اگر کراهت از طرفین باشد طلاق مبارات است .که در این صورت عوض نباید اضافه بر میزان مهر باشد .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

طلاق توافقی در مشهد چگونه انجام می شود؟

پس از انجام این مرحله تاریخ جلسات مشاوره ی زوجین مشخص میگردد که حضور در آن الزامی است و در صورت عدم حضور یا تکمیل نشدن جلسات زوجین باید مجددا در سایت ثبت نام نمایند .حضور در این جلسات و ارسال نامه ی مشاوره به دادگاه از شروط اساسی و اولیه در انجام طلاق توافقی می باشد .

هدف از جلسات زوجین چیست ؟

گاهی تصمیم زوجین مبنی بر طلاق ممکن است یک تصمیم احساسی یا آنی یا بر اساس مشاوره های غلط از سوی دوستان و نزدیکان زوجین یا به دلیل دخالت والدین در زندگی آنان باشد و این عوامل باعث بروز اختلاف در زندگی آنان گردد که حضور در این جلسات میتواند کمک موثری به حل مشکل زوجین نماید و مانعی در برابر افزایش آمار طلاق گردد.

 

ثبت دادخواست طلاق توافقی

پس از اتمام جلسات مذکور مشاور مرکز نامه ای به دفتر خدمات ارسال میکند که زوجین بتوانند دادخواست طلاق خود را ثبت نمایند .

در این مرحله و قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی در مشهد زوجین باید در دفتر وکیل طلاق توافقی حضور یابند و تصمیمات و توافقات خود را مطرح کنند . حضور در کنار یک وکیل طلاق توافقی در مشهد به این دلیل است که چون رای دادگاه بر اساس توافقات زوجین صادر میگردد و امکان بازگشت از این توافقات وجود ندارد بهتر است این تواقات زیر نظر و تایید یک وکیل متخصص در این زمینه باشد تا مشکلی در آینده برای هیچکدام از زوجین به وجود نیاید .

 

وکیل طلاق مشهد

وکیل طلاق مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

سوال : زوجین باید بر روی چه مسائلی توافق نمایند ؟

پاسخ :زوجین باید بر روی تمام مسائل مادی و غیر مادی زندگی مشترک توافق نمایند .این مسائل شامل :مهریه،نفقه معوقه ،نحله ،اجرت المثل ،جهیزیه ،حضانت فرزند یا فرزندان مشترک و نفقه ی آنان می باشد . بدین مفهوم هر کدام از موارد باید به طور صریح و شفاف ذکر شود ،گاهی ممکن است زوجه از تمامی حقوق خود بگذرد تا طلاق اتفاق بیفتد و گاهی زوجه از هیچ یک از حقوق خود نمی گذرد این امور بسته به توافق طرفین است .

پس از طی این مراحل زوجین یا وکیل طلاق توافقی در مشهد به دفتر خدمات قضایی جهت ثبت دادخواست مراجعه می نمایند .

 

مدارک لازم برای ثبت دادخواست و ادامه ی مراحل طلاق توافقی در مشهد چیست؟

مدارک لازم برای انجام طلاق توافقی شامل :

کارت ملی زوجین

شناسنامه ی زوجین

سند ازدواج

وکالتنامه ی وکیل طلاق توافقی

توافق طرفین

گواهی عدم بارداری زوجه

 

وکیل حرفه ای طلاق در مشهد

نامه ی مرکز مشاور

دادگاه صالح برای رسیدگی و صدور حکم طلاق توافقی دادگاه خانواده می باشد که دادگاه مذکور بر اساس توافقات زوجین و نامه ی مرکز مشاوره گواهی عدم امکان را صادر مینماید این گواهی حکم طلاق نیست بلکه صرفا اجازه برای طلاق است .مدت اعتبار این گواهی سه ماه میباشد ، بدین مفهوم زوجین باید ظرف سه ماه از تاریخ صدور گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه مراجعه نمایند و صیغه ی طلاق را جاری سازند .

نکته ی مهم در رابطه با توافقات در طلاق توافقی آن است که هیچ یک از زوجین نمی تواند به صورت یک جانبه توافقات را تغییر دهد .

 

گواهی عدم سازش

در خصوص گواهی عدم امکان سازش ذکر چند نکته ضروری است:

اگر گواهی عدم امکان سازش به درخواست مرد صادر شده باشد نمیتوان مرد را مجبور به طلاق نمود مرد مختار است از ان استفاده کند یا نکند .اما گر ای گواهی به درخواست زوجه بوده باشد یعنی زوجه وکالت در طلاق دارد بنابراین میتواند حتی بدون حضور زوج خود را مطلقه نماید و رضایت مرد مورد توجه نیست.

لازم به ذکر است اگر زوجین یا وکیل طلاق توافقی در مشهد در دادگاه حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی را از خود ساقط نماید نیازی به سپری شدن این مواعد نیست و میتوانند به محضر مراجعه نمایند اما اگر این حق را اسقاط نکرده باشند باید مهلت های مذکور سپری گردد و پس از قطعی شدن رای گواهی عدم امکان سازش صادر گردد .

در خصوص عدم بارداری زوجه باید این نکته را متذکر شد که برای اجرای صیغه ی وضعیت زوجه به لحاظ بارداری یا عدم بارداری باید مشخص گردد که این امر مانع طلاق نیست بلکه صرفا برای مدت پرداخت نفقه ی زوجه اهمییت دارد .اگر زوجه غیر باکره باشد باید آزمایش عدم بارداری بدهد اما اگر زوجه مدعی بکارت باشد با نامه ی دادگاه باید به پزشکی قانونی مراجعه نماید و مورد معاینه قرار بگیرد .

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

در صورتی زوجه باکره باشد پس از اجرای صیغه ی طلاق به راحتی مشخصات طرف مقابل از شناسنامه طرفین پاک میگردد و در صورتی که زوجه باکره نباشد تنها با ازدواج جدید این امکان فراهم میگردد که مشخصات طرف مقابل از شناسنامه پاک گردد .

 

وکیل طلاق مرد در مشهد

 

اما سوال مهم در رابطه با طلاق توافقی در مشهد آن است که مدت زمان انجام طلاق چقدر می باشد ؟

در پاسخ باید گفت با احتساب ۴۵ روز مشاوره به طور تقریبی بین ۶۰  تا۹۰ روز زمان میبرد تا طلاق انجام شود البته این در شرایطی است که در کنار زوجین بهترین وکیل توافقی مشهد نباشد .در صورت حضور وکیل توافقی مشهد و سپردن پرونده به وی این پروسه بسیار کوتاهتر می شود زیرا میتوانند با تجربه و تخصص خود ظرف مدت ده روز این پروسه را به اتمام برسانند .

وکیل طلاق توافقی خوب در مشهد ، طلاق توافقی , وکالت طلاق در مشهد

وکالت در طلاق

اگر زوجه از زوج وکالت در طلاق داشته باشد نیاز به حضور زوج می باشد یا خیر ؟

وکالت در طلاق زوجه حتما باید در دفاتر اسناد رسمی و به صطلاح محضری تنظیم گردد چند نکته در تنظیم این وکالتنامه اهمییت دارد :

۱-حق تجدیدنظر و فرجام خواهی را زوج از خود سلب و ساقط نموده باشد .

۲-در وکالتنامه ی مذکور زوج به زوجه جهت اجرای صیغه ی طلاق و تشریفات آن وکالت داده باشد .

۳-وکالت به صورت عقد خارج لازم و بلا عزل باشد .

۴-در وکالتنامه کلمه ی ضم امین یا هر امر محدود کننده ی دیگر نباید قید شود .

نکته ی مهم در طلاق با وکالت در طلاق آن است که زوجه حتما باید برای زوج یک وکیل انتخاب نماید تا با واسطه از وی در دادگاه ومحضر حاضر شود .

 

طلاق توافقی برای زوجین خارج از کشور

سوال : اگر زوجین در ایران اقامت نداشته باشند امکان طلاق توافقی برای آنان وجود دارد ؟

پاسخ : بله ، اگر زوجین خارج از کشور باشند و قصد طلاق داشته باشند چند فرض برای آنان میتوان پیش بینی کرد :

حالت اول : زوجین هر دو مقیم خارج از کشور باشند اما یکی از آنان به طور موقت در ایران سکونت دارد دادگاه محل سکونت فرد ساکن در ایران صلاحیت رسیدگی دارد و اگر هر دو به طور موقت در ایران سکونت دارند دادگاه محل سکونت زوجه صالح خواهد بود .

حالت دوم :فقط یکی از زوجین در خارج از کشور باشد و دیگری در ایران باشد دادگاه محل سکونت فردی که در ایران است صالح خواهد بود .

حالت سوم :اگر هیچکدام در ایران سکونت نداشته باشند دادگاه تهران صالح خواهد بود مگر اینکه زوجین برای طلاق در شهر دیگری توافق نمایند .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

انتخاب وکیل برای طلاق توافقی

زوجین میتوانند برای سهولت در امر طلاق توافقی هر کدام وکیل انتخاب نمایند . برای ثبت طلاق توافقی در ایران و مشهد حتما باید تشریفات طلاق به درستی صورت گرفته باشد و دادگاه ایران آن را تنفیذ نماید در غیر اینصورت تمامی توافقات مالی و غیر مالی وابسته به طلاق ملغی می گردد بنابراین لازم است همواره از وکیل طلاق توافقی در مشهد راهنمایی گرفت .

 

مراحل درخواست طلاق از طرف مرد  

با توجه به اینکه مرد دارای حق طلاق می باشد اما برای طلاق دادن همسر خود باید مراحلی را طی نماید .مراحل درخواست طلاق از طرف مرد به صورت زیر می باشد :

۱-تنظیم دادخواست طلاق در دفاتر خدمات قضایی

۲-در جلسه ی رسیدگی دادگاه از آنان میخواهد داوری برای خود معرفی نمایند .

۳-مشخص کردن حقوق مالی زوجه و نحوه ی پرداخت آن

۴-رای دادگاه در طلاق از طرف مرد گواهی عدم امکان سازش نام دارد که مدت اعتبار آن سه ماه می باشد .

در صورتی که مهریه زوجه پرداخت نگردد امکان ثبت طلاق وجود ندارد .همچنین اگر طلاق از طرف مرد به دلیل سوء رفتارو عدم تمکین زن نبوده باشد شرط تنصیف دارایی نیز در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد .نوع طلاق از طرف مرد رجعی می باشد یعنی مرد در ایام عده میتواند به همسر خود رجوع نماید .

شرایط طلاق از طرف مرد

مطابق آنچه در شرع و قانون وجود دارد حق  طلاق از آن مرد می باشد ؛ بدین مفهوم مرد برای طلاق دادن همسر خود نیاز به شرایط و اثبات دلایل ندارد .اما با وجود این حق مرد باید قبل از طلاق کلیه ی حقوق مالی و غیر مالی زوجه را پرداخت نماید .قانونگذار در ماده ی ۲۹ قانون حمایت خانواده نیز این موضوع را بیان نموده است که قاضی دادگاه مکلف است نسبت به مهریه ،اجرت المثل ،نفقه و حضانت فرزندان ،ملاقات و نفقه ی آن ها تعیین تکلیف کند .

درخواست طلاق یک طرفه مرد 

یکی از انواع طلاق ، درخواست طلاق یک طرفه از سوی مرد می باشد .مطابق ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد میتواند همسر خود را طلاق دهد .که این طلاق با رای دادگاه به نام گواهی عدم امکان سازش و پس از پرداخت کلیه ی حقوق مالی زوجه امکان پذیر می باشد .

در درخواست طلاق یک طرفه مرد رضایت یا عدم رضایت زوجه تاثیری ندارد .نوع این طلاق رجعی می باشد و نفقه ی ایام عده ی زن بر عهده ی مرد است .

تنظیم دادخواست طلاق از طرف مرد

اصولا هر دعوایی برای رسیدگی در دادگاه مستلزم تنظیم دادخواست می باشد که این امر در دفاتر خدمات قضایی صورت می گیرد .دادخواست طلاق از طرف مرد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .برای تنظیم دادخواست طلاق از طرف مرد ، زوج باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و دادخواست طلاق خود را تنظیم نماید .برای تنظیم دادخواست طلاق مرد میتواند خودش اقدام نماید یا از یک وکیل خانواده در این زمینه کمک بگیرد .

هزینه ی وکیل برای طلاق از طرف مرد 

وکیل خانواده به دلیل تخصص و تجربه ای که در امور خانواده و دادگاه دارد بهتر میتواند مرد یا زن را برای طلاق و تنظیم دادخواست طلاق راهنمایی نماید .هزینه ی وکیل بسته به اینکه تا چه مراحلی حضور دارد و چقدر تبحر و توانایی دارد متغیر است .هزینه ی وکیل برای طلاق از طرف مرد بر اساس تعرفه ی مشخص شده می باشد که قسمتی از این هزینه صرف ابطال تمبر و هزینه های جانبی می گردد .اما فارغ از هزینه ی دریافتی وکیل حضور باعث آرامش و اطمینان مرد یا زن میگردد و دیگر نیاز به حضور آنان در جلسات رسیدگی نیست .