وکیل املاک در مشهد

وکیل املاک در مشهد

وکیل املاک در مشهد


وکیل املاک در مشهد

 

کمیسیون املاک

* حق کمیسیون و تخلفات مشاورین املاک

*در بسیاری از محافل از “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” “وکیل حقوقی در مشهد” پرسیده می‌شود که آیا حق مشاوره و حق کمیسیون که توسط بنگاه های تهیه مسکن دریافت می‌گردد مطابق قانون میباشد!؟

 

وکیل املاک در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* حق کمیسیون درآمد اصلی مشاورین املاک می باشد “وکیل املاک مشهد” که در هر قراردادی که بنگاه منعقد می گردد طرفین قرارداد موظف به پرداخت آن هستند حتی در صورتی که قرارداد به هر علتی فسخ گردد حق کمیسیون باید پرداخت شود مگر آنکه خود بنگاه عامل فسخ قرارداد باشد . “وکیل فسخ قرارداد در مشهد“. بدین منظور نحوه ی محاسبه و پرداخت کمیسیون باید در دفاتر املاک نصب گردد تا مشتریان با آگاهی آن را پرداخت نمایند و رسید تحویل بگیرند و عدم نصب این موضوع تخلف محسوب “وکیل تخلفات املاک مشهد” می گردد .

* در این مطلب به اختصار در مورد محاسبه ی حق کمیسیون مشاورین املاک را “وکیل حقوقی مشهد” “وکیل قرارداد در مشهد” بیان خواهیم کرد و سپس توضیح خواهیم داد اگر تخلفی در مورد این حق کمیسیون صورت گیرد چگونه میتوان شکایت “وکیل شکایات در مشهد “کرد .

وکیل حقوقی در مشهد

* حق کمیسیون مشاور املاک هر سال از سوی اتحادیه ی مشاورین املاک برای آنان ابلاغ می گردد” وکیل املاک در مشهد ” که مشاورین املاک موظفند بر اساس این تعرفه کمیسیون خود را دریافت نمایند . نحوه ی محاسبه ی کمیسیون برای خریدو فروش املاک اداری ، تجاری و مسکونی “وکیل تهیه مسکن در مشهد” بدین شرح است :

* اگر ارزش ملک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان باشد نیم درصد ارزش ملک حق کمیسیون بنگاه میباشد “وکیل حقوقی در مشهد” که هردو طرف خریدار و فروشنده باید آن را پرداخت نمایند “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” و در صورتی که ارزش ملک بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد برای ۵۰۰ میلیون نیم درصد و نسبت به مازاد آن بیست و پنج درصد حق کمیسیون می باشد

 

وکیل املاک در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

 

* درمورد قراردادهای اجاره بیست و پنج درصد از مبلغ اجاره بها به عنوان حق کمیسیون اخذ می گردد” وکیل اجاره در مشهد” و در صورتی که ملکی به رهن داده شود در ابتدا می بایست مبلغ رهن به اجاره تبدیل گردد بدین منظور هر یک میلیون تومان ضربدر ۳۰ میگردد سپس بیست و پنج درصد اجاره بها و ۹ درصد مالیات به آن افزوده میگردد .”وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” حال اگر ملکی رهن و اجاره باهم داشته باشد باز باید مبلغ رهن به اجاره تبدیل گردد سپس با اجاره بها جمع گردد و بیست و پنج درصد به آن اضافه “وکیل اجاره در مشهد” شود .

* سوال که مکررا از وکیل پایه یک دادگستری پرسیده می شود آن است که در صورتی که مشاور املاکی بر اساس تعرفه حق کمیسیون دریافت نکند چگونه و به چه مرجعی میتوان از وی شکایت “وکیل شکوائیه در مشهد” کرد ؟

 

وکیل املاک در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

 

* در پاسخ به این سوال باید گفت اتحادیه ی مشاورین املاک بر عملکرد مشاورین املاک نظارت می نماید “وکیل اتحادیه املاک مشهد” که میتوان تخلفات مشاورین را به آنان گزارش نمود در صورتی که مشاور املاک پس از صحت ادعای شما خسارت را به شما پرداخت ننماید و اتحادیه نیز کاری نتواند انجام دهد، در مرحله ی بعد طبق ماده ی ۲۸ قانون نظام صنفی برای اصناف مجوزدار و ماده ی ۲۷ برای اصناف بدون مجوز نسبت به مهر وموم واحد صنفی اقدام خواهد شد “وکیل اصناف در مشهد” .اگر واحد مذکور فاقد مجوز فعالیت باشد میتوان از طریق سازمان تعزیرات حکومتی شکایت نمود “وکیل تعزیرات در مشهد” این سازمان میتواند به بنگاه اخطار داده یا آن را پلمپ نماید “وکیل رفع پلمپ در مشهد” یا پروانه ی کسب وی را باطل کند .

* همشهریان گرامی در مشهد و استان خراسان در جهت تنظیم قرارداد خرید و فروش املاک و مستغلات، اجاره املاک و باغ و ویلا میتوانید با” وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” “وکیل املاک در مشهد” “وکیل اجاره در مشهد “با شماره تلفن ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴ تماس بگیرید.