وکیل طلاق غیابی در مشهد

مشاوره با بهترین وکیل طلاق در مشهد

مشاوره با بهترین وکیل طلاق در مشهد


وکیل طلاق غیابی در مشهد

 

وکیل طلاق غیابی در مشهد

 

طلاق غیابی

طلاق غیابی از طرف زن :

طلاق غیابی طلاقی است که در صورت عدم حضور زوج یا زوجه در دادگاه صادر می گردد .درخواست طلاق غیابی می تواند از جانب هر کدام از زوجین باشد .زن در صورتی یکی از شرایط دوازده گانه سند ازدواج را داشته باشد یا وکالت در طلاق از زوج داشته باشد می تواند درخواست طلاق نماید و اگر زوج در جلسات رسیدگی حاضر نشود دادگاه طلاق غیابی را صادر می نماید .

وکیل طلاق توافقی در مشهد

استعلام طلاق غیابی :

زمانی که زن یا مرد رای طلاق غیابی را دریافت می کند و آن را ثبت می نماید ممکن است پس از آن اقدام به ازدواج مجدد نماید حال طرف دیگر چگونه می تواند اطلاع یابد که همسرش از وی طلاق گرفته است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اگر فرد سامانه ثنا داشته باشد از کلیه ی دعاوی که علیه وی مطرح شده می تواند مطلع گردد و اگر ثنا نداشته باشد با مراجعه به دادگاه خانواده محل اقامت خود از قسمت رایانه اطلاع حاصل نماید .

ثبت طلاق غیابی :

برای ثبت طلاق غیابی در شناسنامه لازم زوجین به دادگاه صادر کننده ی رای طلاق مراجعه نمایند و پس از اخذ دادنامه طلاق غیابی به اداره ی ثبت احوال مراجعه و طلاق خود را ثبت نمایند و مهر طلاق در شناسنامه زده شود تا بتوانند پس از آن اقدام به ازدواج مجدد نمایند .

مدت زمان طلاق غیابی :

اصولا طلاق از هر نوع و به درخواست هر کدام از طرفین که باشد سه مرحله ی بدوی ، تجدید نظر و دیوانعالی کشور را باید پشت سر بگذارد به همین دلیل زمان بر و طولانی می باشد . اگر طلاقی غیابی باشد هر زمان که زوج یا زوجه متوجه این موضوع گردد می تواند درخواست واخواهی نماید و در صورتی که واخواهی قبول شود پرونده باید مجددا مورد بررسی قرار گیرد .بنابراین پرونده ی طلاق از زمان آغاز تا انتها ممکن است بین شش ماه تا یک سال زمان ببرد .