چگونه می توانید اظهارنامه را ارسال کنید؟

دعاوی مشارکت در ساخت و تنظیم قرارداد ساخت

چگونه می توانید اظهارنامه را ارسال کنید؟
اظهارنامه نوعی طرح شکایت بدون مراجعه به دادگاه است. به زبان ساده، متقاضی می تواند بدون ارائه درخواست خود، اظهارات خود را به متقاضی اطلاع دهد. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، اظهارنامه به عنوان آخرین راه حل و راه حل اختلاف با قانون تلقی می شود.و قبل از طرح موضوع در محکمه مطرح می شود اما در این ابزار مهم موضوع قانون است.
در عمل اظهارنامه مهمترین و عملی ترین دلیل تلقی می شود. به طور کلی، طرف دعوی در دادگاه که این ابزار را در دست دارد، می تواند به خوبی نشان دهد که حتی قبل از ورود به مسیر محاکمه و خواسته  آخرین اقدامات لازم را انجام داده و خوانده از موضوع مطلع بوده است. بنابراین تهیه و ارسال گزارش از اهمیت بالایی برخوردار است. اما نکته اصلی این است که باید بدانید چه زمانی از این ابزار استفاده کنید. در واقع در برخی موارد ارسال اظهارنامه باعث می شود که متهم از نیت شما آگاه شود و سعی کند فرار کند یا آمادگی رد ادعای شما را داشته باشد. از سوی دیگر، تهیه اظهارنامه بسیار مهم است. زیرا تمامی کلمات و جملات بعد از امضای متقاضی می باشد

ارسال اظهارنامه
اظهارنامه را می توان به روش های مختلفی به گیرنده تحویل داد. اولین روشی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از پردازش الکترونیکی است. در واقع با توجه به اینکه بسیاری از افراد جامعه دارای سامانه ثنا هستند، افراد می توانند با مراجعه به این سامانه در کمترین زمان ممکن اظهارنامه خود را تنظیم و ارسال کنند.
از آنجایی که آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به سیستم هر فرد به صورت پیامکی برای وی ارسال می شود، می توان امیدوار بود که خواننده این نامه را دریافت کرده باشد. اما در عمل چندان مهم نیست که خواهان نامه را از طرف خوانده دریافت کند. راه دیگر ارسال این نامه استفاده از وکیل یا نماینده قانونی است. بدین ترتیب این نامه به این شکل به مخاطب تحویل داده می شود. اینها راه های اصلی هستند که می توانید اظهارنامه خود را ارسال کنید.

اعلامیه و چند نکته مهم
اظهارنامه  ابزار مهمی در نظر گرفته می شود که می تواند در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد. اما نکته اینجاست که ارسال اجباری نیست.اما  به زبان ساده، شما نباید این نامه را قبل از ورود به هر پرونده ای ارسال کنید. نکته دیگری که در این شماره باید به آن توجه کنید این است که امکان ارسال پاسخ به اظهارنامه وجود دارد.
به عبارت ساده، خواننده می تواند پاسخ نامه دریافتی را در همان فرم ارسال کند. توجه داشته باشید که هیچ الزامی برای ارسال پاسخ وجود ندارد، اما می توان از آن به عنوان دلیل یا مدرک در دادگاه استفاده کرد. اگر بخواهیم نظر کلی بدهیم، اظهارنامه حاوی مشخصات اظهارکننده و محل سکونت او، موضوع نامه، فرم درخواست طرف مقابل، موارد مختلف محل سکونت طرف مقابل است.
در نهایت می توان گفت که این ابزار مهم حقوقی به عنوان امکانی برای اجتناب از اقدام قانونی عمل می کند. اما جدای از آن، استفاده صحیح و به موقع از این ابزار می تواند اهرم بالایی برای اقدام در دادگاه مربوطه در اختیار خواهان یا خوانده باشد. این هنری است که باید توسط یک وکیل مجرب تسلط یابد. در واقع وکلای مجرب می دانند که چه زمانی از این نامه استفاده کنند و چگونه آن را نگارش و ارسال کنند.

تماس 09156024004