انواع طلاق در قانون

انواع طلاق در قانون

انواع طلاق در قانون


انواع طلاق در قانون

 

انواع طلاق در قانون

-بهترین وکیل حرفه ای طلاق در مشهد

-بهترین وکیل حرفه ای طلاق چه ویژگی دارد؟

* بهترین وکیل طلاق باید یک شخص امانت دار و راز دار باشد و نسبت به حل مشکلات موکل خود احساس مسئولیت کند. پروسه طلاق می‌تواند برای زوج و زوجه بسیار سخت ،دردناک و طاقت فرسا باشد. درچنین شرایطی در کنار مسائل روحی و مشکلات اجتماعی که پیش‌روی زوجین است، مسائل حقوقی و پیچدگی های قانونی هم وجود دارد که می‌تواند تاثیر به سزایی در سخت تر شدن روند طلاق داشته باشد. در این صورت حضور یک وکیل بسیار ضروری است. اما در انتخاب بهترین وکیل طلاق باید با دقت عمل کرد.

-وکیل طلاق توافقی در مشهد

-بهترین وکیل طلاق کیست؟

* بهترین وکیل طلاق وکیلی است که در کنار صداقت و وجدان کاری، دلسوزانه به موکل کمک میکند. وکیل طلاق خوب حتما باید با تجربه باشد و نسبت به قانون خانواده و رویه قضایی در این زمینه اشراف کامل داشته باشد.
یک وکیل طلاق حرفه‌ای کسی است که با حسن خلق علاوه بر باز کردن گره های حقوقی پروسه طلاق، به آرامش روحی و التیام دردهای موکل هم فکر میکند. وکیل طلاق باید حسن نیت داشته باشد و به خوبی موکل خود را راهنمایی کند. وکیل موظف به ارائه مشاوره است و باید با راهنمایی های صحیح و عاقلانه به احقاق حق موکل کمک کند.

-چرا باید به بهترین وکیل طلاق مشهد مراجعه کنیم؟
-وکیل طلاق در مشهد
-بهترین وکیل طلاق

* در برخی شرایط و به ویژه زمانیکه زوجین صاحب فرزند هستند؛ امر طلاق ممکن است با مشکلات بسیار زیادی روبرو شود. برای طلاق طرفین موظف‌اند در مورد همه چیز تصمیم گیری کنند. برای مثال حتما باید تکلیف حضانت فرزندان، مهریه و نفقه زن و یا بسیاری از مسائل دیگر تصمیم گرفته شود. در همین راستا ضروری است که از یک وکیل طلاق مجرب و دانا که تجربه زیادی در امور خانواده و مساله طلاق دارد کمک بگیرید.
حضور وکیل به زوجین کمک می‌کند تا ساده‌تر، سریع‌تر و با فشار روحی کم‌تر از یکدیگر جدا شوند و در کنار این جدایی، هیچ حقی از آن‌ها تضییع نشود.
بر طبق قانون حق طلاق متعلق به زوج است و او می‌تواند هر زمانی که خواست همسر خود را طلاق بدهد اما برای اینکه زن بتواند از شوهر خود طلاق بگیرد حتما باید شرایطی وجود داشته باشد. یکی از این شرایط وکالت در طلاق است که ممکن است مرد به زن اعطا کرده باشد. با این حال در بسیاری از موارد زنان نمی‌توانند به راحتی از همسر خود طلاق بگیرند. در نتیجه حضور یک وکیل می تواند بسیار راه گشا باشد. با مشاوره و کمک گرفتن از بهترین وکیل طلاق در مشهدمی توان روند رسیدگی به طلاق را عادلانه‌تر کرد، به نحوی که هردو طرف به خواسته‌های خود برسند و حقوق آن‌ها پایمال نشود.

مشاوره با وکیل طلاق در مشهد

*** انواع طلاق

زوجینی که به عقد دائم هم درآمده‌اند می‌توانند از یکدیگر طلاق بگیرند؛ طلاق منوط به اراده مرد است. به عبارت دیگر تا او نخواهد، زن نمیتواند طلاق بگیرد، مگر در صورت وجود برخی شرایط خاص که در قانون پیش‌بینی شده است. براساس ماده‌ی ‌۱۱۴۳ قانون مدنی ایران طلاق بر دو نوع طلاق بائن و طلاق رجعی است. طلاق رجعی نوعی از طلاق است که در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود دارد. به این معنی که مرد می‌­تواند با قصد رجوع در مدت عده بدون نیاز به عقد مجدد با هر لفظ یا عملی به همسر خود بفهماند که او را مجددا به همسری خود پذیرفته ­است. بر طبق فقه، عده زنان در طلاق دائم ۳ طهر است. منظور از طهر همان پاکی است و زنان بعد از اینکه ۳ دوره پاکی را پس از حیض و نفاس از سر گذراندند، عده آنها به پایان می‌رسد.

* طلاق بائن :

طلاقی است که در آن در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود ندارد و رابطه‌ی زوجیت قطع شده و زن و مرد بر هم حرام می‌شوند. در این نوع از طلاق پس از جاری شدن خطبه طلاق، زن حق نفقه ندارد. علاوه بر این اگر یکی از طرفین در مدت عده فوت کند دیگری از او ارث نمی‌­برد و اگر مرد بخواهد مجددا با آن زن ازدواج کند باید عقد جدیدی میان آن‌ها جاری شود.

* طلاق بائن چیست؟

طلاق در سه حالت بائن است:

۱. طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.

۲. طلاق زن یائسه (در زنان یائسه خونریزی ماهیانه برای همیشه متوقف می‌شود و آنان دیگر قادر به بچه‌دار شدن نخواهند بود.)

۳. طلاق خلع و مُبارات تا زمانیکه زن رجوع به عوض نکرده باشد.

۴. سومین طلاقی که بعد از سه وصلت متوالی انجام شود

۵. طلاق در صورت عسر و حرج زن است. براساس قانون اختیار زوجه در صورتی می‌تواند از زوج جدا شود که بتواند در محضر قاضی ثابت کند در عسر­و­حرج است. در این صورت می­‌تواند از همسر خود طلاق بگیرد و این طلاق بائن است.
در طلاق خلع، زن به دلیل کراهت و نفرتی که از شوهر خود دارد حاضر است مالی به او بدهد و در مقابل بخشش این مال از او جدا شود. این مال ممکن است عین مهریه، معادل مهریه، کمتر یا بیشتر از مهریه باشد. در طلاق مبارات هر دو طرف از هم کراهت دارند.

به این شکل که هم مرد از زن خود متنفر است و هم زن از شوهر خود؛ به حدی که تحمل ادامه‌ی زندگی را ندارند و این امر برای هردو غیرقابل تحمل است. در این نوع از طلاق هم زوجه مقداری از مهریه خود را می‌­بخشد اما این مبلغ بخشیده شده نمی­‌تواند بیشتر از مهریه او باشد زیرا زوج هم از زن خود نفرت دارد و به جدایی و طلاق تمایل دارد.

* در خصوص مفهوم عسر و حرج لازم به ذکر است که این اصطلاح به معنی سختی و مشقت است و ممکن است زن ادعا کند که آنقدر زندگی با شوهر برای او غیرقابل تحمل است که به سختی افتاده و چاره‌ای جز طلاق ندارد. عسر­و­حرج در ماده‌ی ۱۱۳۰ قانون مدنی بیان شده است.

* طلاق خلع :

با طلاق ناشی از عسر و حرج تفاوت دارد. در طلاق خلع، زن به دلیل کراهتی که از شوهر دارد در مقابل مالی که به وی می‌دهد طلاق می‌گیرد، ولی طلاقی که به علت عسروحرج زن باشد نیازی به بخشش مال از طرف زن ندارد. در طلاق خلع اگر زن به مالی که بخشیده، رجوع کند؛ طلاق بائن تبدیل به طلاق رجعی می­‌شود اما در طلاق به واسطه‌ی عسر­و­حرج زن، مرد حق رجوع ندارد.

وکیل طلاق در مشهد

آدرس دفتر وکالت در مشهدآدرس وکیل در مشهدادرس وکیل در مشهدانتقال علامت تجاریانواع طلاقبهترین وکیلبهترین وکیل پایه یک دادگستری در مشهدبهترین وکیل پایه یک مشهدبهترین وکیل حقوقی در مشهدبهترین وکیل در مشهدبهترین وکیل طلاقبهترین وکیل طلاق توافقیبهترین وکیل طلاق توافقی در مشهدبهترین وکیل طلاق توافقی درمشهدبهترین وکیل طلاق توافقی مشهدبهترین وکیل مشهدبهترین وکیل مهریه در مشهدپرداخت نفقه در عقد موقتثبت علامت تجاریحقوق مالی زوجهدرخواست وکیلدرخواست وکیل طلاقدفتر طلاق توافقیدفتر طلاق توافقی در مشهدسوالات طلاق توافقیشرکت طلاق توافقی در مشهدشماره وکیل پایه یک دادگستری در مشهدشماره وکیل خانواده در مشهدشماره وکیل در مشهدطلاق بائنطلاق توافقیطلاق توافقی 5 روزهطلاق توافقی در مشهدطلاق توافقی فوری در مشهدطلاق توافقی مشهدطلاق خلععلامت تجاریکمترین زمان طلاق توافقیماده طلاق توافقیمدارک لازم برای طلاق توافقی در مشهدمدارک مورد نیاز در طلاق توافقیمراحل طلاق توافقی در مشهدمراحل و مدت زمان طلاق توافقیمشاوره با وکیل پایه یک دادگستری مشهدمشاوره با وکیل طلاق توافقی در مشهدمشاوره رایگان با وکیل در مشهدموسسه حقوقی در مشهدنفقه حقوقینفقه حقوقی و کیفرینفقه کیفریوکیل اقا طلاق توافقی در مشهدوکیل انتقال علامت تجاریوکیل انتقال علامت تجاری در مشهدوکیل پایه 1 طلاق توافقی در مشهدوکیل پایه یک دادگستریوکیل پایه یک دادگستری در مشهدوکیل حقوقی در مشهدوکیل خانوادهوکیل خوبوکیل خوب در مشهدوکیل در مشهدوکیل طلاق به دلیل خیانت زنوکیل طلاق توافقی در 10 روزوکیل طلاق توافقی در مشهدوکیل طلاق توافقی در مشهد 10 روزهوکیل طلاق توافقی مشهدوکیل کیفری مشهدوکیل مهریه در مشهدوکیل مهریه مشهد، وکیل طلاق توافقی در مشهدوکیل نفقه کیفری در مشهدوکیل نفقه، آدرس دفتر وکالت در مشهد