وکیل اجاره در مشهد

وکیل اجاره در مشهد

وکیل اجاره در مشهد


وکیل اجاره منزل و آپارتمان در مشهد

 

قوانین آپارتمان نشینی

*** هزینه قسمت‌های مشترک آپارتمان به عهده چه کسی است؟

* جهت آشنایی ابتدایی با موضوع لازم است که به بیان و تشریح قسمت‌های مشترک ساختمان و تفکیک آن از قسمت های اختصاصی توسط وکیل پایه یک دادگستری در مشهد پرداخت.

* قسمت های مشترک ساختمان به قسمت هایی اطلاق می گردد که برای استفاده اختصاصی شخص یا واحدی خاص نباشد “وکیل اجاره در مشهد” ، به عبارتی دیگر علاوه بر اینکه این قسمت ها در ملکیت مشاع تمام شرکای ملک است، به طور مستقیم یا غیر مستقیم نیز می تواند مورد استفاده تمام شرکا قرار” وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” گیرد.

 

وکیل اجاره در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* بنابراین قسمت اختصاصی قسمتی از ساختمان است که برای استفاده انحصاری شخص یا واحد خاصی می باشد “وکیل حقوقی در مشهد” ، لذا حق استفاده از آن برای دیگران وجود نخواهد داشت “وکیل پایه یک دادگستری مشهد” .

* اما این قسمت های مشترک شامل زمین زیر بنا، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، رختشویخانه، کنتورها، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار، در ها، پنجره ها، راهرو ها، پله ها، پاگردها، پشت بام، محوطه ساختمان… “وکیل اجاره در مشهد “می باشد.

 

وکیل حقوقی در مشهد

 

* اما یکی از مهترین هزینه های مشترک ساختمان هزینه های مربوط به قبوض آب، برق، گاز “وکیل پایه یک در مشهد” می باشد. این در حالی است که قبض های مشترک آب و گاز در آپارتمان ها همیشه می تواند محل اختلاف و جدل باشد “وکیل پایه یک مشهد “، چه اینکه نحوه احتساب دقیق این هزینه ها غالباً دشوار “وکیل در مشهد” می باشد.

* در برخی آپارتمان ها این هزینه ها را بر اساس تقسیم هزینه بر تعداد ساکنان و افراد “وکیل خوب در مشهد” و در برخی بر اساس تعداد واحد ها محاسبه “بهترین وکیل در مشهد “می گردد.

* این روش ها در حالی اجرا می شود که هر کدام معایب و مزایایی دارا می باشند “وکیل اجاره در مشهد” ، به طور مثال در تعیین هزینه ها بر اساس تعداد واحدها ممکن است واحدی یک نفر باشد، بنابراین هزینه ای که می بایست پرداخت نماید عادلانه نخواهد” وکیل حقوقی در مشهد” بود. یا اینکه در تعیین هزینه ها بر اساس تعداد نفرات ممکن است نفرات واحدی پنج نفر باشد اما مصرفشان اندازه یک خانواده دو نفری “وکیل خوب در مشهد” باشد.

 

وکیل اجاره در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* بنابراین ملاحظه می گردد که این روش ها دارای معایب می باشد که امکان تعیین دقیق هزینه ها را ممکن نمی سازد “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” . این در حالی است که قانون نحوه احتساب این هزینه ها را به صراحت اعلام نموده “وکیل پایه یک در مشهد “است.

* قانون می گوید برای پرداخت سهم هر واحد از مبلغ قبوض مشترک، باید مساحت هر واحد ملاک قرار بگیرد “بهترین وکیل در مشهد” به طوری که اگر مساحت یک واحد در آپارتمان ۲ برابر مساحت سایر واحدهاست مالک یا مستاجر واحد بزرگ تر باید ۲ برابر سهم دیگران، هزینه آب و گاز را بپردازد، “وکیل حقوقی در مشهد” این مساله در مورد هزینه شارژ ساختمان هم صدق می کند. البته مطابق با قوانین امور املاک و اجاره نیز، علاوه بر مساحت، توافق شرکای ساختمان نیز می تواند ملاک تقسیم بندی هزینه قبوض باشد “بهترین وکیل در مشهد” یعنی آنها می توانند یا تعداد واحدها یا تعداد استفاده کنندگان را ملاک این تقسیم بندی قرار “وکیل اجاره در مشهد” دهند.

 

 

وکیل اجاره در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* بنابراین توافق اعضای ساختمان در مورد پرداخت قبوض و هزینه شارژ قسمت های مشترک معتبر است “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد “اما اگر مالکان چنین توافقی نداشته باشند سهم هر یک از مالکان یا استفاده کنندگان مثل مستاجر از هزینه های مشترک آن قسمت که ارتباطی به میزان مساحت و زیربنا ندارد “وکیل پایه یک در مشهد” {مانند هزینه های سرایداری، نگهبان، متصدی، آسانسور، باغبان، تزئینات قسمت های مشترک} ، به طور مساوی بین مالکان و مستاجران مستقر در ساختمان تقسیم “وکیل حقوقی در مشهد” می شود.

* این هزینه های مشترک از یک آپارتمان به آپارتمان دیگر نیز متغیر است” وکیل در مشهد” به طوری که بعضی ساختمان ها تنها قبوض مشترک و هزینه نظافت راه پله ها را دارند، چه اینکه انشعاب های مجزا از هم دارند “وکیل دادگستری در مشهد” و بعضی آپارتمان ها هزینه هایی چون هزینه های چاه آب، پمپ، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، رختشویخانه، تابلوهای برق، کنترل ها، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار، آسانسور، چاه های فاضلاب، گذرگاه های شوت زباله، زنگ اخبار و شیرهای آتش نشانی” وکیل پایه یک در مشهد” دارند.
اما امکانات مشترک یک ساختمان هر اندازه که باشد تفاوتی در نحوه پرداخت و لزوم آن ندارد “وکیل حقوقی در مشهد” بلکه فقط باید از قبل وظیفه مالکان، مستاجران و مدیر ساختمان معین شده “وکیل اجاره در مشهد” باشد.

 

وکیل اجاره در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

 

*به این ترتیب اگر در قرارداد اجاره، پرداخت هزینه های مشترک بر عهده مالک قرار گرفته باشد “وکیل املاک در مشهد” و مالک از پرداخت آن خودداری کند، مستاجر می تواند از محل اجاره بها هزینه ها را بپردازد.

و اگر در قرارداد این هزینه ها بر عهده مستاجر باشد” وکیل پایه یک دادگستری مشهد” ، مدیر ساختمان از او مطالبه می کند و در صورت خودداری به مالک اصلی رجوع می کند” وکیل املاک در مشهد” ، که اصولاً پرداخت این هزینه ها بر عهده مستاجر می باشد.

* پس در بحث هزینه های مشترک آپارتمان ها و این که بر چه مبنایی تعیین می شوند و آیا قابل اعتراض هستند “وکیل دادگاه در مشهد” ، گفته می شود تعیین نحوه محاسبه هزینه های مشترک قبل از هر چیز می تواند به اراده و تصمیم اهالی ساختمان موکول شود که می توانند آن را به هر نحوی تعیین “وکیل دادگستری در مشهد” کنند، اما اگر ساکنان روش خاصی برای این کار تعیین نکرده اند تعیین سهم هر یک از مالکان و استفاده کنندگان “وکیل املاک در مشهد” از هزینه های مشترک یا بر اساس متراژ و مساحت واحدها خواهد بود و یا بر اساس نفرات.

 

وکیل اجاره در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

*** جهت آشنایی با قوانین آپارتمان نشینی و حقوق ساکنین نسبت به مشاعات آپارتمان و قرارداد املاک می‌توانید با وکیل پایه یک دادگستری در مشهد و وکیل املاک در مشهد و وکیل حقوقی در مشهد با موسسه حقوقی حق جویان تماس بگیرید.