وکیل جعل اسکناس در مشهد

وکیل جعل اسکناس در مشهد

وکیل جعل اسکناس در مشهد


وکیل جعل اسکناس در مشهد

آیا برا ی جعل اسکناس حکم اعدام وجود دارد ؟

در صورتی که مجرم یکی از افراد یک باند باشد یا با نظام جمهوری اسلامی قصد مبارزه داشته باشد به اعدام محکوم می شود.کسی که عمدا و از روی آگاهی کامل اسکناس جعلی را به کشور وارد کند به عنوان مفسد شناخته می شود و به اعدام محکوم می شود مگر اینکه از افراد یک باند نباشد یا با نظام مشکل نداشته باشد و در دادگاه مشخص شود که فریب خورده و از روی عمد نبوده است.یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۶۹ قانون بعدی در مورد جعل اسکناس به تصویب رسید :که طبق بند الف ماده یک آن در نظام پولی یا ارزی کشور که توسط قاچاق عمده ارز یا سکه تقلبی به وجود آوردن ، یا اسکناس را جعل کردن یا آنها را به صورت عمده وارد و توزیع کند چه داخل کند چه خارج کند جرم محسوب می شود.

وکیل کیفری در مشهد

برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در مشهد در مورد جعل اسکناس با شماره ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس بگیرید ، لطفا مکالمه کوتاه و در حد  دقیقه باشد / سپاس

جعل در لغت به معنای قرار دادن می باشد و در اصطلاح حقوقی به معنی شی قلابی را به جای اصل قراردادن می باشد.

جرم جعل در قانون

در قانون مجازات اسلامی تعریفی از جرم جعل نشده است . مرجع قضایی برای رسیدگی به جرم جعل دادگاه می باشد .
با توجه به تعریف ها و انواع مختلف این جرم و شرایط آن مجازات متفاوتی دارد و حتی ، دادگاه صالح جهت رسیدگی هم متفاوت خواهد بود .

 

جعل اسکناس مجازات آن از حبس تا اعدام متنوع است :

بسیاری از مغازه ها در پشت ویترین خود اسکناس هایی که گوشه های آن سوراخ شده یا اسکناس های دیگری ، برای اینکه مشتری ببیند و نسبت به اسکناس تقلبی آگاه شود را گزاشته اند. این اسکناس ها جعلی هستند. اسکناس ها و چک پول هایی که از مبلغ بالایی برخوردارند از نظر امنیتی به گونه ای است ،که اگر مقداری ضریب هوشی بالایی داشته باشد می تواند جعلی آن را از اصلی اش تشخیص دهد .

 

وکیل وصول چک و مهریه و بدهی در مشهد

 

جعل اسکناس در قانون مجازات اسلامی:

برای جعل اسکناس مجازات های سنگینی در نظر گرفته است و آن را جزء جعل مشدد جرم انگاری کرده است. برای جعل اسکناس که یک جرم محسوب می شود سه قانون وجود دارد اولین قانون در ارتباط با این موضوع در سال ۱۳۶۸ قانون تشدید مجازات ، افراد جاعل اسکناس و وارد کنندگان مصرف کنندگان اسکناس است.در قانون : علاوه بر اینکه اسکناس رایج در کشور جعل آن جرم شناخه شده است ،هم چنین توزیع و مصرف آن هم جرم بوده و مجازات دارد.