وکیل خوب ارث در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

بهترین وکیل کیفری در مشهد


وکیل خوب ارث در مشهد

وکیل ارث

از جمله مراحل دریافت ارث، اثبات وارثیت و تعیین سهم الارث هر یک از وراث است. پس از آن دادگاه می تواند بررسی های لازم را بر مبنای وصایای ارائه شده به دادگاه انجام داده و اقدام به صدور گواهی انحصار وراثت نماید. در صورت بروز مشکل در هر کدام از مراحل تعیین وراث و تعیین سهم الارث، وکیل ارث می تواند با ارائه مدارک و ادله کافی، به این پروسه کمک نماید.

در صورت نیاز به وکیل ارث می توانید با وکلای موسسه حق جویان تماس بگیرید

انواع وصیت نامه:

١- سری: به اداره ثبت تحویل داده می‌شود.
٢- رسمی : در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود.
٣- خودنوشت : متن آن تماماً به خط موصی نوشته. تاریخ، روز، ماه، سال، و امضاء موصی.

موانع ارث

علاوه بر طبقه بندی ورثه، موانعی نیز وجود دارد که در صورت وجود، ورثه را از ارث محروم می کند. این موانع به شرح زیر هستند:

قتل: در صورتی که فردی موروث خود را به عمد به قتل رسانده باشد، سهمی از ارث نمی برد.

کفر: در صورت اختلاف مذاهب متوفی و ورثه، ارثی تعلق نمی پذیرد و انتقال ترکه به بیت المال انجام خواهد پذیرفت.

لعان: دو قسم لعان وجود دارد. اولی لعان زن و شوهر است که باعث ایجاد حرمت ابدی شده و حق رجوع ندارد. دومی لعان اولاد و والد یا نفی ولد است که با رجوع، رابطه توارث یک سویه قابل برقراری است.

مفهوم ورثه

ورثه که در مجموع به آنها وراث گفته می شود، نقش قائم مقام متوفی در مسائل مادی وی را داشته و حق تصرف فوری در آنچه وی با عنوان ترکه به ارث گذاشته است را دارند. اما پیش از هر تصرفی، ورثه باید دیون متوفی را از محل ترکه وی پرداخت نموده و تمامی تکالیف قانونی وی را بپردازند و اداره اموال وی را بر عهده گیرند. در غیر اینصورت ورثه نمی توانند تصرفات مالکانه در سهم الارث خود داشته باشند مگر آنکه اجازه طلبکاران متوفی یا سایر افراد موصی له را جلب نمایند. توجه به این نکته ضروری است که ترکه به صورت قهری پس از فوت متوفی به وراث انتقال می یاید اما تصرف در سهم الارث تا زمانی که به وصیت عمل نشده است و دیون متوفی پرداخت نشده است جایز نمی باشد.

حصر وراثت

پیش نیاز مطالبه و تصرف در سهم الارث توسط هر یک از وراث، این است که وراثت انحصاری هر یک از ورثه بر ترکه بررسی و اثبات شود که این امر در صلاحیت شورای حل اختلاف واقع در آخرین محل سکونت فرد متوفی می باشد. تأیید شورای حل اختلاف بر این امر با صدور گواهی انحصار وراثت اثبات می گردد.

برای رسیدگی به این امر لازم است با انتشار آگهی حصر وراثت از تمامی افراد مطلع خواسته شود در صورتی که وصیت نامه ای اعم از صوتی یا کتبی و … از متوفی دارند به مرجع رسیدگی اطلاع دهند. همچنین در صورتی که خود را طلبکار متوفی یا ذی نفع در ترکه متوفه می دانند باید این امر را به مرجع قضایی اطلاع دهند.

جنینی که در شکم مادر است به ۲ شرط از شخصی که فوت نموده است ارث میبرد:
۱- نطفه او قبل از مرگ مورث منعقد و شکل گرفته باشد. ۲- این جنین نیز زنده متولد گردد.

 

 

 

گواهی انحصار وراثت

موضوع فوت باید توسط اداره ثبت احوال ثبت کامپیوتری شود و پس از ابطال شناسنامه فرد متوفی، گواهی فوت صادر می شود. در اثر فوت شخص، اموال وی به صورت قهری به ورثه منتقل می شود. وراث باید به منظور مطالبه و تصرف سهم الارث خود ضمن مراجعه به دادگاه و درخواست تعیین سهم الارث و تعین وراث، گواهی انحصار وراثت دریافت نمایند.

بنا بر ماده ۲۰ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع رسیدگی به دعاوی مربوط به ترکه و وصایای متوفی، در شورای حل اختلاف واقع در آخرین محل اقامت متوفی در ایران خواهد بود. این دعاوی ممکن است شامل اعتراض یکی از ورثه به سهم الارث باشد، یا بر حسب خطا، در صورتی که نام یک نفر در گواهی انحصار وراثت درج نشده باشد، آن فرد می تواند به این گواهی اعتراض نماید.

گواهی انحصار وراثت باید همراه با رسید دریافتی از اداره دارایی واقع در حوزه محل اقامت متوفی مبنی بر تأیید لیست دارایی های منقول و غیر منقول فرد متوفی به دادگاه ارائه شود.

حق گذشت

“حق گذشت” به وراث قانونی منتقل می‌گردد و اگر همه ی ورثه بعد از شکایت منصرف گردند رسیدگی یا اجرای مجازات متوقف می شود.

جرم غیرقابل گذشت

اصل بر غیرقابل گذشت بودن جرایم است و اگر قابل گذشت بودن جرمی در قانون تصریح نشده باشد، آن جرم غیرقابل گذشت محسوب می گردد.

نکات حقوقی

۱٫ ملاک میزان ثلث اموال متوفی در زمان ‘فوت’ ملاک می باشد.
۲٫  قابل رجوع بودن وصیت با توجه به مواد ۸۲۹ ،۸۳۸، ۸۳۹ قابل استنباط است و از قواعد آمره می باشد و نمی‌توان خلاف آن شرط کرد.
۳٫ملاک تعیین یا تغییر تاریخ فوت اشخاص در مواردی که تاریخ فوت نامعلوم است در صلاحیت دادگاه حقوقی است.

ماترک

١- اموری که از اصل ترکه برداشته می شود:
*هزینه کفن و دفن
*دیون
*واجبات مالی (مهریه زن)
٢-اموری که از ثلث ترکه برداشته میشود:
*واجبات بدنی > نماز، روزه،
*عمل بر اساس ترتیب> و اولویت که موصی مشخص کرده است.
*ترتیب خاصی نباشد> عمل به همه موارد تا جایی که مقدور باشد.
نکنه: اگر شخصی اول خودکشی و بعد شروع به وصیت نامه کند> وصیت نامه باطل است.
اول وصیت نامه و بعد خودکشی کند> وصیت صحیح است.
نکته: در وصیت اگر جمعیت برای عده ای محصور شده( محدود) >ارث به صورت مساوی تقسیم می شود.
نکته:  هر نوع توصیه و سفارشی قبل از فوت وصیت تلقی می‌شود و نیاز به لفظ خاصی ندارد.
نکته: زوجه نسبت به حق الارث خود از شوهرش از خیار نیز ارث می برد حتی اگر مربوط به زمین نیز باشد.
نکته: پدر نمی تواند فرزند خود را از ارث محروم کند چون مسائل مربوط به ارث مربوط به نظم عمومی جامعه است و هر نوع توافقی یا مقاومت افراد در برابر آن بلاثر است.
نکته: هیچ کافری حق ندارد از مسلمان ارث ببرد چه کافر اصلی باشد و چه مرتد.
ضرب المثل :هر قدر بر تعداد قوانین افزوده شود به همان نسبت عده تبهکاران رو به افزایش می‌گذارند. (مثل چینی)
ضرب المثل :قاضی که بی گناهی را محکوم سازد وجدان خود را محکوم کرده است. (مثل سوئدی)
ضرب المثل: عرف و عادت مادری است که همه باید از او اطاعت کنند. (برنئو)

بهترین وکیل بهترین وکیل ایرانی بهترین وکیل تهران بهترین وکیل خراسان بهترین وکیل مشهد درخواست وکیلوکیل پایه یک دادگستری موسسه حقوقی باران مهر وصول سفته درتهران وصول سفته در مشهد وصول چک در تهران وصول چک در مشهد وکالت وکالت تخصصی وکالت در مشهد وکیل وکیل ایران وکیل تهران وکیل حقوقی وکیل خانواده وکیل خراسان وکیل خراسان رضوی وکیل در تهران وکیل در مشهد وکیل دیه  وکیل قتل وکیل مشهد وکیل وصول سفته در مشهد وکیل وصول چک در مشهد وکیل پایه یک وکیل پایه یک دادگستری وکیل پایه یک دادگستری خراسان وکیل پایه یک دادگستری در تهران وکیل پایه یک دادگستری در مشهد وکیل پایه یک دادگستری مشهد وکیل پایه یک در تهران وکیل پایه یک در مشهد وکیل پایه یک مشهد وکیل چک وکیل چک برگشتی وکیل کلاهبرداری وکیل کیفری