بهترین وکیل مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

بهترین وکیل در مشهد

 

ارثیه زنان از ملک و زمین

 

جهت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری با شماره ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس حاصل فرمایید.

لطفا مکالمه کوتاه و در حد یک دقیقه باشد / سپاس

 

وكالت دادگستری آميخته اي است از وجوه گوناگون؛ چه بسا جمع اين وجوه در يك انسان و در يك لحظه دشوار باشد.

وكيل بايد عالم باشد و اظهار فضل نكند. وكيل دادگستری بايد فروتن باشد و خود را بي مقدار نسازد.

بايد خوش بيان باشد و تملق نگويد. وكيل دادگستری بايد حرمت نگه دارد، اما نه به معناي خواري.

بايد شجاع باشد نه به گستاخي. وكيل بايد در شدت خشم ملايمت نشان دهد.

وكيل دادگستري مديون و متعهد است اما نه سر افكنده. وكيل دفع مي كند متجاوز را اما نه به اهانت و ناسزاگويي .

وكيل در برابر ناروا مي ايستد اما نه با غرور و خودخواهي و بي ادبي.

وکیل دادگستری از خود سخن نمی‌گوید و برای خود اقدام نمی‌کند بلکه به نیابت از جانب موکل اقامه دعوا می نماید، دادخواست تقدیم و خواسته وی را در نزد مقام صلاحیتدار قضایی ارائه می کند. و یا در دعاوی به نیابت و نمایندگی از خوانده یا متهم به دفاع می‌پردازد، بهترین وکیل ها از جانب متضرر از جرم به عنوان شاکی، شکواییه مطرح می‌نمایند. و در امور حقوقی دادخواست تقدیم دادگاه می‌نمایند. و بهترین وکیل برای اثبات ادعای موکل دلیل ارائه می نماید.

بهترین وکیل دادگستری در معرفی خود همیشه افتخار می کند که با ستم و ظلم در مبارزه است . بهترین وکیل در مقابله با ظلم و ستمگری حساس است و تضییع شدن حقوق انسان‌ها او را می‌آزارد. بهترین وکیل مجهز به ایمان و علم، با علم به قانون و آن قانونی که مغایر با مفاهیم واقعی حق نباشد همواره در حال مبارزه با ظلم و ستم میباشد.

بهترین وکلا ارزش و اهمیت سخن و کلام خود را می‌دانند زیرا سخنان وکیل باید از سند رسمی برتر باشد. و هیچگاه بهترین وکیل ها قول و وعده ای نمی دهند که خارج از توانایی و اختیارشان باشد زیرا اعتبار سخن وکیل با هیچ چیز قابل معامله و معاوضه نیست، و از آنجایی که اصحاب دعوا نمی توانند و نمی دانند چگونه از فن و علم کلام در دادگاه استفاده نمایند بنابراین به بهترین وکلایی که اهل فن و اهل دفاع هستند بایستی مراجعه نمایند.

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

وکیل دادگستری همواره باید صبر و شکیبایی داشته باشد. بهترین وکیل دادگستری باید همواره به طرح سوالات پیش آمده در دادگاه فکر کند و تمام جوانب یک پرونده را مورد تجزیه قرار دهد، وکالت تنها نیابت از موکل نیست بلکه بهترین وکیل باید حمایت همه جانبه از موکل داشته و برای وی فداکاری کند و حمایت‌کننده موکل باشد حمایت از شخصی که صاحب حق هست و حقوق وی مورد تعدی قرار گرفته است وکیل دادگستری به تحمل سختی‌ها افتخار می‌کند و از حق حمایت می‌کند.

وکیل دادگستری در پذیرفتن وکالت یا خودداری و اجتناب از قبول وکالت آزاد است و اگر ادعایی یا دفاعی را منطبق با قانون تشخیص بدهد ولی خواسته یا دعوا یا دفاع را مغایر و مخالف با حق و عدالت بدانند از پذیرفتن وکالت خودداری می نماید. و این امتیاز مخصوص بهترین وکیل دادگستری است که با عقل و احساس و استدلال صحیح و با وجدان انسانی حق را تشخیص دهد و در پذیرش پرونده اقدام کند.

وکیل دادگستری در جامعه و در کنار مسائل و مشکلات مختلف مردم و در بطن چالش های اجتماعی قرار دارد. وکیل در برخورده با پیچیده ترین و اساسی ترین نهادهای اجتماعی و حکومتی (قوه قضائیه) شغل خود را مقتدرانه انجام می‌دهد و با بیشترین طیف های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند. بهترین وکیل باید به نحوی با روان‌شناسی اشخاص، حقیقت درون و واقعیت‌ها را با واکاوی شخصیت شان و ارزیابی آنها بشناسد و در راه حق برای آنان قدم گذارد.

 

بهترین وکیل در جهت دستیابی به نتیجه مطلوب دائماً در پرونده کندوکاو می کند. نقاط ضعف و قوت مدارک را بررسی و رویه های قضایی را تحلیل، و راه حل های مختلف را مرور و با بکارگیری این تکنیکها و اطلاعات حقوقی خود پرونده را در دست گرفته و به نتیجه مطلوب می رساند.

وکیل خلاق موضوعات مختلف بیان شده از طرف مراجعه کننده را به چند قسمت تقسیم نموده و به بررسی آن قسمت ها پرداخته و با دقت و وسواس خاص تکه های پازل را کنار هم می‌چیند تا زمانی که هماهنگی کامل با توجه به آموخته های علمی خویش میان قطعات پازل به وجود آورد و در نهایت بهترین تصمیم را در آن موضوع برای اقدام انجام می‌دهد.

عدالت قضایی

در بحث عدالت قضایی اگر مردم و جامعه بخواهند احساس عدالت کنند باید این حس را داشته باشند که دستگاه قضا و دادگستری همیشه در دسترس عموم می باشد و همه می‌توانند از بهترین وکلای دادگستری در جهت تظلم خواهی استفاده کنند همه اقشار مردم می‌توانند با بهترین وکلای دادگستری شکایت خود را طرح کنند و همه می‌توانند به عدالت قضایی برسند.

 

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

 

بهترین وکلا چه کسانی هستند؟

از آنجایی که قاضی دادگاه ها بایستی حجم عظیمی از پرونده‌ها را روزانه، هفتگی، ماهیانه، رسیدگی کنند و کشف حقیقت در بسیاری از موارد با وجود کثرت پرونده ها بسیار سخت و مشکل است بهترین وکیل ها وکلایی هستند که با استدلال و استنباط صحیح و استناد به مواد صحیح قانونی به کمک قاضی می‌آیند و در حل مشکلات حقوقی به دستگاه قضا کمک می‌کنند. و هرچه فرهنگ وکالت در جامعه ترویج پیدا کند مطمئناً محاکم به عدالت نزدیک‌تر می‌شوند و هرچه وکلای قوی‌تری در جامعه پرورش یابند پرونده های دادگستری با سیاست بهترین وکلای دادگستری به سمت سازش گرایی مطمئنا کاهش پیدا می کند.

از شاخصه‌های بهترین وکلا ‘مهارت’ در جایگاه والایی قرار دارد. مهارت حقوقی وکیل بر اثر تکرار و تمرین در پرونده‌های مختلف به دست می‌آید. زیرا دانش حقوقی برای وکالت به تنهایی کافی نمی باشد و این مهارت است که بهترین وکیل را در عرصه عمل و آزمون مورد سنجش قرار می‌دهد.

در راه رسیدن به برترین عملکرد بهترین وکیل باید با تأمل و تفکر، تدبیر، طرح‌ریزی و برنامه ریزی به تشخیص اولویت‌های پرونده بپردازد و با مطالعه دقیق و عمیق مدارک و نوشتن پیش‌نویس لایحه آماده بهترین دفاع از موکل باشد.

بهترین وکیل به ارزش‌ها و منافع و خواسته های مراجعه‌کننده احترام می‌گذارد . با شناخت از مراجعه کننده و درخواست او و رویه های قضایی دادگاه ها، دیدگاه خود و نظر خود را نسبت به موضوع مطروحه بیان می‌کند تا موکل با موانع و سختی کار و معایب و محاسن اقدام قضایی خویش آشنا شود.

بهترین وکیل همیشه با طرح پرسش‌هایی ساده ولی هدفمند از غرض مراجعه کننده آگاهی پیدا کرده و نکات جدید به دست می‌آورد. و ارزش‌ها و کیفیات و خصوصیات و مشکلات موضوع مطرح شده را مورد تحلیل قرار داده تا بهترین نتیجه حاصل شود.

بهترین وکیل هیچگاه نتیجه دعوا را تضمین نمی‌کند. نه به صورت شفاهی و نه به صورت کتبی، اما همیشه متعهد است به پیگیری دقیق و منظم پرونده و تلاش در جهت رسیدن به مقصود به حقه موکل.

نکته: در جایی که بهترین وکیل برای معامله اذن صریح داشته باشد یا کالا مظنه بازاری مشخص داشته باشد معامله وکیل با خود صحیح است. و در صورت اطلاق وکالت، معامله وکیل با خود ‘غیرنافذ’ است( نه باطل).

بهترین وکیل باید نوع دعوای قابل طرح را به صورت شفاف و روشن برای موکل شرح دهد. زیرا موکل به دلیل عدم شناخت کافی از قوانین و مقررات شاید تصور غلطی از نوع موضوع پرونده خود از لحاظ حقوقی یا کیفری داشته باشد، و با توضیح وکیل ذهنیت اشتباه موکل اصلاح می شود و به این ترتیب اتخاذ تصمیم برای نحوه طرح دعوا آسان تر خواهد شد.

 

 

وكيل دادگستری

مانند همگان نيازمند مال است براي گذران زندگي ولي خود را به مال نمي فروشد و نبايد بفروشد.

وكيل براي ادامه خدمت مزد مي گيرد وبايد بگيرد ولي نه به مزدوري. وكيل نياز به تلاش دارد و جوياي كار است نه به سوداگري.

وكيل دادگستري با سرمايه ي عمر و دانش خود حق دارد بخواهد آنچه بزرگان دارند اما نه در زماني كوتاه و اندك و در يك شب.
وكيل دادگستري با متجاوز به ستيز برمي خيزد ولي خوي ستيزه جويي بر او غلبه نمي كند.

وكيل در حرفه ي خود با نگاه قانون مي نگرد ولي به خشكي قانون مبتلا نمي شود.

وكيل دادگستري با معيار عقل امور را مي سنجد و با زبان منطق سخن مي گويد ولي عواطف و زبان لطف را به فراموشي نمي سپارد.

وكيل در مقام دعوي و دفاع ، به جدّ، مرد قانون است ولي در مقام مراودت و دوستي از حقوق خود مي گذرد.
كوتاه سخن آنكه وكيل دادگستري همواره بايد بر درون و برون خود چيره باشد و هيچ گاه جديت در انجام وظيفه او را خشن نكند و هيچ ملايمتي او را زبون نسازد. وكيل بايد نه مغرور باشد و نه خود را خوار كند.

همواره مشاوره از جانب بهترین وکیل برای حمایت و کمک به مراجعه کننده می باشد. بهترین وکلای دادگستری دارای مجموعه مهارتهای خاص هستند و برای انجام هر پرونده نوعی خاص از مهارت را به کار می‌برند، و با توجه به اوضاع و احوال پرونده با فهم دقیق موضوع، از علم و تجربه حقوقی خود در جهت حل پرونده بهره می‌برند.

در بسیاری از پرونده ها بهترین وکیل به جنبه شخصیتی موکل پرداخته و به جنبه های عمومی و خصوصی شخصیت او پی برده و در جهت پیشبرد هرچه بهتر پرونده پس از مطالعه روانشناختی و شخصیت شناسی وی تصميم به اقدام پرونده می‌نماید.

وكيل بايدجامع صفات متقابل باشد و تعادل نگه دارد و به قول شاعر : اندازه نگه دار كه اندازه نكوست .

نکته: در صورت فوت وکیل وقتی تعدد وکیل باشد، وکالت دیگران نیز باطل می گردد.

وکیل خانواده

در صورت عدم پرداخت مهریه یا اقساط توسط زوج، زن میتواند عدم اجرای حکم را طبق لایحه ی به دادگاه اعلام نماید و اجرای احکام برای مرد اخطاریه ارسال می‌کند و اگر پرداخت نکرد، دادگاه به درخواست زن حکم جلب او را صادر می‌کند.

عقدوکالت

وکالت یک عقد جایز است

عقد جایز به خودی خود از هر طرف وکیل یا موکل قابل فسخ است. بدین معنا که چنانچه بهترین وکیل هم در پرونده حضور داشته باشد چنانچه موکل از عملکرد وکیل خود ناراضی باشد می تواند یک طرف او را عزل کند.

 

اگر شخص دیگری را مامور انجام عمل مادی نماید>>>
عقد معوض باشد: اجاره اشخاص یا جعاله.
عقد غیر معوض باشد( مجانی) :مشمول ماده ۱۰ قانون مدنی می باشد.

وثیقه های شخصی

 وثیقه های شخصی عبارتند از:
١- ضمان
٢- حواله

٣- کفالت

ضمان

هر۳ ضمان صحیح است:
١- ضمان موجل از دین حال.
٢-ضمان حال از دین موجل
٣-ضمان از دینی که حق فسخ دارد.

اگر ۲وکیل استقلال ی در یک زمان مورد وکالت و انجام دهند:
دو عمل با هم در تعارض: هر دو عمل باطل.

یکی از دیگری زودتر: آن که زودتر صحیح و بعدی غیر نافذ است.

 

ورشکستگی

می تواند قبول وکالت کند.
نمی‌تواند موکل باشد.

پروانه دلالی

اگر کسی با اینکه پروانه دلالی ندارد دلالی کند عقد واقع شده صحیح است و اجرت هم دارد.

مرجع صدور پروانه دلالی در معاملات ملکی : اداره ثبت اسناد و املاک (مال غیر منقول)

بازرگانی: وزارت امور اقتصاد و دارایی( منقول)

عدول از گذشت

پس گرفتن رضایت (عدول از گذشت) مسموع نیست، اگر شاکی رضایت بدهد نمی‌تواند دوباره و مجدد همان پرونده را به جریان بیندازد.

نکته:  در ‘وکالت مطلق’ بهترین وکیل اختیار تصرفات اداری دارد ولی اختیار تصرفات ناقله ندارد. مثال: در مورد مزرعه، فروش مزرعه تصرف ناقل است ولی اجاره مزرعه و فروش محصول مزرعه تصرف اداری است.

نکته: مسئولیت مدیر فضولی در قراردادی که به نام خود منعقد می‌کند در مقابل طرف معامله شخصا موظف به ایفای تعهد است و می‌تواند بعداً بابت مبلغ پرداختی به مالک رجوع کند.

نکته: حق ارتفاق مستقیماً قابل انتقال نیست تابع فرع مالکیت زمین است و نمی‌توان آن را از حق مالکیت جدا کرد و به دیگری انتقال داد زیرا حقی است قائم به ملک.

نکته:  اگر اجرت قراردادی وکیل گزاف باشد موکل می تواند با قواعد خیار غبن، پیمان را فسخ و اجرت المثل کار وکیل را بدهد.

نکته: اگر وکالت برای اداره و تصرف در تمام امور باشد و مدتی ندارد ازبین‌بردن حق عزل گاه با شخصیت و آزادی موکل و نظم عمومی منافات دارد و به معنای اعطا ولایت، همچنین در مورد استعفای وکیل در فرضی که وکالت برای انجام امر یا مدت نامحدود باشد.

نکته: حق ارتفاق مستقیماً قابل انتقال نیست تابع فرع مالکیت زمین است و نمی‌توان آن را از حق مالکیت جدا کرد و به دیگری انتقال داد زیرا حقی است قائم به ملک.

نکته: مسئولیت مدیر فضولی در قراردادی که به نام خود منعقد می‌کند در مقابل طرف معامله شخصا موظف به ایفای تعهد است و می‌تواند بعداً بابت مبلغ پرداختی به مالک رجوع کند.

نکته:  معیار اهلیت در عقد وکالت انجام عمل حقوقی مورد وکالت است.

نکته:  سهام شرکت‌ها، مال الجاره خانه، ثمن اتومبیل در حکم منقول هستند از نظر صلاحیت محل اقامت خوانده صالح به رسیدگی است.

نکته:  در اموری که سفیه خود می تواند طرف قرارداد یا ایقاع باشد مثل هبه و صلح رایگان می تواند به دیگران وکالت دهد در این موارد سفه عارضی بعد از وکالت نیز اثری در انحلال آن ندارد.

نکته: دین و مذهب رسمی مملکت جمهوری اسلامی ایران بر پایه “عدل” استوار است.

نکته: اگر در اثر ترکیدن لوله آب، خسارت به طبقه پایین وارد گردد چنانچه رطوبت ناشی از فعل مالک طبقه بالایی باشد آن مالک مسئول جبران خسارت است.

نکته: هرگاه شخصی بدون انشعاب برق از خدمات برق استفاده کند یا با داشتن انشعابات اقدام به برق دزدی نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای مصرف و جبران خسارت به جزای نقدی نیز محکوم می شود.