وکیل خوب طلاق مشهد

بهترین وکیل طلاق در مشهد

وکیل خوب طلاق در مشهد


وکیل خوب طلاق مشهد

طلاق یکی از راهکارهایی است که معمولا باید به عنوان آخرین به ان فکر کرد . در قانون و فقه طلاق به دو دسته تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های خود را دارد. در این مطلب به اختصار در این باره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد توضیح خواهد داد.

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

* طلاق به رجعی و بائن تقسیم می شود .

طلاق رجعی 

در ماده ی ۱۱۴۸ قانون مدنی بیان شده است :
در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع است .

وکیل طلاق توافقی در مشهد

طلاق بائن

عبارت است از اینکه مرد نمی تواند بعد از طلاق رجوع نماید موارد این طلاق در ماده ی ۱۱۴۵ قانون مدنی بیان شده است
موارد:
١- طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.
٢- طلاق یائسه
٣- طلاق خلع و مبارات مادام که زن به عوض رجوع نکرده است.
۴- سومین طلاق که پس از سه وصلت متوالی به عمل اید اعم از اینکه وصلت در نتیجه ی رجوع باشد یا در نتیجه ی نکاح جدید.

طلاق خلع و مبارات

جمله “مهرم حلال جانم آزاد” اشاره به طلاق خلع و مبارات دارد که در آن زن به خاطر تنفر از شوهر حاضر می‌شود با پرداخت پول از عقید همسری وی رها گردد.

در طلاق خلع اگر زن در زمان عده از بذل خود نسبت به مهریه رجوع کند طلاق ملغی و کان لم یکن خواهد شد.

 

وکیل مشهد- وکیل پایه یک دادگستری

 

تفاوت طلاق رجعی و بائن

  • اولین تفاوت این دو طلاق در امکان رجوع مرد می باشد بدان مفهوم که در طلاق رجعی مرد میتواند در ایام عده از طلاق رجوع کند بدون آن که عقدی میان آنان منعقد گردد ولی در طلاق بائن چنین امری امکان پذیر نمی باشد و نیاز به ازدواج مجدد می باشد .
  • دومین تفاوت آن است که در صورتی که طلاق بائن باشد اگر زن عده نداشته باشد می تواند بلافاصله ازدواج نماید ولی در طلاق رجعی حتما زن باید تا پایان مدت عده صبر نماید .
  • سومین تفاوت این است که در طلاق رجعی در مدت عده هر یک از زوجین فوت نماید دیگری از وی ارث می برد.  اما در طلاق بائن پس از طلاق رابطه به پایان رسیده و از یکدیگر ارث نمی برند .
  • چهارمین تفاوت ان است که در طلاق رجعی در مدت عده تکالیف مرد در برابر زن همچنان وجود دارد به همین دلیل نفقه ی دوران عده بر عهده ی شوهر است مگر طلاق به علت عدم تمکین زن بوده باشد ولی در طلاق بائن به زن نفقه ای تعلق نمی گیرد .

طلاق در زمان بارداری

طلاق گرفتن در زمان بارداری ایرادی ندارد اما زن باید تا زمان وضع حمل و به دنیا آمدن طفل حتی اگر از عده سه ماه و ۱۰ روز هم بیشتر باشد عده نگه دارد و تا به دنیا آمدن طفل حق ازدواج مجدد ندارد.

نفقه

نفقه ندادن مرد به زن به مدت شش ماه، زن میتواند طلاق بگیرد و حتی اگر استنکاف شوهر از دادن نفقه به خاطر فقر وی باشد.

 

نکته: طلاق با بطلان ازدواج متفاوت است. بطلان ازدواج به معنای این است که ازدواج صورت گرفته از ابتدا باطل و بی‌اعتبار بوده‌است.

نکته: طلاق در اسلام به اختیار شوهر انجام می‌شود اما زن نیز در شرایط خاصی ممکن است حق طلاق را به دست بیاورد.

نکته: معمولاً زنان از طلاق بیش از مردان از نظر اقتصادی زیان می‌بینند، اما فرایندهای سازگاری روانی و اجتماعی برای مردان و زنان تفاوت چندانی ندارد. بعضی از مردان و زنان ممکن است پس از طلاق به ازدواج مجدد تن در دهند.

نکته: چنانچه زوج بدون اجازه زوجه ازدواج موقت (صیغه ای) نماید مطابق بند ۱۲ سند نکاحیه وکالت در طلاق برای زوجه تحقق یافته است چون کلمه ازدواج مجدد زوج مطلق بوده و شامل ازدواج دائم یا منقطع می‌شود.

نکته: معافیت در سربازی به جهت مشکل اعصاب و روان و کتمان آن از موارد تدلیس در نکاح نیست.

نکته: طلاق ایقاع است، عقد نیست و چون نیازمند صیغه طلاق می‌باشد تشریفاتی است.

* جهت مشاوره و کلیه امور حقوقی در خصوص حقوق خانواده میتوانید با وکلای پایه یک دادگستری در مجموعه حقوقی و داوری حق تماس بگیرید و از تجارب وکیل پایه یک در مشهد بهره مند شوید.