وکیل طلاق در مشهد

بهترین وکیل طلاق در مشهد

وکیل خوب طلاق در مشهد


وکیل طلاق در مشهد

 

 

<<بیمه زوجه پس از طلاق>>

یکی ازدغدغه ها و مشکلات بانوان علی الخصوص آنهایی که شاغل نیستند بیمه ی آنها پس از جدایی و طلاق از همسرشان می باشد .آیا پس از طلاق دیگر نمیتوانند بیمه دریافت کنند ؟ آیا میتوانند مجددا تحت تکفل پدر خویش قرار گیرند ؟ و سوال هایی مشابه که ذهن آنان را پس از طلاق درگیر میکند را وکیل بیمه ( وکیل پایه یک دادگستری) پاسخ می‌گوید.

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

*از آنجایی که درکشور ما طبق قانون مرد عهده دارهزینه های زندگی میباشد چه در نقش همسر باشد و چه پدر همواره افرادی را تحت تکفل خود دارد و میبایست هزینه های آنان راتامین نماید بنابراین یک دختر تا زمانی که ازدواج نکرده است یا شغلی ندارد میتواند از بیمه و مستمری پدر خود استفاده کند و زمانی که ازدواج مینماید از زیر مجموعه بیمه ی پدر خارج و تحت تکفل همسر خود قرار میگیرد .

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

*اما سوال اینجاست اگر دختری ازدواج نماید و پس از مدتی بنا به عللی از همسر خود جدا شود تکلیف بیمه ی وی چه میشود ؟

در اینکه پس از جدایی زوجه دیگر بیمه شده ی زوج نمیباشد شکی نیست اما قانون پاسخ این سوال را داده است . طبق بند ۳ ماده ی ۴۸ قانون حمایت خانواده ” فرزندان اناث در صورت نداشتن شغل یا شوهر وفرزندان ذکور تا سن بیست سالگی و بعد از آن منحصرا در صورتی که از کار افتاده نیازمند باشند یا اشتغال به تحصیلات دانشگاهی داشته باشند حسب مورد از کمک هزینه ی اولاد ،بیمه و مستمری بازماندگان یا حقوق وظیفه ی والدین خود برخوردار میگردند.”

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

بدین مفهوم دو شرط مهم برای استفاده از حق نداشتن شغل و همسر می باشد و در این زمینه تفاوتی میان دختر مجرد یا خانمی که همسرش فوت کرده یا از وی جدا شده است وجود ندارد .

*اما سوال دیگری که ممکن است در این میان مطرح گردد آن است که اگر زوج فوت نماید و پس از آن زوجه مجددا ازدواج کند آیا مستمری همسر اول قطع میگردد ؟

در پاسخ باید گفت خیر زیرا طبق ماده ی ۴۸ قانون حمایت خانواده ” زوجه دائم متوفی از حقوق یا مستمری وی برخودار میگردد و ازدواج وی مانع دریافت حقوق مذکور نیست و در صورت فوت شوهر بعدی و تعلق حقوق به زوجه در اثر آن بیشترین مستمری ملاک است .”

*بنابراین اگر زنی همسرش فوت کند یا از وی جدا شود بیمه و مستمری برای وی وجود خواهد داشت آن هم به دلیل ناامنی های اقتصادی و مشکلاتی که پس از جدایی برای زن به وجود خواهد آمد.

*جهت انجام امور بیمه و مستمری و بیمه بیکاری با وکیل پایه یک دادگستری در مشهد با شماره تلفن ٠٩١۵٣١٠۴٠٠۴ تماس بگیرید. *