وکیل خوب مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل خوب مشهد

 

این حق را هر شخصی در انتخاب های خود دارد که خوب ترین آنها را برگزیند.

برای امور حقوقی نیز همانطور که مستحضر هستید وکلای زیادی در سطح استان خراسان رضوی و شهر مشهد وجود دارد.

 

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

انتخاب وکیل خوب مشهد

اما انتخاب یک وکیل خوب را باید حق هر موکلی دانست و با آن کنار آمد.

لیست وکلای مشهد ، یک همراه و مشاوره حقوقی خوب می تواند شما را در مسیر درست همراهی کند و شما با تمرکز و تکیه بر تجربه و دانش آن مشاور می توانید به هدف خود برسید.

 

مسئله عدالت و امنیت اجتماعی برای یک کشور در جهت رشد و توسعه عدالت قضایی یک کشور و پیشرفت و توسعه یک کشور پایه اساسی و مهم می‌باشد و در قسمت عدالت و امنیت یک بخش که از اهمیت بیشتری برخوردار است عدالت و امنیت قضایی است.
در واقع همه جوامع و انسانها در غایت به یک سرپناهی نیازمندند که مشکلات و تظلم خواهی آنها باشد و هر چقدر به حقوق اجتماعی و حقوق مردمی نزدیک‌تر باشد عدالت و امنیت مردم بیشتر می‌شود.

همان گونه که افراد برای درمان مشکلات جسمی و دردهای خود به دنبال پزشک خوب هستند باید برای حل مشکلات خود در سایر امور به وکیل خوب و مجرب مراجعه نمایند .

وکیل خوب میباست دارای ویژگی هایی باشد که مهم ترین آن تسلط بر قوانین و فن دفاع می باشد به گونه ای بتواند حقوق از دست رفته ی موکل را به وی بازگرداند همچنین صداقت داشته و موکل را به امور واهی امیدوار ننماید . گاهی تبلیغاتی علیه وکلا می شود که باعث می گردد زحمات آنان نادیده گرفته شود و بعضا چهره ای نامناسب از آنان به جامعه ارائه گردد اما وکلا به واسطه ی سوگندی که یاد کرده اند تمام تلاش خود را برای موکل انجام می دهند .

وکیل خوب باید دارای صبر و حوصله باشد همچنین اطلاعات خود را به روز نماید تا بهتر به موکل کمک نماید .

 

 

در مقابل ویژگی هایی که برای وکیل خوب بیان گردید از موکلان انتظار دارند که زمانی که به آنان مراجعه می نمایند تمام مشکل و مسئله ی خود را برای وکیل بیان نمایند و آنان را محرم اسرار خود بدانند زیرا هر چه اطلاعات وکیل از پرونده بیشتر باشد در پرونده موفق تر خواهد بود .

در حرفه وکالت وکیل خوب نیازها و الزامات یک پرونده را در زمانی کوتاه تشخیص و سپس به جمع‌آوری اطلاعات مربوطه با کمک موکل در آن موضوع می نماید و با زمانبندی صحیح مدارک موجود را برای طرح دعوا آماده سازی می نماید.

از قسمتهای اصلی کار یک وکیل خوب ایجاد تمرکز برای فهم درست موضوع مطروحه از جانب مراجعان است. از آنجایی که امروزه وکالت هم نیز مانند سایر مشاغل تخصصی شده برای گرفتن نتیجه مطلوب باید در انتخاب وکیل به تخصص وکیل توجه گردد، زیرا وکیل خوب متخصص با تسلط بر قوانین آن موضوع بهترین مشاوره و اقدام را در جهت احقاق حق موکل پیشنهاد می‌دهد.

یک وکیل خوب باید تحصیلات و تجربه کافی داشته باشد و به مهارت های نوشتاری و سخنوری تسلط داشته باشد. و برای موفقیت در پرونده باید توان تجزیه و تحلیل اطلاعات و مدارک را داشته و با بررسی آنها دفاع به جا و مناسب انجام دهد.

از خصوصیات یک وکیل خوب در دسترس بودن است. از آنجایی که محل کار وکیل در وهله اول دادگاه و بعد آن دفتر وکالتش می باشد که گاه این دفتر گسترده‌تر می‌شود و بایستی به زندان مراجعه کند و به ملاقات موکل خود نیز برود، یک وکیل خوب در ساعات غیر حضور در دادگاه باید پاسخگوی موکل بوده و با صحبت کردن و راهنمایی موکل استرس او را کاهش دهد.

در جهت پیشبرد بهتر پرونده، وکیل خوب مسائل پیچیده پرونده را تحلیل می‌کند و با استدلال های خود و قیاس این موضوع با سوابق قضایی و رویه های قضایی کشور و با در نظر گرفتن قید و بندهای اخلاقی و مقررات انضباطی بهترین تصمیم را در جهت مصالح عامه و عدالت اجتماعی و امنیت قضایی بر می یابد.

برای بسیاری از مردم فهم زبان و مطالب قانون مشکل است، و بدون کمک گیری و بهره‌مندی از وکلای حقوقی نمی‌توانند مفاهیم قوانین را درک کنند. بنابراین یک شهروند در جهت اینکه حقوق خود را بهتر بشناسد و بداند حقوق شهروندی او چیست؟ لازم است که مشاور حقوقی و وکیل خوب حقوقی داشته باشد تا به درک صحیحی از قانون برسد.

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

وکیل خوب در مشهد

 

اخلاق حرفه ای در وکالت

اخلاق حرفه‌ای در وکالت بسیار مهم است وکیل خوب باید حافظ اسرار موکل خودش باشد چون موکل به وکیل اعتماد کرده و ممکن است همه زندگی اش را در اختیار وکیل قرار دهند و وکیل خوب وکیلی است که امانتدار موکل خودش نیز باشد و هرگز حق ندارد به این امانت خدشه وارد کند، تمام وکلای دادگستری باید مستقل باشند چون بدون هیچ گمان و تردیدی وکیل خوب، مدافع حقوق عامه مردم است و اگر وکیل خوب مستقل نباشد چگونه میتواند از حقوق مردم دفاع کند؟ یک وکیل خوب علاوه بر آگاهی کامل از قوانین و مقررات باید بتواند آزادانه و به طور مستقل از حقوق موکل خود دفاع کند و وکیل باید آزادی بیان داشته باشد تا موکل بتواند احساس امنیت کند و وکیل هم بتواند به خوبی از موکل دفاع کند.

 

جایگاه وکیل

وکیل در احقاق حق جایگاه بسیار مهمی دارد و بسیاری از اختلافات و دعواهایی که در دادگاهها میباشد یک وکیل خوب می‌تواند آن را مدیریت کند و به سازش منتهی کند، یک وکیل خوب قاضی دادگاه را وادار می‌کند که با دقت و تمرکز بیشتری پرونده را مطالعه کند و با در نظر گرفتن دقیقتر قوانین حکم صادر کند.
یک وکیل خوب همکار قاضی می باشد و هر دو در دادگاه به دنبال کشف حقیقت می‌باشند و قاضی و وکیل خوب دو بال پرواز برای دست یافتن به حقیقت هستند.

 

وکیل خوب حقوقی در مشهد

 

 

جهت تماس با بهترین وکیل مشاوره در شهر مشهد با شماره ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس حاصل نمایید.

 

وکیل خوب درمشهد

تعریف وکیل از نظر ‘سیسرون’ یکی از حکما و خطبای معروف روم در کتاب خود وکیل را اینگونه تعریف می کند:

وکیل مرد صالح و درستی است که دارای اطلاعات قضایی بوده و بتواند با سلاست و جزالت، قضایا را بیان نموده و در سایر مشاوره و تنظیم لوایح و اظهارات خود حقوق مراجعه کنندگان را حفظ و یا آنکه رأساً دعاوی طرفین را خود شخصاً رسیدگی نموده و مانند یک نفر قاضی آنها را قطع و فصل نماید.

وکیل خوب  مشهد می تواند به عنوان عامل اصلی موفقیت شما در یک پرونده حقوقی کیفری خانواده و املاک عمل کند.

توان هر وکیل و مشاور به دانش و تجربه وی بستگی دارد که شما عزیزان می توانید از این مسئله استفاده نمایید و بهره مند شوید.

 

شما همراهان عزیز می توانید در بین موسسه های حقوقی که مد نظرتان است وکیل خوب در مشهد را انتخاب نمایید و وکالت نامه ایشان را امضا نموده و امور حقوقی و کار خویش را به وی بسپارید .

مطمئن باشید که یک وکیل خیلی بهتر از شما به دنبال پرونده شماست و در صدد حل مشکلات شماست.

تا بتواند کار خویش را به درستی انجام دهد. برای یک وکیل خوب در مشهد نتیجه پرونده شما مهم تر است.

از مهمترین عوامل موفقیت یک وکیل خوب تسلط بر قوانین و مقررات و رویه های قضایی و آرای وحدت رویه و رویه قضایی دادگاه ها میباشد. دارا بودن روابط عمومی بالا و اطلاعات اجتماعی در تسلط همه جانبه جلسه دادگاه.

 

رضا حسینی برج

 

در موسسه حقوقی حق جویان بهترین وکیل در مشهد را انتخاب می کنید. تا شما را در رسیدن به نتایج مطلوب در پرونده های خانواده،  حقوقی و کیفری تان یاری نماید

وکیل خوب مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب در مشهد  مورد اعتماد بودن وی می باشد.

این امر مستلزم وجود صداقت، امانت و احساس مسئولیت پذیری در وکیل می باشد.

وکیلی که از نظر اخلاقی تمام محاسن را دارا باشد.

اما فاقد تخصص و علم کافی باشد، نمی تواند به نحو مقتضی از حقوق موکل خود دفاع کند.

بنابراین وکیلی را می توان مورد تایید قرارداد که هم از نظر سلامت اخلاقی مورد وثوق باشد و هم تخصص کافی در اموری که به وی سپرده می شود را به دست آورده است.

با گسترش و پیچیده شدن روابط اجتماعی در سال‌های اخیر و مخصوصاً در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ و پرجمعیت به همان نسبت به مشکلات مردم و دعواهای حقوقی، کیفری، قضایی نیز افزایش پیدا کرده است. در این چنین شرایطی یک وکیل خوب با شناخت و تسلط بر موضوعات روز جامعه می تواند کمک شایانی به رفع مشکلات موجود نماید.

در عقد وکالت باید ایجاب و قبول باشد و معاطات در وکالت راهی ندارد.
و توالی عرفی میان ایجاب و قبول لازم نیست.
وکالت وکیل خوب شامل امور حقوقی می باشد و اعمال مادی قابل وکالت دادن نمی باشند.

 

شما می توانید جهت تماس با بهترین وکیل مشاوره در شهر مشهد جهت دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس حاصل نمایید. 

 

وکیل خوب مشهد و ویژگی های آن

۱- تحقيق كنيد زيرا بايد ازت وانايي علمي ، شهرت ، تجربه ، حسن اخلاق و حق الوكاله و ساير خصوصيات يك وكيل خوب مطمئن شويد تا بتوانيد كه پرونده اي كه گاه سرنوشت زندگي شما را رغم خواهد زد ، به دستان با كفايت وي بسپايد.

۲- هيچگاه صرفاً به تبليغاتي كه يك وكيل كرده است اكتفا نكنيد.

به این موضوع دقت کنید که تبليغات تلويزيوني ، اينترنتي و ساير رسانه هاي گروهي معيار و ملاك مناسبي براي تحقيق نيستند.

مي توانيد به كانون وكلاي دادگستري مراجعه كنيد و در مورد سابقه وكيلي كه قصد انتخاب آن را داريد مطلع شويد.

۳- سن و جنس وكيل (زن يا مرد بودن) ملاك و معيار مناسبي براي خوب بودن يا بد بودن وكيل نيست .

گاهي اوقات يك وكيل تحصيل كرده جوان بسيار مي تواند بیشتر از يك وكيل سالخورده و به ظاهر با تجربه به كار شما بيايد.

زن يا مرد بودن وكيل نيز خيلي اهميت ندارد و ملاك علم ، شهرت و حسن خلق اوست.

۴- كسي كه عنوان وكيل و مشاور حقوقي را اخذ مي كند علاوه براين كه حداقل مدرك كارشناسي رشته حقوق را دارد ، مراحل بسيار سخت كانون وكلا را براي دريافت پروانه گذرانده است.

 

 

وکیل خوب خانواده در مشهد

وظایف وکیل

بیان مختصری از وظایف وکیل

  • مشاوره به مراجعان با توجه به مواد قانون
  • حضور در جلسات دادگاه و دفاع همه جانبه از موکل
  • تهیه پیش‌نویس دادخواست، شکوائیه، لوایح، بسته به موضوع پرونده در جهت ارائه در جلسه دادگاه
  • ارائه دلایل و مدارک و شواهد به دادگاه
  • جمع‌آوری و نگهداری مدارک و مستندات پرونده جهت ارائه به دادگاه

مهارت های یک وکیل خوب

مهارت های یک وکیل خوب به اختصار عبارتند از

  • مهارت عالی در سخنوری و علم کلام
  • قدرت تجزیه و تحلیل حجم زیادی از اطلاعات
  • دقت و توجه موشکافانه به جزئیات
  • مهارت تحریر و نوشتن لایحه دفاعیه جهت قرائت در دادگاه
  • ارائه و توضیح مواد قانونی به صورت عامیانه و قابل فهم برای مراجعان

 

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

 

مواردی دیگر از مهارت های یک وکیل خوب

  • وکیل باید اعتماد به نفس بالا به منظور دفاع همه‌جانبه از موکل در جلسه دادگاه داشته باشد.
  • قدرت و توانایی متقاعد کردن
  • آمادگی جسمی و روحی در مقابل فشارهای کار زیاد و انجام چندین کار همزمان
  • یکی دانستن و حس همدردی و همدلی با موکل
  • شهامت و جسارت
  • آشنایی با علوم دیگر مانند: روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ شناسی، فلسفه
  • رازداری و نگه داشتن سر موکل

 وکیل خوب در مشهد

وکالت از جمله مشاغل تخصصی در دنیا می باشد .چرا که وکیل پس از گذراندن دوره ها و آزمون های دشوار کانون وکالت به این تخصص دست پیدا میکند .

لازم است قبل از بیان اینکه وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان یک وکیل خوب انتخاب نمود درباره ی عقد وکالت توضیحاتی بیان گردد.

آنچه که وکیل خوب بدان پایبند و متعهد گردیده است دفاع صحیح و موثر در موقع مناسب و زمان مقتضی می باشد. و وکیل خوب هیچ وقت سرنوشت یک پرونده و اعتبار خود را فدای اقدامات عجولانه نمی کند.

* هنگامی که شما فردی را به عنوان وکیل انتخاب می نمائید او جانشین و نماینده ی شما در امور می شود.
که این امر در ماده ی ۶۵۶ قانون مدنی بدان اشاره شده است :” وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین ، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود قرار می دهد .”

مطابق قانون وکالت از دسته عقود رضائی و جایز می باشد.
رضائی است زیرا وکیل باید رضایت در پذیرش وکالت داشته باشد و جایز است زیرا هر یک از طرفین هر زمان بخواهند می توانند آن را بهم بزنند.

* اگروکالت به طور کلی و برای همه ی امور باشد بدون اینکه دامنه ی خاصی داشته باشد این وکالت عام و مطلق است و اگر برای امور خاصی وکیل تعیین گردد و دامنه ی آن محدود باشد وکالت خاص و مقید است .

یک وکیل خوب با مدیریت شرایط، از استرس و اضطراب موکل می‌کاهد. و با راهنمایی صحیح، ایشان را از شتاب‌زدگی بی‌مورد باز می دارد، و اگر لازم باشد تا یک دادخواست به ظاهر ساده را چندین مرتبه نوشته و خط می زند و تصحیح می‌کند و از نو نگارش میکند تا بهترین متن تهیه شود.

ولتر فیلسوف بزرگ فرانسوی می‌گوید: بهترین مقام در عالم شغل وکالت است و کمال مطلوب من در دنیا این است که وکیل بوده باشم.

برای ارتباط بهتر و صحیحتر میان وکیل و موکل و رفع ابهامات و توقعات احتمالی بین طرفین یک وکیل خوب با تعیین دقیق ماهیت موضوع شکل و نحوه دعوا و اقدامات لازم را قبل از انعقاد قرارداد وکالت با موکل تعیین می کند.

وکیل خوب دادگستری یک عضو مستقل در مجموعه خدمات قضایی می باشد. یک وکیل خوب به مشاوره و وکالت مستقل در تمام زمینه های حقوقی می پردازد.
وکالت عقدی جایز است، و به فوت هر یک از وکیل و موکل ،منفسخ می گردد

سوال

اما سوالی که ممکن به ذهن متبادر شود آن است وکالت در چه مواردی پایان می یابد ؟

در پاسخ باید گفت طبق ماده ی ۶٧٨ قانون مدنی وکالت در امور ذیل مرتفع می شود :

  1. به عزل وکیل
  2. به استعفای وکیل
  3. به موت یا به جنون وکیل یا موکل

نکته ی مهم در عقد وکالت و پذیرش پرونده توسط وکیل آن است که وی باید در تمام جلسات رسیدگی حضور یابد مگر اینکه عذر موجهی برای عدم حضور خود داشته باشد که در این قانون این موارد مشخص شده است :

  1. فوت یکی از بستگان نسبی یا سببی تا درجه ی اول از طبقه ی دوم
  2. ابتلاء به مرضی که مانع از حرکت بوده یا حرکت مضر تشخیص داده شود .
  3. حوادث قهری ازقبیل سیل و زلزله که مانع ازحضور در دادگاه باشد.
  4. وقایع خارج از اختیار وکیل که مانع از حضور وی در دادگاه شود.

 

مدرک تحصیلی وکیل

تمام وکلایی که امروز در جامعه به شغل شریف وکالت مشغول هستد حداقل دارای مدرک لیسانس حقوق میباشند و برخی از آنان نیز به دلیل علاقه مندی دارای مدارک کارشناسی ارشد یا دکترا می باشند همچنین میبایست آزمون سخت کانون وکلا را پشت سر بگذارند . در این آزمون ها مهارت و تسلط فرد به قوانین مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از اطمینان کانون از این موضوع پروانه ی وکالت برای اشتغال به وکیل داده می شود.

 

انتخاب وکیل خوب

اما مسئله ی مهم اینجاست چگونه میتوان یک وکیل خوب برای حل مشکل پیدا نمود ؟

از آن جایی که موکل زمانی به وکیل مراجعه می نماید که که از حل مشکل مستأصل شده و دچار اضطراب و استرس فراوان می باشد، به همین دلیل ممکن است در شناخت و یافتن وکیل خوب دچارمشکل شود. ما دراینجا برخی از ویژگی های وکیل خوب را بیان میکنیم.

یقینا اولین ویژگی یک وکیل خوب روانشناسی و درک موکل می باشد ، بدین مفهوم که وکیل در ابتدا میبایست موکل مضطرب را با کلام خود آرام نماید تا حس اعتماد و آرامش در وی ایجاد گردد. زیرا اگر این حس ایجاد نگردد ممکن است موکل به درستی مشکل را مطرح ننماید یا آن را به طور ناقص بیان کند .بنابراین این امر یک پیش شرط در امر وکالت می باشد.

پس از ایجاد حس اعتماد موکل شروع به بازگویی مشکل خود مینماید بنابراین ویژگی دیگری از وکیل خوب مطرح میگردد و آن رازداری و امانتداری میباشد .ممکن است مشکلی که موکل مطرح میکند را حتی اعضای خانوداه ی وی ندانند. به همین دلیل وکیل باید رازدار بوده و تحت هیچ شرایطی مشکل موکل و اسناد و مدارک وی را جایی بازگو نکند. وکیل خوب باید محرم اسرار موکلین خود باشد .

با گسترش و پیچیده شدن روابط اجتماعی در سال‌های اخیر و مخصوصاً در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ و پرجمعیت به همان نسبت به مشکلات مردم و دعواهای حقوقی، کیفری، قضایی نیز افزایش پیدا کرده است. در این چنین شرایطی یک وکیل خوب با شناخت و تسلط بر موضوعات روز جامعه می تواند کمک شایانی به رفع مشکلات موجود نماید.

ویژگی دیگر وکیل خوب داشتن تجربه و تخصص است . همان طور که بیان شد وکالت اصولا شغلی تخصصی می باشد . وکیل خوب باید تخصص و تجربه ی کافی در امر وکالت داشته باشد که این امر تنها به طور عملی و با انجام پرونده های متعدد و مطالعه ی مستمر حاصل می گردد به گونه ای که بتواند بهترین دفاع از موکل را داشته باشد . موکل میتواند با پاسخ ها و راهنمایی های وکیل میزان تجربه و تسلط وی را ارزیابی نماید .

ویژگی دیگر وکیل خوب داشتن اخلاق حرفه ای و تعهد است .وکیل باید تمام حقایق و آنچه در مسیر پرونده ممکن است پیش بیاید را به موکل بگوید و صرفآ برای گرفتن پرونده، وی را به امور واهی امیدوار نکند. نسبت به موکل و مشکل وی متعهد بوده و هر آنچه لازم است برای احقاق حق موکل انجام دهد. داشتن اخلاق حرفه ای به معنای مسئولیت پذیری وکیل است.

داشتن روابط عمومی و توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران از جمله ویژگی های مهم یک وکیل خوب می باشد . بنابراین وی باید بتواند با موکل خود و سایر افرادی که به نوعی در جریان پرونده قرار دارند ارتباط برقرار نماید زیرا گاهی ممکن است جهت حل مشکل موکل با وکیل طرف مقابل ، شاکی و … بخواهد صحبت نماید به همین دلیل باید توانایی صحبت کردن وارتباط برقرارکردن با دیگران را داشته باشد.

 

وکیل پایه یک رضا حسینی برج

با بیان ویژگی های یک وکیل خوب سعی داریم به شما کمک کنیم که بهترین وکیل را برای پرونده ی خود انتخاب نمایید زیرا داشتن یک وکیل خوب عامل اصلی موفقیت در پرونده ی شما می باشد زیرا یک وکیل خوب با تبحر و توانمندی که دارد بهتر از شما به پیگیر پرونده و درصدد حل مشکل شما می باشد .

 

 

وکیل خانواده در مشهد

مشاوره با وکیل در مشهد

در کنار ویژگی هایی که برای بیان وکیل برشمردیم لازم است چند نکته از باب راهنمایی بیان نمائیم 

  1. تحقیق کنید زیرا باید از توانایی علمی ، شهرت ، تجربه ، حسن اخلاق و حق الوکاله و سایر خصوصیات یک وکیل خوب مطمئن شوید تا بتوانید پرونده ای که گاه سرنوشت زندگی شما را رقم میزند با اطمینان به یک وکیل خوب بسپارید .
  2. برای انتخاب یک وکیل خوب صرفا به تبلیغات وی اکتفا ننمایید و تحقیق را فراموش نکنید .
  3. به این موضوع دقت کنید که تبلیغات در فضای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام معیار و ملاک مناسبی برای تحقیق نیستند .در این زمینه می توانید به کانون وکلا مراجعه نمایید و از آنان کمک بگیرید.
  4. سن و جنس وکیل (مرد یا زن بودن ) معیار مناسبی برای خوب یا بد بودن وکیل نیست . هرچند این موضوع می تواند سلیقه ای باشد .
    اما گاهی یک وکیل تحصیلکرده ی جوان بسیار بهتر می تواند از یک وکیل مسن و به ظاهر با تجربه به شما کمک نماید زیرا در وکالت به روز بودن و اطلاع از قوانین شرط اصلی موفقیت است .

با توجه به نکات و ویژگی هایی که گفته شد و پس از تحقیق و بررسی می توانید یک وکیل خوب برای پرونده ی خود انتخاب نمائید و با خیالی آسوده پرونده ی خود را به وی بسپارید .

 

محاسن شغل وکالت

  • شان و جایگاه اجتماعی
  • عدم لزوم به حضور مستمر در دفتر
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه
  • استقلال حرفه ای
  • حداقل محدودیت های شغلی

 

موضوع وکالت عمل حقوقی است:

  1. امکان انجام دادن به وسیله موکل باشد.
  2. قابل نیابت دادن به دیگری باشد.
  3. معلوم بودن آن هرچند اجمالی.

 

تعهد به سه طریق است:

  1. انتقال مال
  2. انجام کار
  3. عدم انجام کار

 

اختلاف در ملکیت و وقفیت: اصل بر ملکیت است، و مدعی وقف باید دعوا را ثابت کند.

در تعارض بین تصرف کنونی و وقفیت سابق: تصرف دلیل بر مالکیت نیست، زیرا موضوع وقف قابلیت نقل و انتقال ندارد.

 

تعهد به انجام کار>>>
تعهد به وسیله: متعهدله، وکیل، پزشک.
تعهد به نتیجه: متعهد، رنگ کار

حبس مطلق

حبس مطلق بدین معناست که، یعنی حق انتفاعی که فاقد مدت می باشد و نهایت آن فوت مالک می باشد و تا قبل از فوت هم مالک حق رجوع دارد.

عقد هبه

در عقد هبه چنانچه واهب:
فوت و حجر، قبل از قبض> بطلان هبه.
فوت متهب، قبل از قبض> بطلان.
حجر متهب، قبل از قبض> صحیح و تاثیری در هبه ندارد.

عقد عاریه

عقد عاریه عقدی جایز می باشد و با فوت و هجر و سفه، منفسخ می گردد.

 

  • نکته: هجویه از مصادیق جرم توهین است.
  • نکته: اقدام وکیل خارج از حدود وکالت، فضولی و غیر نافذ است. نفوذ عمل مربوطه منوط به اجازه موکل است.
  • نکته: مطابق ماده ۸۶۷ قانون مدنی ارث به محض فوت تحقق می یابد و طبق ماده ٨۶٨ ادای دیون متوفی، شرط استقرار مالکیت وراث است.
  • نکته:  اگر در وکالت دعاوی، حق الوکاله معین نشود تابع تعرفه آیین‌نامه قانون وکالت است.
  • نکته:  اقدام وکیل خارج از حدود وکالت، فضولی و غیر نافذ است. نفوذ عمل مربوطه منوط به اجازه موکل است.
  • نکته:  اگر در وکالت دعاوی، حق الوکاله معین نشود تابع تعرفه آیین‌نامه قانون وکالت است.
  • نکته:  مطابق ماده ۸۶۷ قانون مدنی ارث به محض فوت تحقق می یابد و طبق ماده ٨۶٨ ادای دیون متوفی، شرط استقرار مالکیت وراث است.
  • نکته:  رهن با فوت یا حجر راهن و مرتهن منفسخ نمی شود.
  • نکته:  در صورت فوت مکفول له، کفیل بری نمی شود باید مکفول نزد وراث مکفول له حاضر کند.
  • نکته:  وکالت به طور مطلق به معنی اعمال اداری موکل می باشد.
  • نکته: اگر حق عزل وکیل ضمن عقد لازم دیگر ساقط شده باشد، عزلاثر ندارد، ولی اگر التزام به عدم عزل به صورت شرط فعل باشد عزل موثر و ضمان آور است.
  • مهمترین دلیل منطقی منع قیاس، حمایت از فرد در برابر رفتار ها و اقدامات خودسرانه دولت ها و دادگاه های کیفری است.
  • نکته: منشاء حق انتفاع قرارداد می باشد ولی منشا حق ارتفاق ممکن است قرارداد یا وضع طبیعی املاک باشد.
  • سخن ائمه: با هوای نفس خویش مبارزه کن همانگونه که با دشمنت مبارزه می کنی. (امام باقر علیه السلام)

 

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

 

 

جهت تماس با بهترین وکیل مشاوره در شهر مشهد با شماره ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس حاصل نمایید.

وکیل خوب مشهد

وکیل خوب مشهد

وکیل خوب مشهد

وکیل خوب مشهد