وکیل نفقه در مشهد

وکیل نفقه در مشهد

وکیل نفقه در مشهد


وکیل نفقه در مشهد

 

 

 نفقه فرزند

* آیا نفقه یا پول توجیبی فرزند بعهده پدر است؟

سئوالی که ذهن بسیاری از افراد جامعه میباشد مورد تحلیل وکیل خانواده در مشهد قرار می گیرد و پاسخ آن همراه تحلیل حقوقی قانون

* یکی از مهمترین جنبه های ارتباط متقابل فرزندان و والدین ، پردخت نفقه به آنها یا به نوعی تامین معاش آنان می باشد “وکیل نفقه در مشهد” . این مسئله که نشانگر وظیفه والدین در قبال فرزندان می باشد ، در قانون مدنی تحت عنوان ‘نفقه اقارب’ مورد بررسی قرار گرفته است “وکیل نفقه مشهد” .

 

وکیل نفقه در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* در مورد دختران ، که عموما تا رسیدن به سن رشد ، در منزل خانوادگی سکونت دارند و امکان کسب و کار برای آنها محدود است “وکیل نفقه مشهد” . حال سوال اینجاست که میزان نفقه فرزند دختر چقدر است ؟ در پاسخ به این سوال ، به بررسی نفقه فرزند دختر” وکیل نفقه دختر در مشهد” ، میزان نفقه فرزند دختر “وکیل نفقه فرزند در مشهد” و مجازات نپرداختن نفقه “وکیل نفقه کیفری در مشهد” فرزند خواهیم پرداخت .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

* نفقه فرزند دختر

طبق ماده ۱۱۹۹ قانون مدنی ، نفقه اولاد یا فرزندان اعم از دختر یا پسر در درجه اول به عهده پدر آنها” وکیل نفقه اولاد در مشهد” می باشد .
قانونگذار در قانون مدنی میزان نفقه فرزند دختر یا پسر را معین نکرده است و تنها ماده ۱۲۰۴ قانون مدنی است که برخی از مصادیق نفقه فرزند را بیان کرده است “وکيل نفقه در مشهد” .
لذا در صورتی که در مورد تعیین میزان نفقه فرزند دختر اختلافی حاصل شود و موضوع به دادگاه خانواده ارجاع شود ، با دادگاه خواهد “وکیل خانواده در مشهد” بود .
و این خود شخص قاضی است که باید میزان نفقه فرزند دختر را تعیین “وکیل دادگاه حقوقی مشهد “کند .

معمولا هم قاضی این موضوع را با صدور قرار کارشناسی به کارشناس نفقه ارجاع “وکیل کارشناسی نفقه مشهد” می دهد .

 

وکیل نفقه در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

کارشناس هم با در نظر گرفتن موضوعاتی همچون سن و سال دختر ، وضعیت خانوادگی او ، میزان درآمد پرداخت کننده نفقه و مسائلی از این قبیل ، میزان نفقه فرزند دختر را تعیین “وکیل نفقه فرزند در مشهد” می کند .

* البته ، تعیین میزان نفقه دختر همیشگی نیست ؛ بلکه در صورتی که با گذشت زمان این مبلغ کافی نباشد ، می توان تقاضای تعدیل نفقه را به دادگاه”وکیل نفقه دختر در مشهد” ارائه نمود .

* مجازات نپرداختن نفقه دختر

عدم پرداخت نفقه فرزند دختر و پسر ، در قانون ضمانت اجرا دارد . یعنی در صورت عدم انجام این تکلیف از سوی شخص عهده دار آن ، می توان او را مجازات کرد “وکیل نفقه کیفری در مشهد“.

 

وکیل نفقه در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

بر اساس قانون حمایت از خانواده ، هرکس با داشتن توانایی مالی نفقه اشخاص واجب النفقه مانند فرزندانش را ندهد ،به حبس تعزیری درجه ششم یعنی شش ماه تا دو سال حبس محکوم “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” خواهد شد .
بنابراین ، نپرداختن نفقه فرزند دختر می تواند سبب زندانی شدن هم بشود “وکیل نفقه کیفری در مشهد” که البته جزء جرائم قابل گذشت می باشد .

*** در راستای پاسخگویی به هرگونه سوال حقوقی در زمینه نفقه والدین و نفقه فرزندان و نفقه همسر میتوانید با وکیل متخصص در زمینه خانواده و وکیل پایه یک دادگستری در زمینه نفقه با موسسه حقوقی و داوری حق جویان تماس و از مشاوره و راهنمایی های بهترین وکلای مشهد در زمینه حقوق خانواده بهره‌مند شوید. شماره تماس ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴