طلاق توافقی در مشهد

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی فوری در مشهد


طلاق توافقی در مشهد

 

۱. طلاق توافق چیست؟
در طلاق‌ توافقی در مشهد ، در خصوص حقوق مالی زن مانند مهریه، جهیزیه و… و همچنین مسئله حضانت و ملاقات فرزندان با توافق و تفاهم طرفین تصمیم‌گیری می‌شود و این توافق در حکم دادگاه ثبت می‌شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می‌کند.

 

در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران ماده‌ای با عنوان طلاق توافقی ۷ روز در مشهد وجود ندارد، اما در دادگاه خانواده معمولا این نوع طلاق را در ‏قالب طلاق مبارات یا خلع قرار می‌دهند. ای نوع طلاق با صدور گواهی عدم سازش جاری می شود.

در ادامه نکات بسیار مهمی درباره طلاق توافقی شامل تعریف طلاق توافقی، مزایا، مراحل طلاق، شرایط و مدارک مورد نیاز طلاق، هزینه طلاق، مدت زمان طلاق و نمونه دادخواست طلاق را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

طلاق توافقی گونه ای از طلاق است که هر دوی زن و شوهر متقاضی آن هستند و در همه امور از قبیل حضانت فرزند بعد از طلاق، ملاقات فرزند، نفقه ایام عده، شیوه استرداد جهیزیه، وصول مهریه و … با یکدیگر توافق کرده اند و با مراجعه به دادگاه خانواده، توافق خود را اعلام می‌کنند و با تقدیم مدارک شناسایی خود دادخواست طلاق توافقی می‌دهند و پس از طی روال معمول دادگاه بر اساس توافق زوجین گواهی عدم امکان سازش زوجین را صادر می‌کند و آنها می‌توانند با ارائه گواهی به دفترخانه طلاق، صیغه طلاق را جاری و ثبت کنند.