وکیل طلاق در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد


فهرست مطالب

وکیل طلاق در مشهد

مشاوره رایگان با بهترین وکیل خانواده در مشهد

یکی از ضرورت‌های جوامع امروزی همگام بودن با علوم روز و قوانین روز می باشد از جمله شاخه‌های قانونی که در سیر قوانین دچار دگرگونی های فراوان شده قوانین مربوط به حقوق خانواده می باشد که این دگرگونی‌ها دغدغه همیشگی وکیل خانواده بوده است، با این وجود وکیل خانواده همواره با تغییرات قوانین به دنبال راه‌حل‌های صحیح تر و مناسب تر حقوق موکل بوده است که این امر از طرف وکیل خانواده نیازمند تحلیل دقیق قوانین و دقت نظر در رویه موجود دادگاه‌ها به انضمام نظریه دکترین می‌باشد و وکیل خانواده می‌تواند با کمک از تفاسیر فقهی این قوانین را در جهت صحیح اجرایی شدن مورد بررسی دقیق قرار داده و با در نظر گرفتن نظریه مراجعه معاصر دیدگاه روشنی در جهت احقاق حق موکل ارائه دهد.

در حرفه وکالت یک وکیل خانواده در واقع، نایب حق می باشد. و اگر پرونده خانواده را از موکل قبول نماید و در دادگاه مطرح نماید به این علت است که او را صاحب حق تشخیص داده و تشخیص هر کس برای او حجت است و به این حجت خود عمل می‌کند.
وکیل خانواده نایب موکلی است که حق او مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته و تمام تلاش وکیل خانواده برای بازگرداندن حق به صاحب حق است و با این اعتقاد راسخ است که وکیل خانواده با تمام توان وارد دادرسی می‌شود.

تاریخچه ی طلاق

طلاق تاریخچه ای به قدمت ازدواج دارد. از گذشته تا کنون زن و شوهر هر گاه متوجه می شدند که دیگر قادر به ادامه ی زندگی با یکدیگر نیستند طلاق می گرفتند اما روش ها و قوانین این جدایی از کشوری به کشوری دیگر و از مذهبی به مذهب دیگر متفاوت بوده و تمامی این تفاوت ها در تاریخچه ی طلاق مورد بررسی قرار می گیرد .

بررسی تاریخچه ی طلاق

در دوران پیش از اسلام ،در زمان جاهلیت بر خلاف امروز حق طلاق با زنان بوده است و آنان می توانستند شوهران خود را طلاق دهند ؛ برای نمونه یکی از روش های طلاق در تاریخچه ی طلاق این بود اگر زن و مردی با یکدیگر ازدواج می کردند و زن درب خانه را که سمت راست بود به طرف چپ قرار میداد نشانه ی عدم رضایت از مرد و طلاق بود.

در بررسی تاریخچه ی طلاق از یکی از قدیمی ترین تمدن های ایران به نام بابل به این نکته رسیدیم که در قانون بابل طلاق اصلا وجود نداشته است و مردان حق طلاق نداشتند حتی اگر همسر انان نازا بوده باشد ، در این موارد مرد به جای طلاق زن باید کنیزی به خانه بیاورد تا وظیفه ی فرزند آوری را به عهده بگیرد

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

تاریخچه ی اجمالی طلاق

درتاریخچه ی اجمالی طلاق در مورد ایران باستان باید گفت که طلاق امری جایز بوده که همانند امروز این حق متعلق به مردان بوده است و زنان بسیار مورد ظلم قرار می گرفتند زیرا بدترین رفتارها را با آنان داشته اند به عنوان مثال مرد می توانسته همسر خود را برای همیشه حبس کند یا به قتل برساند .

در تاریخچه ی اجمالی طلاق در اسلام و مسحیت این نکته روشن می گردد که در مسیحیت طلاق امری حرام و ازدواج مجدد مساوی با زنا بوده است اما در اسلام بر خلاف مسیحیت طلاق را ممنوع نکرده بلکه ان را به عنوان آخرین راه برای اتمام زندگی در نظرتعیین کرده زیرا معتقد است آرامش و آزادی انسان ها نباید از بین برود . با این حال در اسلام طلاق مغبوض ترین حلال ها می باشد .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

معنی لغوی طلاق

هر کلمه بار معنایی خاص خود را دارد از این جهت که مردم بتوانند آن را در ک کنند . واژه ی طلاق نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .معنی لغوی طلاق متعدد است از جمله رهایی ،واگذاشتن ،مفارقت و جدایی است همچنین به معنای ترک کردن نیز می باشد.

طلاق در اصطلاح

معمولا کلمات یک معنی لغوی و یک معنای اصطلاحی دارند که عامه ی مردم بیشتر با واژه ی اصطلاحی آن سر و کار دارند.طلاق در اصطلاح به معنای پایان دادن به زندگی زناشویی توسط یکی از زوجین می باشد یا در اصطلاح جدا شدن زن و مرد از یکذیگر می باشد .

ترجمه و معنای طلاق در فارسی،عربی و انگلیسی

طلاق امری است که در تمام کشورها و قوانین وجود دارد که نتیجه ی آن که جدایی باشد در دنیا یکسان است اما تفاوت در شکل طلاق و معنای آن ممکن است متفاوت باشد .همان طور که بیان شد معنی کلمه ی طلاق در فارسی رها کردن و واگذاشتن است ، در عربی به معنای ازاله از قید نکاح بدون عوض با صیغه ی طالق و شبهه آن ، در انگلیسی طلاق عبارت است از divorce  به معنای طلاق و طلاق دادن .

معنی طلاق در فرهنگ فارسی عمید

در فرهنگ فارسی عمید طلاق اسم مصدر عربی است که به معنای جدا شدن زن و شوهر از یکدیگر ، به وسیله ی فسخ قید نکاح می باشد .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

معنی طلاق در فرهنگ دهخدا

در فرهنگ دهخدا طلاق به معنای رها شدن زن از قید نکاح است.

معنی طلاق در فرهنگ معین

در فرهنگ معین طلاق به معنی جدا شدن زن و شوهر از یکدیگر می باشد .

 معنی قانونی طلاق در ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی

در ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی در مورد طلاق بیان میدارد :” مرد میتواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید .”

در قانون مدنی حق طلاق از آن مرد دانسته شده که با رعایت شرایطی میتواند همسرش را طلاق دهد .

معنی لغوی طلاق بائن

طلاق بائن یکی از انواع طلاق میباشد .معنی طلاق بائن آن است که برای مطلق حق رجوع از آن در ایام عده ابتدا موجود نیست .به بیان دیگر طلاقی است که در آن مرد نمی تواند به زن رجوع کند یعنی نمیتواند بدون عقد او را دوباره همسر خود قرار دهد .این نوع از طلاق در مقابل رجعی قرار دارد .

 

تعریف طلاق

طلاق عبارت است از انحلال نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاص میان زوجین .طلاق مختص عقد دائم است  و اگر عقد موقت باشد طلاقی وجود ندارد و جدایی در عقد موقت از طریق بذل یا انقضاء مدت است .از نظر حقوقی طلاق یک ایقاع است یعنی به صورت یک جانبه میتوان آن را به هم زد .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

تعریف طلاق در فقه و شیعه

طلاق واژه ای با ریشه ی عربی است و به معنی رها کردن است اما در شیعه به معنای ” زائل کردن قید ازدواج با لفظ مخصوص است .” تعریف طلاق در فقه عبارت است از ” ازاله ی قید نکاح بدون عوض با صیغه طالق و شبهه ی آن .”

تعریف طلاق در قانون مکتوب کشور

از طلاق در قانون مکتوب کشور تعریفی ارائه نشده است و تنها شرایط آن را بیان کرده است .در ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی طلاق اینگونه بیان شده است ” مرد میتواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید .” این تعریف از طلاق در قانون مکتوب کشور به علت حق طلاقی است که قانون مکتوب کشور به زوج داده است .

تعریف طلاق عاطفی

طلاق عاطفی یا به عبارت دیگر طلاق خاموش یکی از انواع طلاق است که در آن زوجین دیگر روابط عاطفی و احساسی با یکدیگر ندارند و تنها زیر یک سقف با هم زندگی می کنند اما از یکدیگر جدا نمی شوند که این جدا نشدن ممکن است علل خاصی داشته باشد که یکی از آنها میتواند داشتن فرزند مشترک باشد .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

تعریف طلاق عدی

طلاق عدی یکی از انواع طلاق است. طلاق عدی در مقابل طلاق سنت قرار دارد . در این نوع از طلاق مرد همسرش را طلاق می دهد سپس در زمان عده به زوجه رجوع می کند و با او نزدیکی می نماید و دوباره او را طلاق می دهد ، مجددا در زمان عده برای نزدیکی به او رجوع می کند سپس برای سومین بار او را طلاق می دهد .

تعریف طلاق بائن

یکی از انواع طلاق که در قانون نیز به آن اشهاره شده است طلاق بائن می باشد ماده ی ۱۱۴۵و ۱۱۴۴ قانون مدنی طلاق بائن و انواع آن را بیان کرده است .طبق قانون در طلاق بائن برای شوهر حق رجوع نیست . بنابراین در صورتی که زوجین بخواهند دوباره با هم زندگی کنند باید عقد نمایند . طلاق های زیر بائن هستند :

۱-طلاقی که قبل نزدیکی واقع شود .     ۲-طلاق یائسه       ۳-طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع به عوض نکرده باشد .       ۴-سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی به عمل آید اعم از اینکه وصلت در نتیجه ی رجوع باشد یا در نتیجه ی نکاح جدید .

تعریف طلاق خلع 

طلاق خلع طبق ماده ی ۱۱۴۶ قانون مدنی عبارت است از ” طلاق خلع ان است که زن به واسطاه ی کراهتی که از شوهر خود دارد در مقابل مالی که به شوهر می دهد طلاق بگیرد اعم از اینکه مال مزبور عین مهر یا معادل آن و یا بیشتر و یا کمتر از مهر باشد .”طلاق خلع یکی از انواع طلاق توافقی می باشد .

 

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

 

تعریف طلاق توافقی

طلاق توافقی  طلاقی است که در آن زوجین به جای طی مراحل طولانی دادگاه با توافق از یکدیگر جدا می شوند .در این نوع از طلاق زوجین باید بر روی مسائل مهم زندگی خود اعم از امور مالی و غیر مالی توافق نمایند زیرا رای دادگاه بر اساس این توافقات صادر می گردد .در طلاق توافقی زوجین ترجیح میدهند به شکل دوستانه و به دور از تنش از یکدیگر جدا شوند .

بیشترین آمار طلاق بعلت سهل الوصول بودن، نوع طلاق توافقی می باشد، زیرا احتیاجی به تشریفات خاص طلاق یکطرفه را ندارد.

طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجين به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهريه، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود.

انواع طلاق

طلاق از جمله مسائلی است که امروزه در جامعه با آمار بالایی شاهد آن هستیم و علیرغم این امار بالا بسیاری  از زوجین نمیدانند طلاق آنها جزء کدامیک از انواع طلاق قرار میگیرد و در صورت پرسیدن از نوع طلاق اظهار بی اطلاعی مینمایند .در اینجا به اختصار انواع طلاق را بیان میکنیم.

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

انواع طلاق چیست ؟

اگر چه تمامی طلاق ها یک هدف را در نهایت دارند اما به دلیل ویژگی ها و شرایط خاص هر طلاق نام آنها با یکدیگر متفاوت است . در یک تقسیم بندی کلی طلاق به دو دسته ی رجعی و بائن تقسیم می شود .در زیر مجموعه ی طلاق بائن طلاق های خلع و مبارات قرار دارد که اصطلاحا طلاق توافقی گفته می شوند .منظور از طلاق رجعی ان است که زوج در مدت عده حق رجوع به زوجه را دارد اما در طلاق بائن این حق رجوع برای زوجه وجود ندارد .

انواع طلاق در سنت 

از دیدگاه اهل سنت طلاق  دو نوع دارد : طلاق سنت ، طلاق بدعت

منظور از طلاق سنت ان است که مطابق سنت نبوی همسر در طهری که در آن آمیزش جنسی انجام نگرفته است طلاق داده شود .بنابراین اگر تنها راه باقی مانده برای زوجین طلاق بوده است باید منتظر می ماندند تا دوران قاعدگی  زن تمام شود و سپس اقدام به طلاق نمایند .

منظور از طلاق بدعت آن است که مرد میتوانسته زن را در حال حیض،نفاس یا در طهری که در آن عمل جنسی انجام گرفته است طلاق دهد .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

وکیل طلاق , طلاق , وکیل طلاق در مشهد , وکیل طلاق توافقی , وکیل طلاق توافقی در مشهد , وکیل نفقه , وکیل نفقه در مشهد , وکیل حضانت , وکیل حضانت در مشهد , وکیل مهریه , وکیل مهریه در مشهد , گواهی عدم امکان سازش

انواع طلاق جایز در اسلام

اسلام یک دین جامع و کامل است و در مورد تمام موارد دستورالعمل دارد .طلاق از جمله اموری است که خداوند آن را جایز دانسته و حلال کرده است اما در روایات این عمل مغبوض در درگاه الهی است .طلاق سنی طلاقی است مشروع و جایز که طلاق رجعی و بائن زیر مجموعه ی ان می باشند .طلاق رجعی نیز به دو دسته طلاق عدی و سنی به معنای اخص است .اما طلاقی که با الفاظ کنایه باشد یا بدون شاهد صورت گیرد باطل است .

انواع طلاق واجب

طلاق واجب یکی از انواع طلاق می باشد که به آن طلاق ایلاء نیز گفته می شود به این صورت که مرد سوگند می خورد که با زنش رابطه ی زناشویی نداشته باشد و چهار ماه به مرد فرصت داده می شود تا از سوگند خود برگردد در غیر اینصورت بر وی واجب می شود که همسر خود را طلاق دهد .طلاق ظهار نیز از نوع طلاق واجب می باشد بدین صورت که مرد همسر خود را مانند یکی از محارم خود میداند و با وی نزدیکی نداشته باشد سه ماه به مرد فرصت داده می شود تا از حرف خود برگردد .اگر از حرف خود برنگردد و کفاره ندهد بر وی واجب می شود تا همسر خود را طلاق دهد .یعنی مجبور به طلاق دادن می شود .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

انواع طلاق در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طلاق به دو دسته تقسیم می گردد : طلاق رجعی و طلاق بائن

در طلاق رجعی مرد در زمان عده می تواند به همسر خود رجوع کند اما در طلاق بائن چنین حقی برای زوجه وجود ندارد .

انواع طلاق در قانون مدنی

مطالق ماده ی ۱۱۴۳ قانون مدنی طلاق به دو دسته تقسیم شده است : طلاق رجعی و بائن

در طلاق رجعی مرد در دوران عده به زن رجوع می کند که این رجوع با هر لفظ و عملی است که مفهوم ازدواج دوباره را به زوجه برساند .هر طلاقی که جزء طلاق بائن نباشد رجعی محسوب می گردد .در طلاق بائن رابطه ی زوجیت قطع شده است و بر یکدیگر حرام شده اند زن نیز حق نفقه ندارد .برای اینکه زوجین بتوانند با یکدیگر باشند باید مجددا ازدواج نمایند .

انواع طلاق از نظر روانشناسی

از منظر روانشناسی طلاق انواعی  دارد. مطابق آمار اختلالات روانپزشکی طلاق شامل چند نوع می باشد : طلاق عاطفی ،طلاق قانونی،طلاق اقتصادی و طلاق اجتماعی است .

طلاق عاطفی یا روانی طلاقی است که در آن زوجین در واقع علیرغم زندگی مشترک با یکدیگر به جای حمایت از هم به دنبال تحقیر و سرزنش وازار و اذیت همسر خود هستند و این زندگی اعتماد به نفس آنان را نابود می کند زیرا آنان  به دنبال راهی برای اثبات کوتاهی و طرد طرف مقابل هستند .

طلاق قانونی یکی از انواع طلاق روانشناسی می باشد که زوجین در آن برای جدایی از راه های قانونی استفاده می کنند .این نوع از طلاق همان طلاقی است که در قانون به اشاره شده است .

در طلاق اقتصادی معمولا زوجه از نظر اقتصادی و مالی در مضیقه می باشد و حمایتی ازسوی زوج صورت نمیگیرد .به همین دلیل زن از راه قانونی برای گرفتن حقوق مالی خود مثل نفقه اقدام می نمایند .و این طلاق اقتصادی به یک مشکل اجتماعی تبدیل شده است .

در طلاق اجتماعی دایره ی دوستی ها و سایر روابط اجتماعی  زوجین طلاق تغییر می کند .در واقع تعدادی از دوستان و آشنایان پس از جدایی در جمع زوجین مطلقه باقی می مانند و تعدادی نیز اضافه می شوند .آنها معمولا با افراد جدید سخت ارتباط برقرار می کنند .طلاق بر روی افرادی که نزدیک زوجین مطلقه هستند اثر گذار است و از این به بعد باید رفتار خود را تغییر دهند و به آنها به چشم یه انسان منفرد نگاه کنند .

انواع طلاق توافقی

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق می باشد که زوجین در آن تمایل دارند به صورت دوستانه از یکدیگر جدا شوند به همین کمترین تنش در طلاق توافقی وجود دارد .

 

انواع طلاق توافقی عبارتند از

طلاق خلع و طلاق مبارات

در طلاق خلع که یکی از انواع طلاق توافقی می باشد زوجه به دلیل کراهت و تنفری که از زوج دارد مالی در قبال طلاق به زوج میبخشد تا بتواند طلاق بگیرد که این مال میتواند مهریه یا معادل آن یا کمتر یا بیشتر باشد .

اما طلاق مبارات آن است که این کراهت از جانب طرفین باشد در این صورت مالی که به زوج داده می شود نباید از میزان مهریه بیشتر باشد .

 

طلاق توافقی چگونه اتفاق می افتد؟

یکی از اتفاقات مهم در زندگی هر انسانی ازدواج می باشد.که دربرخی موارد این ازدواج منجر به طلاق وجدایی می گردد.

یکی ازانواع طلاق،طلاق توافقی می باشد. دراین نوع طلاق طرفین به این نتیجه رسیده اند که دیگرقادر به ادامه ی زندگی مشترک نیستند

و جدایی را انتخاب کرده اند.

(بهترین وکیل طلاق توافقی درمشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

درطلاق توافقی زوجین از دعوا،جنجال و برخورد ها اجتناب می نمایند و با توافق برسرمسائل مالی  و غیرمالی به زندگی باهم خاتمه می دهند.

(بهترین وکیل دعاوی خانوادگی درمشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

مراحل طلاق توافقی

اما طلاق توافقی چه مراحلی دارد وچقدر زمان می برد؟

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

درپاسخ به این سوال باید گفت برای شروع پروسه ی طلاق توافقی زوجین باید ابتدا در سایت زمان تصمیم

به نشانی  www.zaman.behzisti.net ثبت نام نمایند. این ثبت نام برای حضور درجلسات مشاوره می باشد.

وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

پس از ثبت نام زمان حضور درجلسات برای آنان ارسال می گردد که حضور الزامی است ومدت جلسات مشاوره ۴۵ روز می باشد.

(وکیل خوب امور خانوادگی درمشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

درصورتی که پس ازاتمام جلسات زوجین ازتصمیم خود منصرف نشده باشند نامه ی ازسوی

مرکز مشاوره برای ثبت دادخواست طلاق توافقی به یکی از دفاتر خدمات قضایی ارسال می گردد.

زوجین باید به همراه مدارک خود که شامل سندازدواج-شناسنامه وکارت ملی می باشددردفتر خدمات قضایی مربوطه حضور یابند

ودادخواست خود را ثبت نمایند.

لازم به ذکر است که دفتر خدمات بدون نامه ی مرکز مشاوره دادخواست طلاق را ثبت نمی نماید.

زوجین باید قبل ازحضور دردادگاه توافقات خود را درامور مالی وغیرمالی بایکدیگر انجام دهند زیرا دادگاه براساس این توافقات رای صادر می نماید.

 (وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

ازجمله این توافقات می توان به مهریه،نفقه،استرداد جهیزیه.حضانت فرزند مشترک و….اشاره نمود

وحتی هزینه طلاق نیز براساس توافق می باشد.

( وکیل طلاق توافقی در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

درجلسه دادگاه،قاضی براساس نامه ی مرکز مشاوره وتوافقات زوجین گواهی عدم امکان سازش صادر می نماید

این گواهی ۳ماه اعتباردارد.که درصورت گذشت زمان مذکور ازاعتبار ساقط می گردد.

(بهترین مشاور وکیل طلاق توافقی در مشهد درمشهد۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

درمدت۳ماهه،زوجین باید دریکی ازدفاتر طلاق حضور یابند تاصیغه ی طلاق جاری گردد.

لازم به ذکر است که زوجه قبل از حضور دردفاتر خانه باید نسبت به گرفتن گواهی عدم بارداری اقدام نماید.

هم چنین هیچکدام ازطرفین نمی تواند یک جانبه توافقات راازبین ببرد.

اگر در وکالتنامه طلاق، زوج به زوجه وکالت بلاعزل در طلاق بدهد و زوجه حق توکیل به غیر داشته باشد، زوج نمی‌تواند وکیلی را که زوجه به عنوان وکیل مع الواسطه انتخاب کرده را عزل کند زیرا مغایر وکالت بلاعزل اعطایی است و به همین خاطر امکان پذیر نیست.

 

انواع طلاق غیابی 

طلاق غیابی یکی از انواع طلاق است . علت غیابی بودن ان است که زوج یا زوجه در جلسات رسیدگی حضور ندارند .این طلاق غیابی میتواند از جانب مرد یا زن باشد . در صورتی که طلاق از جانب مرد باشد و زن در جلسات شرکت نکند و لایحه نیز نفرستد طلاق غیابی صادر می شود و مرد نیاز به دلیل خاصی برای طلاق ندارد اما باید حقوق مالی زوجه را کامل پرداخت نماید .

از آن جایی که حق طلاق از آن مرد می باشد زن برای طلاق باید دلایل کافی داشته باشد .برای گرفتن طلاق غیابی از سوی زن باید شرایطی وجود داشته باشد :

۱-چهار سال تمام شوهر غایب باشد و خبری از او در دست نباشد .

۲-شش ماه متوالی مرد نفقه پرداخت نکرده باشد .

۳-اثبات عسر و حرج در زندگی مشترک ؛بدین معنا که زن در شرایطی باشد که ادامه ی زندگی را برای وی غیر ممکن سازد .در این صورت دادگاه زن را طلاق خواهد داد .

 

انواع طلاق عاطفی

طلاق عاطفی یا طلاق خاموش یکی از خطرناک ترین انواع طلاق است که فقط زوجین آن را ثبت نمیکنند .علت این عدم جدایی واقعی میتواند موارد زیر باشد :

نگرانی از تبعات اجتماعی ،در زنانی که شاغل نیستند نگرانی از تبعات مالی ،نگرانی از تبعات فرهنگی و نگرانی در مورد فرزندان

اما آنچه یک زندگی را به سمت طلاق عاطفی سوق می دهد بیشترانتقاد،سرزنش ،جبهه گیری و سکوت و مهمتر از همه خیانت می باشد .این خیانت انواع متفاوتی دارد :

خیانت کلامی، تلفنی ،اینترنتی ،رفتاری ،ذهنی و عاطفی و جنسی

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

طلاق از طرف مرد    

یکی از حقوقی که در شرع و قانون برای تعیین شده است حق طلاق می باشد .

بدین مفهوم که مرد برای طلاق همسر خود نیاز به دلیل خاص و اثبات در دادگاه ندارد .

طلاق از طرف مرد یکی از انواع طلاق می باشد .

زمانی که طلاق از طرف مرد باشد باید کلیه ی حقوق مالی زن پرداخت گردد .

طلاق از طرف مرد در دوران عقد 

از آن جایی که حق طلاق از آن مرد می باشد وی میتواند چه در دوران عقد چه در زمان زندگی مشترک همسر خود را  طلاق دهد .

آنچه در طلاق از طرف مرد در دوران عقد اهمییت دارد نزذیکی با زوجه است ؛ اگر در دوران عقد نزدیکی صورت گرفته باشد مهریه ی زوجه کامل پرداخت می شود در غیر این صورت مهریه نصف خواهد شد .

استفاده ی زوجه از حق حبس در دوران عقد دادخواست تمکین مرد را با چالش مواجه خواهد کرد .

اگر زن تمکین نموده باشد حق حبس مفهومی ندارد .شرط تنصیف دارایی در دوران عقد وجود ندارد و طلاق در دوران عقد عده نیز ندارد .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

طلاق از طرف مرد به چه صورت است ؟

طلاق از طرف مرد بدین صورت است که ابتدا باید دادخواست طلاق تنظیم گردد .در طلاق از طرف مرد دادگاه طرفین را به معرفی داور ملزم می نماید .طلاق از طرف مرد رجعی می باشد یعنی مرد در مدت عده می تواند به زن رجوع نماید مگر زن یائسه یا دوشیزه باشد که طلاق بائن خواهد شد .رای دادگاه در طلاق از طرف مرد گواهی عدم امکان سازش نام دارد که سه ماه اعتبار دارد .در طلاق از طرف مرد کلیه ی حقوق مالی زن باید پرداخت گردد .

طلاق از طرف مرد بدون حضور زن

طلاق از طرف مرد یکی از انواع طلاق می باشد که رضایت یا عدم رضایت زن تاثیری در طلاق ندارد .زن میتواند برای امر طلاق چه از جانب خود و چه از جانب زوج وکیل داشته باشد تا در جلسات رسیدگی حضور پیدا نکند .

اگر زن در جلسات حضور پیدا نکند و وکیل هم نداشته باشد رای طلاق به صورت غیابی صادر خواهد شد . بنابراین حتی در صورت عدم حضور زن حکم طلاق صادر خواهد شد اما دادگاه تکلیف حقوق مالی زوجه را مشخص می نماید .

معایب طلاق از طرف مرد 

اگر چه در طلاق از طرف مرد نیاز به حضورش در دادگاه نمی باشد اما این طلاق از طرف مرد معایبی نیز دارد این معایب شامل موارد زیر است :

۱-باید تمام مهریه ی زن را در صورت نزدیکی پرداخت کند .

۲-تا زمانی که به صورت رسمی از همسرش جدا نشده باید نفقه ی او را پرداخت کند .

۳-در صورتی که زن اثبات کند کارهای خانه و بچه داری را تبرعی انجام نداده مرد باید اجرت المثل بپردازد .

۴-در صورتی که زن در تمکین مرد بوده و حسن اخلاق و رفتار نیز داشته و مرد بدون دلیل وی را طلاق می دهد مرد باید نصف دارایی خود را به زن بدهد .

 

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

تفاوت درخواست طلاق از طرف مرد یا زن         

درخواست طلاق از طرف با درخواست طلاق از طرف زن متفاوت است ؛ از ان جایی که مطابق ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی حق طلاق از آن مرد می باشد وی میتواند بدون دلیل و تنها با یک دادخواست طلاق همسر خود را طلاق دهد مشروط بر آن که کلیه ی حقوق مالی زن را بپردازد .

تفاوتی که بین درخواست طلاق از طرف مرد  با زن وجود دارد در همان حق طلاق است .زن نمیتواند بدون دلیل درخواست طلاق بنماید .مواردی که زن میتواند درخواست طلاق نماید محدود و شامل موارد زیر است :

۱-اثبات یکی از شروط دوازده گانه در سند ازدواج

۲-اثبات موارد عسر و حرج در تبصره ی ماده ی ۱۱۳۰ قانون مدنی

۳-داشتن حق طلاق به صورت رسمی در دفترخانه

مواردی مانند جنون یا عیوب در مرد مشمول فسخ نکاح هستند نه طلاق .

طلاق از طرف مرد بدون رضایت زن 

یکی از حقوق زوج  در زندگی مشترک داشتن حق طلاق است .بدین مفهوم مرد میتواند زن خود را طلاق دهد .اما آیا رضایت زن در طلاق اهمییت دارد ؟

در پاسخ باید گفت خیر ، رضایت یا عدم رضایت زن برای طلاق از طرف مرد اهمییتی ندارد و شاید تنها روند رسیدگی را طولانی تر نماید زیرا رسیدگی در مورد طلاق شامل سه مرحله بدوی،تجدید نظر و دیوانعالی کشور است و اعتراض زن در هر مرحله به حقوق مالی خود که مستلزم کارشناسی می باشد  باعث طولانی شدن رسیدگی طلاق می شود .

طلاق از طرف مرد و حقوق زن 

با توجه به اینکه حق طلاق از آن مرد می باشد اما این حق شروطی نیز دارد .اگر مرد بخواهد زن خود را طلاق دهد باید کلیه ی حقوق مالی و غیر مالی زن زن را پرداخت نماید .این حقوق شامل مهریه ، نفقه (معوقه و جاریه )،اجرت المثل ایام زوجیت یا نحله ، جهیزیه و فرزند مشترک می باشد .

همچنین اگر مرد در صورتی که زن حسن اخلاق داشته و در تمکین بوده را طلاق دهد شرط انتقال نصف دارایی نیز محقق خواهد شد .

طلاق از طرف مرد و اعسار 

در زمان طلاق از طرف مرد اگر مرد توانایی پرداخت مهریه به صورت یک جا را نداشته باشد باید دادخواست اعسار خود را نیز به دادگاه بدهد که تصمیم گیری در مورد آن بر عهده ی دادگاه است .نکته ی مهم آن است که برای اجرای طلاق از طرف مرد باید تکلیف اعسار مشخص گردد .در صورتی که اعسار پذیرفته نشود باید مهریه پرداخت شود تا طلاق ثبت گردد و اگر اعسار پذیرفته شود باید مبلغی که دادگاه تعیین مینماید پرداخت گردد تا زوج بتواند طلاق را ثبت کند .

 

مراحل درخواست طلاق از طرف مرد   

با توجه به اینکه مرد دارای حق طلاق می باشد اما برای طلاق دادن همسر خود باید مراحلی را طی نماید .مراحل درخواست طلاق از طرف مرد به صورت زیر می باشد :

۱-تنظیم دادخواست طلاق در دفاتر خدمات قضایی

۲-در جلسه ی رسیدگی دادگاه از آنان میخواهد داوری برای خود معرفی نمایند .

۳-مشخص کردن حقوق مالی زوجه و نحوه ی پرداخت آن

۴-رای دادگاه در طلاق از طرف مرد گواهی عدم امکان سازش نام دارد که مدت اعتبار آن سه ماه می باشد .

در صورتی که مهریه زوجه پرداخت نگردد امکان ثبت طلاق وجود ندارد .همچنین اگر طلاق از طرف مرد به دلیل سوء رفتارو عدم تمکین زن نبوده باشد شرط تنصیف دارایی نیز در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد .نوع طلاق از طرف مرد رجعی می باشد یعنی مرد در ایام عده میتواند به همسر خود رجوع نماید .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

شرایط طلاق از طرف مرد

مطابق آنچه در شرع و قانون وجود دارد حق  طلاق از آن مرد می باشد ؛ بدین مفهوم مرد برای طلاق دادن همسر خود نیاز به شرایط و اثبات دلایل ندارد .اما با وجود این حق مرد باید قبل از طلاق کلیه ی حقوق مالی و غیر مالی زوجه را پرداخت نماید .قانونگذار در ماده ی ۲۹ قانون حمایت خانواده نیز این موضوع را بیان نموده است که قاضی دادگاه مکلف است نسبت به مهریه ،اجرت المثل ،نفقه و حضانت فرزندان ،ملاقات و نفقه ی آن ها تعیین تکلیف کند .

درخواست طلاق یک طرفه مرد 

یکی از انواع طلاق ، درخواست طلاق یک طرفه از سوی مرد می باشد .مطابق ماده ی ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد میتواند همسر خود را طلاق دهد .که این طلاق با رای دادگاه به نام گواهی عدم امکان سازش و پس از پرداخت کلیه ی حقوق مالی زوجه امکان پذیر می باشد .

در درخواست طلاق یک طرفه مرد رضایت یا عدم رضایت زوجه تاثیری ندارد .نوع این طلاق رجعی می باشد و نفقه ی ایام عده ی زن بر عهده ی مرد است .

تنظیم دادخواست طلاق از طرف مرد 

اصولا هر دعوایی برای رسیدگی در دادگاه مستلزم تنظیم دادخواست می باشد که این امر در دفاتر خدمات قضایی صورت می گیرد .دادخواست طلاق از طرف مرد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .برای تنظیم دادخواست طلاق از طرف مرد ، زوج باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و دادخواست طلاق خود را تنظیم نماید .برای تنظیم دادخواست طلاق مرد میتواند خودش اقدام نماید یا از یک وکیل خانواده در این زمینه کمک بگیرد .

هزینه ی وکیل برای طلاق از طرف مرد

وکیل خانواده به دلیل تخصص و تجربه ای که در امور خانواده و دادگاه دارد بهتر میتواند مرد یا زن را برای طلاق و تنظیم دادخواست طلاق راهنمایی نماید .هزینه ی وکیل بسته به اینکه تا چه مراحلی حضور دارد و چقدر تبحر و توانایی دارد متغیر است .هزینه ی وکیل برای طلاق از طرف مرد بر اساس تعرفه ی مشخص شده می باشد که قسمتی از این هزینه صرف ابطال تمبر و هزینه های جانبی می گردد .اما فارغ از هزینه ی دریافتی وکیل حضور باعث آرامش و اطمینان مرد یا زن میگردد و دیگر نیاز به حضور آنان در جلسات رسیدگی نیست .

در صورت طلاق از طرف مرد مهریه تقسیط می شود ؟

یکی از مواردی که قبل از ثبت طلاق باید انجام گیرد این است که مرد مهریه ی زن را به طور کامل بپردازد .اما در برخی موارد مرد توان مالی برای پرداخت مهریه به صورت یک جا را ندارد .در این موارد چه باید کرد ؟

اگر مرد توان پرداخت مهریه را نداشته باشد میتواند از دادگاه صادر کننده ی حکم طلاق تقاضای تقسیط مهریه به علت اعسار را بنماید ، در صورتی که اعسار پذیرفته نشود باید تمام مهریه پرداخت شود تا طلاق ثبت گردد و اگر اعسار پذیرفته شود مبلغی که دادگاه مشخص می کند را باید بپردازد و بقیه مهریه تقسیط می گردد .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

مهریه عندالاستطاعه در طلاق از طرف مرد

یکی از انواع مهریه که هنگام عقد تعیین می گردد مهریه عندالاستطاعه می باشد .در این نوع مهریه بر خلاف مهریه ی عندالمطالبه زوجه زمانی می تواند مهریه مطالبه نماید که بتواند توان مالی مرد را اثبات نماید اما در مهریه ی عندالمطالبه زن هر گاه که بخواهد می تواند مهریه ی خود را مطالبه نماید .

تفاوتی ندارد که طلاق از طرف مرد باشد یا زن درخواست مهریه نموده باشد اگر مهریه عندالاستطاعه باشد زوجه باید توان مالی زوج برای پرداخت مهریه را اثبات نماید .

مدارک لازم برای طلاق از طرف مرد

برای اینکه طلاق از طرف مرد محقق شوند باید مدارکی همراه تنظیم دادخواست طلاق به دادگاه ارائه دهد .این مدارک شامل موارد زیر است :

۱-اصل سند ازدواج      ۲-اصل شناسنامه ی مرد        ۳-کپی کارت ملی

در صورتی که اصل سند ازدواج نباشد باید رونوشت آن را از دفترخانه ازدواج دریافت کند

اگر زن طلاق نخواهد و ناراضی باشد 

از ان جایی که در قانون حق طلاق به مرد داده شده است هر زمان که بخواهد میتواند همسر خود را طلاق دهد .رضایت یا عدم رضایت زن تاثیری در طلاق از طرف مرد ندارد و تنها میتواند روند رسیدگی را طولانی تر کند ؛ رسیدگی طلاق دارای سه مرحله بدوی ،تجدیدنظر و دیوانعالی کشور می باشد .زن میتواند در هر مرحله نسبت به حقوق مالی خود اعتراض کند و پرونده را به مرجع بالاتر بفرستد اما نمیتواند مانع طلاق دادن مرد شود .

 

وکیل خانواده در مشهد

 

اگر مرد طلاق ندهد زن میتواند طلاق بگیرد ؟

مرد برای طلاق همسر خود به دلیل داشتن حق طلاق نیاز به دلیل و مدرک خاصی نمیباشد .اما زن برای طلاق یا باید شرایط مصرح در قانون وعقدنامه را داشته باشد یا حق طلاق از همسر خود گرفته باشد .در غیر اینصورت گرفتن طلاق برای زن مشکل خواهد بود .بنابراین اگر مرد طلاق ندهد و زن نیز شرایط مذکور را نداشته باشد طلاق اتفاق نمیافتد .

 

طلاق از طرف زن

در فقه و قانون تنها مرد میتواند با پرداخت حقوق مالی زوجه ، وی را طلاق دهد اما برای زن به طور محدود این حق در نظر گرفته شده است .در صورتی که طلاق از طرف زن باشد اگر شرایط طلاق را نداشته باشد بسیار مشکل خواهد بود .طلاق از طرف زن یا باید به واسطه ی حق طلاق باشد یا به دلایل مندرج در عقد نامه یا اثبات عسر حرج .

با اعطای وکالت در طلاق به زن، زوجه هرزمان که اراده کند می‌تواند اقدام به گرفتن طلاق نماید و دیگر احتیاجی به داشتن بهانه و دلیل موجه نیست.

طلاق از طرف زن در دوران عقد 

طلاق از طرف زن ممکن است در دوران عقد باشد یا پس از شروع زندگی مشترک .شروط مندرج در عقدنامه یا اثبات عسر و حرج برای طلاق در دوران عقد متصور نیست .اما با این حال ممکن است زوجه در دوران عقد اصرار به طلاق داشته باشد و مرد نیز راضی به طلاق نباشد .تنها میتوان از طریق مطالبه مهریه و نفقه و استفاده از حق حبس در صورتی که تمکین نکرده باشد  طلاق گرفت .اما اگر زن وکالت در طلاق از مرد داشته باشد دیگر نیازی به راه های مذکور نمی باشد .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

طلاق از طرف زن ناشزه 

از حق حبس خود استفاده کرده باشد برای مطالبه مهریه به معنای ناشزه بودن نیست اما اگر قبلا در تمکین زوج بوده واکنون نیست ناشزه محسوب می شود در صورت عدم تمکین مرد میتواند وی را طلاق دهد و نفقه به زن تعلق نمیگیرد همچنین مرد میتواند از دادگاه برای ازدواج مجدد اجازه بگیرد .

موارد ی که زن ناشزه محسوب می شود عبارتند از :

۱-در صورتی که تعیین منزل با زوج بوده زوجه در آن منزل زندگی نکند .

۲-ترک منزل مشترک توسط زوجه

۳- زن ازمرد تمکین خاص ننماید و با شوهر حسن رفتار نداشته باشد .

۴-سوء رفتار زن یا داشتن شغلی مغایر شئون خانوادگی

طلاق از طرف زن در عقد موقت 

مطابق قانون در عقد موقت طلاق وجود ندارد .ماده ی ۱۱۳۹ قانون مدنی بیان می دارد : ” طلاق مخصوص عقد دائم است و زن منقطعه با انقضاء مدت یا بذل آن از طرف شوهر از زوجیت خارج می شود .” بدین مفهوم برای جدایی در عقد موقت یا باید مدت عقد تمام شود یا مرد بقیه ی مدت را ببخشد .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

طلاق از طرف زن و تعلق مهریه 

مهریه یکی از حقوق مالی زوجه است که به محض عقد به ملکیت زوجه درمی آید .در طلاق توافقی یا طلاق از طرف زن ، زن مقداری از مهریه را در قبال طلاق بذل می کند و عدم استحقاق مهریه به زوجه وجود ندارد .در هر شرایطی هنگام جدایی مهریه به زن تعلق می گیرد مگر در موارد زیر :

ماده ی ۱۰۸۹ قانون مدنی اگر ازدواج بین زوجین باطل بوده و بین آنان نزدیکی واقع نشده باشد .

ماده ی ۱۱۰۱ قانون مدنی نکاح بین زوجین فسخ گردد و نزدیکی بین آنان واقع نشده باشد مگر علت فسخ عنن باشد که زن مستحق نصف مهر خواهد بود .

بنابراین مهریه در هر شرایطی به زن تعلق میگیرد مگر در موارد مذکور و یا اینکه در قبال حق طلاق بذل کرده باشد .

 

طلاق از طرف زن به علت عدم پرداخت نفقه       

نفقه یکی از حقوق مالی زوجه است که  در عقد دائم مطابق ماده ی ۱۱۰۶ قانون مدنی بر عهده ی شوهر می باشد .در صورتی که زن بدون مانع مشروع از ایفای وظایف زوجیت امتناع نماید مستحق نفقه نخواهد بود اما اگر زوجه در تمکین زوج بوده باشد ونفقه پرداخت نگردد زن میتواند برای عدم پرداخت نفقه طرح دعوی نماید .

اگر مرد به مدت شش ماه نفقه پرداخت ننماید و رای دادگاه نیز در خصوص پرداخت نفقه اجرا نکند زن میتواند به علت عدم پرداخت نفقه از دادگاه تقاضای طلاق بنماید .

طبق ماده ی ۱۱۲۹ قانون مدنی در صورت عجز شوهر و عدم توانایی مالی در پرداخت نفقه از موجبات طلاق برای زن خواهد بود .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

 

طلاق از طرف زن و بخشیدن مهریه 

مهریه از حقوقی است که که با طلاق از بین نخواهد رفت و مرد ملزم به پرداخت آن است .از آن جایی که زن حق طلاق ندارد و اگر طلاق بخواهد حتما باید شرایط مذکور در عقدنامه یا قانون یا حق طلاق را داشته باشد .اگر زن از شوهر خود کراهت داشته باشد و دیگر نخواهد با وی زندگی کند می تواند تمام یا قسمتی از مهریه رادر قبال طلاق بذل نماید که معمولا طلاق های توافقی اینگونه می باشند .زن در قبال طلاق مهریه یا سایر حقوق مالی خود را بذل می کند .

مراحل و شرایط طلاق از طرف زن 

همانطور که پیشتر بیان گردید زن برای طلاق نیازمند وجود شرایط و دلایل قانونی می باشد.که این دلایل در قانون و عقدنامه موجود است .در صورتی که یکی از این شرایط برای زن وجود داشته باشد باید با تنظیم دادخواست علت طلاق خود را ذکر نماید و این امر را نیز در دادگاه اثبات کند .در صورت اثبات موضوع در دادگاه رای طلاق صادر خواهد شد .زن برای طلاق می تواند خود اقدام نماید یا با کمک وکیل مراحل طلاق را طی نماید .

لازم به توضیح است اگر زن حق طلاق داشته باشد نیاز به اثبات امری نمی باشد و صرفا با تنظیم دادخواست و تقدیم آن به دادگاه میتواند طلاق بگیرد .

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

 

امکان درخواست طلاق از طرف زن و گرفتن مهریه 

اصولا طلاق ارتباطی به مهریه ندارد و زن میتواند با طلاق مهریه ی خود را نیز دریافت نماید .اگر درخواست طلاق از طرف زن بر اساس موارد قانونی یا شروط موجود در عقدنامه باشد در زمان طلاق مهریه ی خود را نیز میتواند دریافت کند که دادگاه مکلف به مشخص کردن حقوق مالی زوجه می باشد .اما گاهی درخواست طلاق از طرف زن مستند به موارد قانونی نیست بلکه وی دیگر تمایلی به ادامه ی زندگی با مرد ندارد و از وی کراهت دارد در این موارد زن میتواند با بخشیدن تمام یا قسمتی از مهریه از مرد طلاق بگیرد .بدین مفهوم که در قبال طلاق مهریه خود را بخشیده است .

 

مهمترین نکات طلاق از طرف زن       

نکته ی مهم در طلاق از طرف زن آن است که حتما باید زن یکی از شرایط  حق طلاق در قانون یا عقدنامه را داشته باشد و آن را در دادگاه خانواده اثبات نماید .بدین مفهوم زن نمیتواند بدون دلیل تقاضای طلاق نماید .تنها در یک مورد چنین امری امکان پذیر است و آن در صورتی است که زن وکالت در در طلاق از مرد داشته باشد که دیگر نیازبه اثبات امری برای دادگاه نمی باشد .

نکته ی مهم دیگر در طلاق از طرف زن این است مهریه در هر شرایطی به زوجه در هنگام طلاق تعلق می گیرد .فقط ممکن است نوع طلاق خلع باشد که زن در قبال بخشیدن تمام یا قسمتی از مهریه از مرد طلاق بگیرد .

شرایط حق طلاق برای زن در مواد ۱۱۲۹ و ۱۱۳۰ قانون مدنی بیان شده است .

طلاق غیابی از طرف زن 

به طور کلی زمانی که کسی علیه دیگری طرح دعوا می کند و طرف مقابل در جلسات رسیدگی حضور نمی یابد رای به صورت غیابی صادر می شود . در مورد طلاق نیز چنین است اگر زن با دلایل قانونی دادخواست طلاق بدهد و مرد علیرغم ابلاغ در جلسات رسیدگی شرکت نکند و لایحه نیز ارسال نکند و از خود دفاع ننماید رای طلاق به صورت غیابی صادر می شود .

طلاق غیابی ممکن است از طرف مرد باشد یا زن .رای دادگاه در مورد طلاق  از سوی زن حکم طلاق نام دارد و مدت اعتبار آن شش ماه می باشد .

دادخواست طلاق توافقی از طرف زن 

یکی از انواع طلاق ، طلاق توافقی می باشد .طلاق توافقی براساس توافق طرفین و به شکل دوستانه و به دور از تنش و دعوا صورت می گیرد .در طلاق توافقی زن و مرد باید برای تمام امور مالی و غیر مالی توافق نمایند .اگر طلاق توافقی از طرف زن باشد طلاق خلع است که در ان زن به دلیل کراهتی که از همسر خود دارد مالی را به مرد می بخشد که این مال میتواند تمام یا قسمتی از مهریه باشد .

بر اساس توافقات انجام شده میان زوجین حکم طلاق صادر میگردد .لازم به توضیح است قبل از رای دادگاه حضور زوجین در جلسلت مشاوره برای طلاق توافقی الزامی است .

عدم رضایت مرد در طلاق از طرف زن 

اگر دلیل زن برای طلاق شروط دوازده گانه سند ازدواج یا موارد قانونی باشد حتما باید برای طلاق آن را در دادگاه اثبات نماید و مرد میتواند به رای دادگاه اعتراض نماید  و روند رسیدگی را طولانی کند .اما اگر زن وکالت در طلاق با سلب حق تجدید نظر و فرجام خواهی داشته باشد رضایت  یا عدم رضایت مرد تاثیری در طلاق ندارد و حق اعتراض نیز برای وی وجود ندارد .

بنابراین زن یا باید شرایط طلاق را داشته باشد یا وکالت در طلاق داشته باشد در غیر این صورت بدون رضایت مرد نمی تواند طلاق بگیرد .

مهریه:به معنای کابین وجنسی که دروقت نکاح برعهده شوهراست

نفقه:هزینه وخرجی

نکته: دادگاه خانواده در صورت تقاضای دستور موقت از سوی خواهان، اختیار به قبول یا رد دستور موقت دارد، وفق ماده ۲۰ قانون حمایت خانواده سال ۹۱ می‌تواند و برای این دستور موقت اصولاً تامین اخذ نمی‌شود.

 

(حرفه ای ترین وکیل خانواده در ایران ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴)

شماره های تماس موسسه حقوقی حق جویان : ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

 

 

 

آدرس دفتر وکالت در مشهدآدرس وکیل حقوقی در مشهدآدرس وکیل خانواده در مشهدآدرس وکیل خوب در مشهدآدرس وکیل در مشهدادرس وکیل در مشهدبهترین وکیلبهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهدبهترین وکیل پایه یک مشهدبهترین وکیل حقوقی در مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل طلاقبهترین وکیل طلاق توافقیبهترین وکیل طلاق توافقی در مشهدبهترین وکیل طلاق توافقی درمشهدبهترین وکیل طلاق توافقی مشهدبهترین وکیل مشهدبهترین وکیل مهریه در مشهدحقوق مالی زوجهدرخواست وکیلدرخواست وکیل طلاقدفتر طلاق توافقیدفتر طلاق توافقی در مشهدسوالات طلاق توافقیشماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهدشماره وکیل در مشهدطلاق توافقیطلاق توافقی 5 روزهطلاق توافقی در مشهدطلاق توافقی فوری در مشهدطلاق توافقی مشهدعلامت تجاریکمترین زمان طلاق توافقیماده طلاق توافقیمدارک لازم برای طلاق توافقی در مشهدمدارک مورد نیاز در طلاق توافقیمراحل طلاق توافقی در مشهدمراحل و مدت زمان طلاق توافقیمشاوره با وکیل طلاق توافقی در مشهدمشاوره رایگان با وکیل در مشهدموسسه حقوقی در مشهدوکیل اقا طلاق توافقی در مشهدوکیل پایه 1 طلاق توافقی در مشهدوکیل پایه یک دادگستریوکیل پایه یک دادگستری در مشهدوکیل حقوقی در مشهدوکیل خانوادهوکیل خوبوکیل خوب در مشهدوکیل در مشهدوکیل طلاق توافقی در 10 روزوکیل طلاق توافقی در مشهدوکیل طلاق توافقی در مشهد 10 روزهوکیل طلاق توافقی مشهدوکیل کیفری مشهدوکیل مهریه در مشهدوکیل مهریه مشهد، وکیل طلاق توافقی در مشهد