وکیل ایرانیان خارج کشور

وکیل ایرانیان خارج کشور

وکیل ایرانیان خارج کشور


وکیل ایرانیان خارج کشور

اجازه ی خروج از کشور

* کسانی که سفرهای خارج از کشور داشته اند قوانین خروج از آن و اجازه هایی که باید اخذ شود را میدانند .دراین مطلب در مورد خروج افراد در شرایط مختلف را توسط “وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور” و “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” بیان خواهیم کرد .

* طبق قانون گذرنامه و اصلاحات آن دختران مجرد بالای ۱۸ سال برای خروج از کشور نیاز به اجازه ی پدر ندارند ولی پدر می تواند مانع خروج آنان از کشور شود “وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور “اما اگر دختر زیر ۱۸ سال باشد برای خروج از کشور نیازمند اجازه ی محضری پدر یا قیم خود “وکیل ایرانیان خارج کشور” می باشد .

وکیل حقوقی در مشهد

* زنان متاهل برای این امر نیاز به اجازه ی محضری همسر برای گرفتن گذرنامه دارند “وکیل اخذ گذرنامه در مشهد ” و برای خروج از کشور میتوانند اجازه ی خروج از کشور را به عنوان یک شرط ضمن عقد در عقد نامه قید نمایند “وکیل اخذ پاسپورت در مشهد “یا بعد از عقد در سندی جداگانه اجازه ی خروج از کشور را در قالب وکالت بلاعزل از زوج “وکیل در محضر مشهد “دریافت کنند .

* نکته ی حائز اهمیت آن است که زنان متاهل “وکیل زن در مشهد” برای سفرهای زیارتی ، المپیادها و مسابقات بین المللی بدون اذن همسر و با استعلام دستگاه قضا می توانند از کشور خارج شوند .

* اما خروج افراد ذکور نیز تابع مقرراتی می باشد “وکیل مرد در مشهد” که بیان خواهیم کرد .

وکیل ایرانیان خارج کشور  ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

افراد ذکور تا قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی نیاز به مجوز سازمان وظیفه ی عمومی برای گرفتن گذرنامه ندارند “وکیل سربازها در مشهد” اما برای کسانی که به سن ۱۸ سال رسیده باشند یکی از مدارک مهم برای گرفتن گذرنامه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت می باشد. “وکیل کفالت در مشهد” اما اگر کسی این کارت ها را نداشته باشد می تواند از کشور خارج شود ؟

°°°در پاسخ باید گفت تحت شرایط خاصی میتوان گذرنامه بدون کارت پایان خدمت اخذ کرد “وکیل گذرنامه در مشهد” که شامل موارد زیر است :

الف:مشمول غیبت نداشته باشد .

ب:وضعیت تحصیلی” وکیل دانشگاه در مشهد” مشخصی داشته باشد .

پ: دانشجویان “وکیل دانشجویان در مشهد” در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل قرار نداشته باشند .

ت: وثیقه ی مورد نیاز را به سازمان نظام وظیفه “وکیل سربازی در مشهد” پرداخت کرده باشند .

ث: گواهی اشتغال به تحصیل یا درخواست مجوز خروج از کشور “وکیل ایرانیان مقیم خارج” داشته باشند .

ج: برگه ی اعزام بدون غیبت داشته باشند و یا مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل “وکیل دانشجویان در مشهد” تمام نشده باشد .

وکیل ایرانیان خارج کشور  ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

لازم به ذکر است افرادی که مشمول سربازی هستند “وکیل سربازان در مشهد” می توانند برای سفرهای علمی ، غیر علمی ، مطالعاتی ، زیارتی ، دوره های مشترک گذرنامه ی موقت دریافت کنند “وکیل اخذ گذرنامه در مشهد” که میزان وثیقه ی هر کدام طبق قانون مشخص شده است و در صورت عدم بازگشت به کشور وثیقه ی مورد نظر ضبط خواهد شد همچنین باید گفت اگر شخص به موقع به کشور بازگشته باشد اما با تاخیر خود را معرفی نماید از شش ماه تا یکسال از خروج مجدد وی از کشور جلوگیری میشود.

نکته: ایرانیان مقیم خارج دعاوی خانوادگی را اگر در خارج مطرح کنند احکام در مراجع ایران اجرا نمی‌شود مگر در دادگاه ایران بررسی و حکم تنفیذ ای صادر کند.

نکته: وکیل و موکل برای مورد وکالت باید هردو اهلیت داشته باشند.

نکته: وکالت عقدی جایز اذنی است، موضوع آن منحصراً نیابت در انجام امور حقوقی می باشد.

وکیل کیفری در مشهد

اگر دو ماشین تصادم

١- هر دو مقصر باشند> ضامن جبران نیمی از خسارت طرف مقابل.
٢- هر دو مقصر نباشند> ضامن جبران نیمی از خسارت طرف مقابل.
٣- در نتیجه عوامل خارجی> هیچ یک ضامن نیستند.

 در دعاوی خانوادگی اگر
١- زوجین مقیم خارج باشند> دادگاه محل اقامت طرفی که در ایران اقامت دارد.
٢- اگر یکی از آنان در ایران سکونت موقت> دادگاه محل سکونت فرد ساکن.
٣- هر دو در ایران سکونت موقت> محل سکونت زوجه.

۴- هیچ در ایران سکونت نداشته> دادگاه تهران مگر زوجین برای اقامت در محل دیگری توافق نمایند.

ضمان درک یعنی: مسئولیت بایع و مشتری نسبت به استرداد ثمن یا مبیع در صورت مستحق للغیر درآمدن مبیع یا ثمن.

نکته:  اگر مشتری دچار غبن فاحش شود و ثمن از قبل معیوب و مشتری بخواهد عقد را فسخ ولی بایع حاضر به فسخ نباشد معامله منفسخ می‌شود.

نکته:  وکالت می تواند کتبی یا شفاهی باشد، ولی اگر وکالت تشریفاتی باشد مثل: بیع مال غیر منقول وکالت باید کتبی باشد زیرا وکالتنامه مقدمه آن است.

نکته:  انجام امر وکالت توسط موکل فاقد مانع قانونی و بلا اشکال است و کیفیت عقد اعم از جایز بودن یا لازم بودن یا بلاعزل بودن نکته: وکیل موثر در اختیار موکل نیست پس حتی در وکالت بلاعزل هم موکل می تواند موضوع وکالت خود انجام دهد و با انجام، وکالت منفسخ می‌شود.

نکته: در غائب مفقود الاثر با فوت فرضی وکالت باطل است.

نکته: اگر عقد وکالت ضمن عقد لازم شرط شود یا موکل حق عزل وکیل از خود سلب کند با فوت یا جنون وکیل یا موکل، وکالت باطل میشود.

نکته: علت اصلی انفساخ عقد وکالت با فوت یا جنون، جایز بودن عقد نیست بلکه انقطاع اذن است که موکل به وکیل داده است می باشد.

نکته: با جنون اعم از ادواری یا دائمی، وکالت باطل است چون در قانون مدنی جنون مطلق آورده شده است.

نکته:شرط وکالتی که پس از فوت موکل نیز منحل نشود هرگاه فوت موکل نتواند نیابت وکیل را از بین ببرد، رابطه حقوقی را باید وصایت دانست نه وکالت.

* کلیه ايرانيان خارج از کشور و مقیم خارج از کشور و کسانی که در کشورهای خارجی تحصیل یا ازدواج می‌نمایند جهت هرگونه پاسخگویی به سوالات شان جهت ورود به ایران و یا شرایط ورود و خروج به ایران و حقوق ملی و امتیازات ایرانی بودن خود می‌توانند با “وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور” “” با “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” با شماره تلفن ٠٩١۵٣١٠۴٠٠۴ تماس بگیرید.