وکیل مشاوره قبل طلاق در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد


وکیل مشاوره قبل طلاق در مشهد

وکیل مشاوره قبل طلاق در مشهد

علت مشاوره ی قبل طلاق چیست ؟

 

آیا در قانون پیش بینی شده است ؟ 

مشاوره ی قبل طلاق راهکاری است که در قانون حمایت خانواده  برای زوجینی که قصد طلاق دارند اجباری شد .اجباری شدن بدین مفهوم است که تا زمانی که زوجین نامه ی مرکز مشاوره نداشته باشند دادخواست طلاق آنان در دفاتر خدمات قضایی ثبت نمی گردد .

علت این مشاوره آن است که اگر تصمیم به طلاق بر اساس هیجانات و احساسات یا امور قابل حل یا به دلیل دخالت دیگران می باشد از آن جلوگیری نمایند و از این راه بتوانند ضمن کمک به زوجین آمار طلاق را کاهش دهند .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

مدت زمان این جلسات مشاوره پنج جلسه می باشد که پس از ثبت نام در سایت زمان حضور زوجین به آنان اطلاع داده می شود .

حضور در این جلسات مشاوره ی قبل طلاق به زوجین فرصت بیشتر برای تصمیم گیری در مورد طلاق می دهد و بهتر می توانند واکنش ها و احساسات خود را به طرف مقابل بیان نمایند شاید زوجینی که تا امروز فرصت صحبت با یکدیگر را نداشتند در این مشاوره ی قبل طلاق درباره مسائل و مشکلاتشان باهم حرف می زنند .

در مشاوره زوجین یک حامی مطمئن برای حل چالش های زندگی خود پیدا می کنند و اگر در مورد طلاق تردید دارند این مشاوره کمک می کند تا بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرند .

ماده ی ۲۵ قانون حمایت خانواده

در صورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره ی خانواده ارجاع دهد .در این موارد طرفین می توانند تقاضای طلاق توافقی را از ابتدا در مراکز مذکور مطرح کنند .در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق مرکز مشاوره ی خانواده موضوع را با مشخص کردن موارد توافق جهت اتخاذ تصمیم نهایی به دادگاه منعکس می کند .