وکیل وصول چک و مهریه و بدهی در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل وصول چک و مهریه و بدهی در مشهد

وکیل دادگستری در مشهد

تمامی افرادی که از طریق شرکت در آزمون ورودی کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده و مراحل گزینش و اختبار علمی و همچنین کارآموزی را با موفقیت به اتمام رسانده باشند،وکیل دادگستری نامیده می‌شوند و میتوانند در کلیه امور حقوقی اظهار نظر نمایند.

بعضی از وکلای دادگستری با توجه به نوع علاقه و تجربه خود، پرونده‌های وصول مطالبات راوجهه همت خود قرار داده و به عنوان وکیل وصول مطالبات، مشغول خدمت رسانی به هم وطنان عزیز در این زمینه می‌باشند.

نکته قابل توجه تاسیس موسسات حقوقی توسط افرادی غیر از وکیل دادگستری می باشد که با توسل به راههای غیر قانونی و ارعاب و تهدید بدهکار،به اصطلاح شرخری کرده و در قبال پرداخت مبلغی به طلبکار، کلیه حق و حقوق طلبکار در وصول وجه را به خود منتقل می‌نمایند و در این بین از انجام هیچ گونه عمل غیر قانونی خودداری نمی‌نمایند.

 

اما وکیل وصول مطالبات که دارای پروانه رسمی وکالت است،با اخذ وکالت رسمی دادگستری در فرم های مخصوص وکالت، اقدام به طرح دعوی وصول مطالبات از طریق قانونی می‌نماید.

 

دعاوی از قبیل، مطالبه وجه چک – مطالبه مهریه- مطالبه نفقه گذشته- مطالبه خسارات قراردادی- مطالبه دیه و سایر مواردی که مطالبه وجه یا طلبی را شامل می‌شود در صلاحیت وکیل وصول مطالبات می باشد .

در صورتی که شما ضامن وام شده باشید و براساس تعهدات،مجبور به پرداخت اقساط شدید،می توانید به بدهکار اصلی مراجعه نموده و با کمک وکیل وصول مطالبات ،نسبت به طرح دعوی و وصول طلب اقدام فرمایید.

 

وکیل حقوقی در مشهد

 

در صورتی که چک یا سفته و مهریه و … دارید و مایل هستید وصول کنید بت وکلای موسسه حق تماس بگیرید تا راهنمای شما باشند ، لطفا مکالمه کوتاه و در حد  دقیقه باشد  . سپاس

 

طلب در لغت فارسی به پول یا چیزی که به کسی وام داده شده است اطلاق می‌شود و درمقابل بدهی قرار می گیرد.مطالبه نیز به معنی طلب کردن و خواستن حق است.مطالبات جمع مطالبه و وصول مطالبات به معنی درخواست پرداخت بدهی وتسویه حساب بدهکار باطلبکاراست.

 

در صورتی که خانمی مطالبه مهریه از همسرش نماید و همسرش از پرداخت مهریه با داشتن شرایط پرداخت استنکاف نماید،چاره چیست؟ وقتی شما ضمانت وام برادرتان را نموده اید و برادرتان از پرداخت اقساط وام استنکاف می ورزد،چه راه قانونی وجود دارد؟شما ملک خود را فروخته و در قبال ان چک دریافت نموده اید ، خریدار از پرداخت وجه چک خودداری می‌نماید،آیا راهی برای باز پس گرفتن ملک وجود دارد؟آیا تاکنون واژه وکیل وصول مطالبات را شنیده اید؟وکیل وصول مطالبات، جایگاه قانونی دارد و یا با واژه اصطلاحی شرخر مترادف است؟چه کسانی صلاحیت وکالت در وصول مطالبات را دارند؟ وکیل وصول مطالبات چه ویژگیهایی دارد؟

موسسه حقوقی معتبر جهت مشاوره حقوقی درباره راههای وصول مطالبات کدام است؟پاسخ این سوالات در متن پیش روی شما داده شده است.

 

وکیل کیفری در مشهد

وکیل متخصص در وصول مطالبات در مشهد

همانگونه که در بالا ذکر شد،تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری و موسسات حقوقی معتبر،به صورت تخصصی انجام پرونده‌های وصول مطالبات را در دستور کار خود قرار داده و به دلیل حجم بالای پرونده‌های وصول مطالبات و تخصصی بودن ،وکیل وصول مطالبات، تمامی مراحل انجام کار در این موسسه های حقوقی از ابتدا تا انتها توسط وکیل وصول مطالبات انجام می‌شود.پرونده‌های مطالبه وجه از طریق اداره اجرای اسناد رسمی مستقر در ادارات ثبت اسناد و املاک هر شهری ونیز از طریق دادگاه‌های عمومی حقوقی قابل انجام است.

طرح موضوع در اجرای اسناد رسمی ثبت کم هزینه و زمان بر است اما از طریق دادگاه در مدت زمان کمتر و با هزینه‌های بیشتری قابل انجام است. در هر صورت در صورت محکومیت خوانده،از باب تسبیب به پرداخت هزینه‌های دادرسی و در مواردی خسارت تاخیر تادیه محکوم خواهد شد. وکیل وصول مطالبات در صورتی که از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی،امکان انجام و وصول مطالبات را داشته باشد و یا از طریق محاکم دادگستری ، در هر صورت تعرفه های قانونی حق الوکاله رعایت نموده و در صورتی که مبلغی بیش از تعرفه دریافت نماید ملزم به پرداخت مالیات کامل مبالغ دریافتی می‌باشد.

 

سوالات متداول درباره وصول مطالبات

در صورتی که بدهکار وام بانکی اقساط خود را پرداخت ننماید و ضامن نسبت به پرداخت اقساط وام اقدام نماید،تکلیف ضامن چیست و آیا میتواند نسبت به وصول طلب اقدام نماید؟بله .ضامن، پس از پرداخت مبالغ اقساط امکان مراجعه و طرح دعوی مطالبه وجه را دارد.

تکلیف خسارات دادرسی و هزینه‌های وکیل در پرونده‌های وصول مطالبات چیست؟در صورتی که خوانده محکوم شود،کلیه هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل قابل مطالبه است.

وکیل وصول مطالبات تا چه حدی از سوی موکل اختیار دارد؟حدود اختیارات طبق وکالتنامه مشخص می‌شود.

مدارک لازم جهت طرح پرونده وصول مطالبات

وصول طلب یا مطالبه وجه دعوای حقوقی است و کلیه دعاوی حقوقی از طریق نگارش دادخواست که فرم مخصوصی است انجام پذیر است. تنطیم دادخواست اهمیت فوق العاده ای دارد و همچنین تشخصی نوع دعو در سرنوشت پرونده بسیار موثر است. مطالبه وجه دعوای مالی و مستلزم پرداخت کامل هزینه دادرسی از سوی موکل می‌باشد.

وکالتنامه وکیل- فرم تنظیم و امضا شده دادخواست- تعیین نوع خواسته به صورت دقیق و منجز – مدارک و مستندات- و تصویر کارت ملی از مدارک مورد نیاز جهت طرح دعوی مطالبه وجه و یا اصطلاحا پرونده وصول مطالبات می‌باشد.پس از طرح دعوی و ارجاع به شعبه دادگاه حقوقی و یا شعبه شورای حل اختلاف، با دستور رییس شعبه وقت رسیدگی به پرونده تعیین و به طرفین دعوی ابلاغ می‌شود.