مهریه به چه کسی تعلق نمیگیرد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

مهریه به چه کسی تعلق نمیگیرد

آیا به زنی که خیانت کرده مهریه تعلق می‌گیرد؟

اگر خیانت زوجه احراز شود دادگاه ضمن صدور حکم طلاق، دادگاه باید تعهدات مالی طرفین را مشخص نماید. در اینجا مهریه به صورت کامل به زوجه تعلق می‌گیرد و خیانت باعث سلب این حق نمی‌شود.

اگر در جریان رسیدگی به مطالبه مهریه در دادگاه خانواده، مرد به رای قطعی دادگاه ارشاد در اثبات خیانت همسر استناد نماید، هیچ تاثیری در محکومیت مرد به پرداخت مهریه ندارد.

طلاق توافقی، طلاقیست که در آن زوجین در تمامی حقوق و تکالیف یکدیگر به توافق جامعی می‌رسند؛ در اینجا به دلیل اینکه کراهت در زوجین به وجود آمده می‌توانند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شده،که به آن طلاق مبارات می‌گویند.

وکیل خانواده در مشهد

 

برای مشاوره با وکیل حرفه ای در مشهد در مورد مهریه همسر با شماره ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس بگیرید ، لطفا مکالمه کوتاه و در حد ۱ سوال باشد / سپاس

 

آیا به زنی که خیانت کرده مهریه تعلق می گیرد؟

امروز با موضوع، آیا به زنی که خیانت کرده مهریه تعلق می گیرد؟ با شما هستیم.

با وقوع عقد نکاح، یکی از تعهداتی که برای زوج ایجاد می‌شود،

مهریه است به عنوان تعهد مالی که زوج مکلف به پرداخت آن است.

جز در موارد فسخ نکاح و باطل بودن نکاح از ابتدا، هیچ دلیل دیگری در عدم تعلق مهریه به زوجه قابلیت پذیرش نداشته و ندارد.

دفتر وکالت دکتر محمد رضا مهری بهترین وکیل مهریه در ایران، به بررسی شرایط تعلق مهریه به بانوان در صورت اثبات حیانت به همسر خواهد پرداخت.

در پی تماس‌های گرفته شده با موسسه حقوقی مهر پارسیان و مطرح کردن این سوال که، آیا به زنی که خیانت کرده مهریه تعلق می‌گیرد؟، مقاله‌ای با همکاری کارشناسان موسسه نوشته شده و به پاسخ دادن به این سوال می‌پردازد.

 

 

زوجه تحت هر شرایطی حتی ارتکاب جرم نسبت به همسر، مستحق دریافت مهریه است.

رابطه نامشروع و خیانت همسر هیچ تاثیری در مهریه ندارد. در صورت اثبات اینکه زوج معسر و ناتوان است در پرداخت مهریه، دادگاه  با توجه به اوضاع و شرایط زوج، حکم به تقسیط مهریه می‌دهد.

رابطه نامشروع جرم عمومی است و با گذشت شاکی خصوصی پرونده مختومه نمی‌شود و تاثیری در تعلق مهریه یا عدم تعلق آن به زوجه ندارد و از باب کیفری بررسی و مجازات خواهد شد.

هرگاه زن با هرگونه رابطه نامشروع، در زندگی زناشویی مرتکب خیانت شود، زوج مجاز است که دادخواست طلاق را بدون دلیل، بدهد.