شماره وکیل طلاق در مشهد

شماره وکیل طلاق در مشهد

شماره تلفن وکیل در مشهد


شماره وکیل طلاق در مشهد

 

شماره وکیل طلاق در مشهد

 

 طلاق بائن

* هر آنچه که باید درباره طلاق بائن بدانید »»»

* طلاق از نظر لغوی به معنای رها شدن و گشودن گره است و به عنوان ابزاری در جهت جدایی زوجین استفاده می شود . احکام مربوط به طلاق ، از فقه اسلامی نشأت گرفته است که بر اساس آن ، انواع طلاق عبارت است از:۱- طلاق رجعی و ۲-طلاق بائن . البته تقسیم بندی طلاق به رجعی و بائن تنها یک دسته از تقسیمات طلاق به شمار می رود .
با این توضیح که در طلاق رجعی برای مرد حق رجوع به زندگی مشترک در ایام عده وجود دارد ولی در طلاق بائن این امکان فراهم نیست . لذا آگاهی از انواع طلاق موضوعی مهم است و می تواند باعث آگاهی طرفین از حقوق خود بعد از طلاق شود . به همین دلیل در این مطلب به توضیحات جامع و کاملی در خصوص اینکه طلاق بائن چیست و انواع طلاق بائن کدامند خواهیم پرداخت .

* طلاق بائن چیست >>>

همانطور که اشاره شد ، یکی از انواع طلاق ، طلاق بائن است . طلاق بائن طلاقی است که برخلاف طلاق رجعی ، مرد نمی تواند در ایام عده زن به زندگی مشترکش رجوع کند اما زمانی که طلاق از نوع بائن باشد ، مرد دیگر نمی تواند در مدت زمان عده زن ، به زندگی رجوع کند . به این معنا که بدون نیاز به انعقاد عقد ازدواج جدید ، همان عقد ازدواج قبلی با شرایط قبلی دوباره به رسمیت شناخته خواهد شد و انگار اصلا طلاقی صورت نگرفته است . عده در طلاق برای زن به مدت سه طهر یا سه ماه می باشد و زن در طول این مدت در طلاق رجعی حق ازدواج مجدد نخواهد داشت .
به علاوه اینکه ، طلاق بائن آثاری که طلاق رجعی بر جای می گذارد را نخواهد داشت . از جمله اینکه زن در طول مدت عده حق دریافت نفقه نخواهد داشت و در صورتی که در مدت عده یکی از طرفین فوت کند ، دیگری از او ارث نخواهد برد.

* انواع طلاق بائن >>>

در ادامه مفهوم طلاق بائن باید به این بپردازیم که انواع و اقسام طلاق بائن کدامند . به عبارت دیگر ، مطابق قانون در چه مواردی طلاق از نوع بائن است . ماده ۱۱۴۵ قانون مدنی انواع طلاق بائن را نام برده است که بر اساس آن در موارد زیر طلاق از نوع طلاق بائن است :

۱- طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود .

۲- طلاق زن یائسه

۳- طلاق خُلع و مُبارات ، مادام که زن به عوض رجوع نکرده است .

۴- سومین طلاق که پس از سه وصلت متوالی به عمل آید ، اعم از اینکه وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید .

بنابراین ، در صورتی که قبل از رابطه زناشویی میان زن و مرد ( مثلا در دوران عقد ) طلاق رخ دهد ، طلاق از نوع بائن است . همچنین در خصوص زنی که یائسه شده و یا طلاق خلع و مبارات . با این توضیح که طلاق خلع و مبارات که به سبب کراهت زن از مرد و یا کراهت طرفین نسبت به یکدیگر واقع می شود ، زن باید مالی را به مرد بدهد تا او حاضر به طلاق دادن زن بشود .
بنابراین ، در صورتی که طلاق از نوع خلع و مبارات باشد ، مرد دیگر امکان رجوع به زن را ندارد ؛ مگر اینکه زن بخواهد مالی را که به مرد تملیک کرده است را پس بگیرد یا اصطلاحا به آن مال رجوع کند که در این صورت ، مرد نیز حق رجوع را خواهد داشت . به علاوه اینکه در صورتی که زن و مرد سه بار از هم طلاق بگیرند و دوباره ازدواج کرده یا در عده طلاق رجوع کنند ، برای بار سوم طلاقشان طلاق از نوع بائن است .

شماره وکیل طلاق در مشهد شماره وکیل طلاق در مشهد