وکیل فضای مجازی در مشهد

وکیل فضای مجازی در مشهد

وکیل فضای مجازی در مشهد

فضای مجازی

* وکیل جرایم رایانه ای در مشهد بیان میدارد: با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، فضای رایانه و اینترنت بسیار گسترده شده و در کنار این پیشرفت، راه های ارتکاب جرم برای افراد مسلط به این حوزه نیز افزایش یافته است. لذا امروزه با پیشرفت چشم گیر جرایم در فضای مجازی روبه رو هستیم. عموما افراد جامعه به جهت عدم آشنایی کامل با فضای مجازی به راحتی در دام افراد سودجو قرار می گیرند و گاها بزه دیدگان این حوزه ضرر های مالی هنگفتی را متحمل می شوند. لذا مطالبه حقوق از دست رفته و جبران ضرر های وارده، قدم اول بزه دیدگان این حوزه می باشد. با توجه به تخصصی بودن دعاوی در خصوص جرایم رایانه ای توصیه می گردد الزاما از وکیل جرایم رایانه ای مجرب در مشهد استفاده گردد.

* وکیل جرایم رایانه ای در مشهد میتواند گام به گام در روند پرونده و یا پیش از طرح پرونده با ارائه مشاوره حقوقی به شما عزیزان توضیحات لازم را ارائه و شما را از سلسله قوانین مربوطه آگاه نماید تا شما نیز وفق قوانین و مقررات اقدام نمایید.

* دپارتمان تخصصی جرایم رایانه ای در موسسه حقوقی و داوری حق جویان متشکل از وکلای پایه یک دادگستری مربوطه تلاش دارد به سوالات متداول شما عزیزان پاسخ هایی کاربردی ارائه دهد.

وکیل جرایم رایانه ای در مشهدو تعریف جرایم رایانه ای

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد بیان میدارد: هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در فضای مجازی ارتکاب یافته و در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. وکیل جرایم رایانه ای مشهد در توضیح اینکه چگونه در فضای غیر واقعی نیز جرم محقق میگردد ابراز میدارد: در موازی دنیای واقعی و جهان ماده که در آن به سر میبریم به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فناوری، جهانی در فضای غیر ماده تشکیل شده است که به آن فضای مجازی گفته میشود و چه بسا انسان در این دوره از زندگی، بیشترین اوقات و امور خود را در این فضای مجازی سپری نموده و روابط پیچیده تری نسبت به جهان ماده را در این فضا بوجود آورد.

* وکیل متخصص جرایم رایانه ای در مشهد با در نظر داشتن این جهان فراگیر و با در نظر گرفتن پیشرفت هرلحظه ای آن، بر خود واجب دانسته که با ارائه مطالبی ولو بصورت خلاصه، آحاد جامعه را از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی آگاه سازد. زیرا بسیاری از شما مراجعه کنندگان محترم بالواقع مجرم نبوده و به جهت جهل و نا آگاهی از قوانین جرایم رایانه ای تحت تعقیب قرار گرفته اید.

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد و تعریف فضای مجازی

وکیل جرایم رایانه ای مشهد بیان میدارد: فضای مجازی یا سایبر را می توان یک اجتماع دانست که رایانه ها و تلفن همراه در یک سوی آن و کاربران این فضا ها در یک سوی دیگر آن هستند. در یک نگاه جرایم سایبری یا اینترنتی صرفا به جرایمی گفته می شود که در فضای رایانه به وقوع می پیوندد اما در نگاهی

گسترده تر جرایم رایانه ای به سه دسته تقسیم می شود:

۱- جرایمی که در آن رایانه و تجهیزات آن موضوع جرم واقع می گردند مانند تخریب رایانه یا تجهیزات آن
۲- جرایمی که رایانه وسیله ارتکاب آن است مانند جعل شناسنامه یا گواهی نامه و ..
۳- جرایم رایانه ای صرف مانند هک کردن و یا ویروسی کردن

وکیل جرایم رایانه ای مشهد عنوان میدارد:

در حقیقت می توان گفت انقلاب الکترونیک مهم ترین پدیده در زندگی افراد جامعه در دنیای حاضر می باشد که نیازمند این است افراد جامعه با آگاهی کامل از جرایم سایبر و جرایم اینترنتی در برابر مجرمین این فضا با هوشیاری از اطلاعات خویش محافظت نمایند. همچنین میتوانید قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی با وکیل جرایم رایانه ای متخصص و فعال در موسسه حقوقی و داوری حق جویان در مشهد بهره مند شده و از وقوع جرایم احتمالی پیشگیری نمایید.

مجرمین فضای سایبر به دو نوع تقسیم می شوند

۱- هکرها:

وکیل جرایم رایانه ای در مشهددر خصوص اینکه هکر کیست و چگونه عمل مینماید توضیح ذیل را ارائه میکند:

هکرها افراد بسیار باهوش و با قدرت برنامه نویسی بالا هستند. هکرها در واقع به زبان ساده افراد کنجکاوی هستند که بدون نیت آسیب رسانی به رایانه هدف اقدام به دریافت اطلاعات رایانه مورد نظر می نمایند و به عبارتی دیگر فقط بیننده اطلاعات می باشند بدون آنکه آسیبی به فضای مورد نظر وارد نمایند هر چند در بعضی موارد ضررهای غیر قابل جبرانی به بزه دیده وارد می آورند.

۲- کراکر ها:

وکیل جرایم رایانه ای بیان میدارد: کراکرها در واقع هکرهای بدخواه هستند. کراکرها بر خلاف هکرها دارای نیت های بدخواهانه بوده و با هدف آسیب رسانی به رایانه هدف وارد عمل می شوند و دست به اقداماتی چون هک و ویروسی کردن و پاک کردن فایل ها می زنند. لذا با آگاهی از معانی این واژه ها میتوانید عملکردشان را دریابید.

وکیل جرایم رایانه ای مشهد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

وکیل جرایم رایانه ای مشهد که در این حوزه فعالیت مینماید میگوید: با توجه به تخصصی بودن این جرایم و نوظهور بودن جرایم این حوزه، وکلایی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند می بایست علاوه بر تسلط کامل بر مبانی علمی این دعاوی، آشنایی کامل با فضای مجازی و عملکرد های مختلف رایانه داشته باشند چرا که ادله موجود در این گونه جرایم دارای تفاوت هایی با سایر جرایم بوده و آشنایی با این ادله نیازمند تسلط بر نحوه عملکرد رایانه می باشد. در انتخاب وکیل جرایم رایانه ای توجه به این نکته ضروری است لذا توصیه می گردد از وکلایی کمک بگیرید که تجربه طرح دعاوی متنوع در این حوزه را داشته و از رویه قضایی حاکم بر این دعاوی آگاهی کامل داشته باشند.

وکیل جرایم رایانه ای مشهد مضافا بیان میدارد: از سایر همکاران گرامی که در زمینه جرایم رایانه ای فعالیت نداشته و یا فعالیت ایشان بصورت حرفه ای و تخصصی نبوده است درخواست میگردد از ورود در اینگونه پرونده ها اجتناب نموده و به سرنوشت افراد جامعه احترام بیشتری بگذارند. این توصیه یک درخواست دوستانه در جهت رعایت عدالت و انصاف است. امید بر آن است که مقصود و نیت خالص نگارنده مورد عنایت وجدان همیشه بیدار همکاران قرار گیرد.

داده رایانه ای چیست؟

وکیل جرایم رایانه ای مشهد بیان میدارد: هر نمادی از واقعه، اطلاعات یا مفهوم است که با وسائل الکترونیکی، نوری و یا فناوری های جدید اطلاعات تولید، ارسال، دریافت، ذخیره یا پردازش می شود.

ادله الکترونیکی چیست؟

وکیل جرایم رایانه ای مشهد ابراز میدارد: ادله الکترونیکی را می توان هرگونه داده یا نرم افزار یا سخت افزار الکترونیکی که بتواند اطلاعات ارزشمندی را در راستای اثبات ادعا، دفاع، کشف جرم یا استدلال قضایی به دست بدهد تعریف نمود.

جرایم رایانه ای مشهد به جهت اینکه در فضایی غیر ملموس واقع می گردد مانند جرایم سنتی که در فضای واقعی و ملموس واقع می گردد قابل لمس نیست. به همین خاطر ادله ای که در جرایم سنتی به کار می رود مانند تحقیقات محلی، شهادت شهود امکان پذیر نیست. وکیل جرایم رایانه ای میگوید فضای سایبر به علت امنیت پایین این فضا بسیار در معرض آسیب قرار دارد و مجرمین بدون هیچگونه باقی گذاشتن آثاری اقدام به تخلیه اطلاعات رایانه هدف می نمایند. فضای سایبر از منظر اقتصادی به منزله یک بازار جهانی واحد است که بسیاری از مبادلات اقتصادی در آن انجام می پذیرد.

وکیل جرایم رایانه ای مشهد ویژگی های خاص این دسته از جرایم را که آن ها را از جرایم سنتی متمایز می نماید به شرح ذیل بیان میدارد:

۱- ناشناخته بودن مجرمین در جرایم اینترنتی یا سایبری، بدین معنی که در فضای سایبری معمولا مجرمین اطلاعات صحیح خویش را در معرض نمایش بیینده قرار نمی دهند به همین جهت برخلاف جرایم سنتی شناسایی مجرمین به شدت دشوار و در بعضی موارد غیر ممکن است.

۲- فراملی بودن اینگونه جرایم، در جرایم سایبری به علت نامحدود بودن فضای اینترنت و عدم وجود محدودیت مکانی برخلاف جرایم سنتی شناسایی محل وقوع جرم به سهولت امکان پذیر نمی باشد.

۳- کم هزینه بودن جرایم اینترنتی یا جرایم سایبری، در جرایم سایبری یا جرایم رایانه ای بر خلاف جرایم سنتی هزینه چندانی لازم نیست به جهت اینکه در این جرایم صرفا با تهیه یک کامپیوتر و یا تلفن و اینترنت به راحتی می توان وارد فضای مذکور شده و مرتکب جرم گردید.

۴- پایین بودن قبح اخلاقی جرایم اینترنتی یا جرایم سایبری به جهت اینکه اینگونه جرایم در فضای ناشناخته برای افراد جامعه واقع می گردد، عموما افراد جامعه نسبت به اینگونه جرایم نگاهی متفاوت از جرایم سنتی دارند بدین شرح که به طور مثال یک جرم سرقت سنتی به شدت موجب جریحه دار شدن احساسات افراد جامعه می گردد و جامعه خواستار شدیدترین برخورد با چنین فردی می گردد اما در سرقت اینترنتی چنین برداشتی از فعل مجرم نمی گردد و حتی در بعضی موارد افراد جامعه به علت هوش بالای مجرم او را مورد تحسین نیز قرار می دهند.

 

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

نحوه طرح دعاوی رایانه ای چگونه است؟

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد توضیح چگونگی طرح دعاوی رایانه ای بیان داشته:

۱- ابتدائا بزه دیده می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و اقدام به طرح شکایت مورد نظر نماید.
۲- با در دست داشتن برگه شکایت ارائه شده به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای مراجعه نماید.
۳- ادله و مدارک ابرازی به دادسرا (ادله و مدارک ابرازی به دادسرا شامل چت های صورت گرفته مابین بزه دیده و مجرم می باشد) لذا می بایست در پرینت گرفتن از چت ها و یا ذخیر آنها به دقت عمل کرد.

وکیل جرایم رایانه ای و تشریح نحوه رسیدگی به جرایم رایانه ای

وکیل جرایم رایانه ای مشهد مختصرا بیان میدارد: پس از طرح شکایت از سوی بزه دیده، با توجه به اینکه جرایم رایانه ای یکی از انواع جرایم کیفری می باشد روند رسیدگی به آن همانند سایر دعاوی کیفری می باشد اما با توجه به تخصصی بودن اینگونه جرایم دادسرای ویژه ای جهت رسیدگی به این جرایم در نظر گرفته شده است که پرونده مذکور به داسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای مشهد ارجاع می گردد. پس از ثبت شکایت مذکور پرونده جهت انجام تحقیقات مقدماتی به پلیس فتا ارجاع می گردد.

*** پلیس فتا پس از انجام تحقیقاتی که مقام قضایی دستور داده است پرونده را مجددا به دادسرا ارجاع می دهد مقام رسیدگی کننده در دادسرا نظر خویش را مبنی بر برائت یا محکومیت اعلام داشته و در صورتی که نظر مقام رسیدگی کننده مبنی بر مجرمیت باشد با کیفرخواست دادستان پرونده به دادگاه ارسال می گردد و در صورتی که نظر مقام رسیدگی کننده بر منع تعقیب باشد در صورت اعتراض شاکی پرونده جهت بررسی اعتراض به دادگاه ارسال می گردد. در کلیه مراجع و مراحل مربوطه میتوانید از وکیل جرایم رایانه ای درمشهد بهره مند شوید و هیچ یک از مراحل را به تنهایی سپری ننمایید.

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد

با توجه به نو ظهور بودن این جرایم و عدم آشنایی دقیق افراد جامعه با گستره وسیع اینگونه جرایم ضروری است که در گام اول با وکیل جرایم رایانه ای متخصص در زمینه جرایم اینترنتی و سایبری در مشهد مشاوره به عمل آید. قطعا شما نیز با ما هم عقیده هستید که انجام کار به صورت گروهی و استفاده از نظرات متعدد موجب نتایج بهتر و با کیفیت تری خواهد شد. موسسه حقوقی حق جویان با دپارتمانی تخصصی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری متخصص در زمینه دعاوی الکترونیکی و دعاوی سایبری تلاش دارد تا حقوق از دست رفته شما را در کمترین زمان به بهترین شکل ممکن بازپس گیرد. جهت مشاوره با وکیل جرایم رایانه ای درمشهد با ما تماس بگیرید. افتخار ما، سخن گفتن به زبانی قابل فهم برای همه افراد جامعه است.

نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه مخابراتی یا رایانه ای(شبکه های مجازی)

طبق ماده۱۸ قانون جرایم رایانه ای
هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (درصورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد