وکیل طلاق در مشهد

مشاوره با بهترین وکیل طلاق در مشهد

مشاوره با بهترین وکیل طلاق در مشهد


وکیل طلاق در مشهد

 

طلاق

* منظور از طلاق بائن چیست؟انواع و آثار آن از دیدگاه وکیل پایه یک دادگستری در مشهد و وکیل خانواده در مشهد >>>

* طلاق از نظر لغوی به معنای : رها شدن و گشودن گره است و به عنوان ابزاری در جهت جدایی زوجین استفاده “وکیل طلاق در مشهد” می شود .
*احکام مربوط به طلاق ، از فقه اسلامی نشأت گرفته اند ،که بر اساس آن ، انواع طلاق “وکیل طلاق توافقی در مشهد” عبارتست از: طلاق رجعی و طلاق بائن .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* با این توضیح که در طلاق رجعی > برای مرد حق رجوع به زندگی مشترک در ایام عده وجود دارد ولی در طلاق بائن خیر “وکیل طلاق در مشهد” . لذا آگاهی از انواع طلاق موضوعی مهم است . به همین دلیل در این مقاله وکیل پایه یک دادگستری در مشهد به بررسی اینکه طلاق بائن چیست و انواع طلاق بائن کدامند خواهد پرداخت .

* طلاق بائن چیست؟

همانطور که اشاره شد ، یکی ازاقسام طلاق ، طلاق بائن است” وکیل طلاق در مشهد” .
طلاق بائن طلاقی است که: برخلاف طلاق رجعی ، مرد نمی تواند در ایام عده زن به زندگی مشترکش رجوع کند “وکیل طلاق توافقی در مشهد” اما زمانی که طلاق از نوع بائن باشد ، مرد دیگر نمی تواند در مدت زمان عده زن ، به زندگی رجوع کند “وکیل خانواده در مشهد “.

* بعلاوه اینکه ، طلاق بائن آثاری را که طلاق رجعی بر جای می گذارد را نخواهد “وکیل خوب در مشهد” داشت . از جمله اینکه زن در طول مدت عده حق دریافت نفقه نخواهد داشت “وکیل نفقه در مشهد” و در صورتی که در مدت عده یکی از طرفین فوت کند ، دیگری از او ارث نخواهد “وکیل ارث در مشهد” برد.

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

*** انواع طلاق بائن

وکیل خانواده در مشهد مفهوم طلاق بائن را به این نحو می‌پردازد که انواع و اقسام طلاق بائن کدامند . به عبارت دیگر ، مطابق قانون در چه مواردی طلاق از نوع بائن “وکیل طلاق توافقی در مشهد” است .
* ماده ۱۱۴۵ قانون مدنی انواع طلاق بائن را نام برده است “وکیل خانواده در مشهد” که بر اساس آن ، ” در موارد زیر طلاق بائن است :

١- طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود” وکیل مهریه در مشهد

٢- طلاق زن یائسه” وکیل حضانت در مشهد

٣- طلاق خُلع و مُبارات ، مادام که زن به عوض رجوع نکرده است” وکیل جهیزیه در مشهد

۴- سومین طلاق که پس از سه وصلت متوالی به عمل آید “وکیل نفقه در مشهد” اعم از اینکه وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* بنابراین ، در صورتی که قبل از رابطه زناشویی میان زن و مرد ( مثلا در دوران عقد ) طلاق رخ دهد “وکیل طلاق در مشهد “، طلاق از نوع بائن است . همچنین در خصوص زنی که یائسه شده و یا طلاق خلع و مبارات . با این توضیح که طلاق خلع و مبارات که به سبب کراهت زن از مرد و یا کراهت طرفین نسبت به یکدیگر واقع می شود “وکیل پایه یک خانواده در مشهد” ، زن باید مالی را به مرد بدهد تا او حاضر به طلاق دادن زن “وکیل خانم در مشهد” بشود . بنابراین ، در صورتی که طلاق از نوع خلع و مبارات باشد ، مرد دیگر امکان رجوع به زن را ندارد “وکیل خانواده در مشهد” ؛ مگر اینکه زن بخواهد مالی را که به مرد تملیک کرده است را پس بگیرد یا اصطلاحا به آن مال رجوع کند “وکیل مهریه در مشهد “که در این صورت ، مرد نیز حق رجوع را خواهد داشت . بعلاوه اینکه در صورتی که زن و مرد سه بار از هم طلاق بگیرند و دوباره ازدواج کرده یا در عده طلاق رجوع کنند ، برای بار سوم طلاقشان طلاق از نوع بائن “وکیل طلاق توافقی در مشهد” است .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* آثار طلاق بائن

طلاق بائن که به نوعی خاتمه روابط زناشویی میان زن و مرد می باشد “وکیل طلاق در مشهد” ، سبب به وجود آمدن آثاری در روابط میان زن و مرد می شود . آثار طلاق بائن را می توان در چند مورد تفکیک و بررسی نمود “وکیل پایه یک مشهد” که عبارتند از :

* انحلال عقد نکاح
عقد نکاح از تاریخ وقوع طلاق بائن منحل می شود “وکیل طلاق توافقی در مشهد “. بنابراین ، بر اثر طلاق بائن ، زن و مرد از قید زوجیت یکدیگر رها می شوند “وکیل خانواده در مشهد” و دیگر عنوان زن و شوهر نخواهند داشت . اگر طلاق از نوع طلاق بائن باشد ، به محض اینکه زن و مرد به طلاق بائن از هم جدا شدند “وکیل طلاق مشهد “، به یکدیگر نامحرم می شوند لذا در صورتی هم که زن و مرد بخواهند مجددا با هم ازدواج کنند ، باید دوباره عقد” وکیل خانواده در مشهد” بخوانند .

* اما در طلاق رجعی ،رجوع از طلاق در طول مدت عده زن امکانپذیر است “وکیل پایه یک طلاق مشهد” و نیازی به خواندن مجدد صیغه عقد نیست . برای دریافت اطلاعات بیشتر در موردطلاق رجعی میتوانید با وکیل پایه یک دادگستری در مشهد با شماره تلفن موسسه تماس بگیرید .

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* ازدواج مجدد زوجین >
یکی دیگر از آثار طلاق بائن آن است که مرد می تواند بلافاصله بعد از طلاق بائن ، دوباره ازدواج کند “وکیل طلاق مشهد” ؛ بدون اینکه نیاز به حکم دادگاه برای ازدواج مجدد داشته “وکیل تمکین در مشهد” باشد . زن نیز اگر از جمله زنانی که عده طلاق ندارند باشد ، می تواند بلافاصله بعد از طلاق بائن به عقد دیگری درآید “وکیل نفقه در مشهد” ؛ در غیر این صورت تا سپری شدن مدت عده باید صبر کند .

* حقوق و تکالیف متقابل زوجین >
بعد از اینکه زن و مرد به طلاق بائن از یکدیگر جدا شدند “وکیل پایه یک طلاق در مشهد” ، حقوق و تکالیفی که بر عهده آنان قرار گرفته بود ساقط می شود . مثلا ، زن دیگر موظف به تمکین در برابر شوهر خود نیست “وکیل تمکین در مشهد” ، اقامتگاه وی از اقامتگاه شوهرش جدا می شود “وکیل مدافع در مشهد” ، مرد مکلف به پرداخت نفقه ایام عده به زن نمی باشد” وکیل نفقه در مشهد” ( مگر در صورت باردار بودن زن ). و در صورت فوت ، زن و مرد از هم ارث نمی برند “وکیل ارث در مشهد” . بر خلاف طلاق رجعی که در مدت عده ، مرد باید به همسرش نفقه بدهد “وکیل نفقه در مشهد “و در صورت فوت یکی ، دیگری از او ارث می برد.

 

وکیل طلاق در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* در جهت آشنایی با طلاق و چگونگی گرفتن طلاق و وکالتنامه طلاق چیست، طلاق توافقی و مراحل طلاق توافقی و هزینه آن و همچنین انواع طلاق و تفاوت انواع طلاق ها و آثار طلاق و حقوق مالی بعد از طلاق و تعیین تکلیف در جهت جهیزیه بعد از طلاق و تکلیف حضانت فرزندان بعد از طلاق و تا چه سنی این حق حضانت به مادر یا پدر واگذار می‌شود میتوانید با بهترین وکیل خانواده در مشهد و وکلای پایه یک دادگستری در مشهد با موسسه حقوقی و داوری حق تماس بگیرید. تلفن تماس : ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴