جرم کشف حجاب

جرم کشف حجاب - وکیل جرم کشف حجاب در مشهد - 09156024004

جرم کشف حجاب

عدم رعایت حجاب شرعی (کشف حجاب)در ملأ عام جرم و در قانون مجازات اسلامی، برای آن مجازاتی در نظر گرفته شده است؛ البته توجه داشته باشید که عدم رعایت حجاب شرعی جزو جرایم معاونت بردار می باشد، یعنی اگر فرد مجرم شخص دیگری را تحریک، تهدید و یا با نیرنگ و فریب دهد و وادار به انجام این جرم کند برای مثال، لباس هایی تهیه کند که پوشیدن آنها در ملاعام جرم است،به عنوان معاونت در جرم شناخته شده و مجازاتی برای او تعیین می شود.

وکیل جرم کشف حجاب در مشهد

با بررسی شرایط و قوانین موجود شما را در صورت بروز مشکلات حقوقی راهنمایی و برای حل مشکلات، یاری می کند.

 علت جرم انگاری کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی ایران چیست؟

کشور ایران، حکومتی اسلامی دارد و بی حجابی در اسلام حرام و در ایران داشتن حجاب اجباری است. حجاب از یک مقوله فرهنگی و دینی، در ایران به قانون تبدیل شده؛ مشاوره حقوقی جرم کشف حجاب، اهمیت زیادی در حل مشکلات حقوقی که دراین مورد برای فرد کشف حجاب کننده، دارد.

از مهمترین پیامد های کشف حجاب و آسیب هایی که بر سیاست، فرهنگ و اقتصاد وارد می کند و در نتیجه باعث جرم انگاری این مسئله در ایران می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪ تضعیف اعتقادات و ارزش های دینی
حجاب و پوشش شرعی جزء احکام واجب دین اسلام است و به همین دلیل بدحجابی و یا تظاهر به آن نشانه بی مبالاتی و پایبند نبودن به دین اسلام است.

▪ تخریب فرهنگ ملی
کشف حجاب، فرهنگ جامعه را تغییر میدهد
و با الگو برداری نامناسب از فرهنگ بیگانه باعث آسان شدن مسیر تهاجم فرهنگی می شود.

نکته: مشاوره حقوقی جرم کشف حجاب در مشهد،بهترین گزینه برای کمک به افراد، در صورتی که اتهامی مثل کشف حجاب به فرد زده شده باشد و برای اثبات بی گناهی آن و یا در صورت گناهکار بودن گرفتن تخفیف در مجازات می باشد.

▪ تامین منافع دشمنان؛
دشمنان مسلمانان، همواره در تلاش اند که با ترویج بد حجابی و بی بند و باری ایمان اراده افراد مسلمان را تضعیف کنند تا بتوانند به آنها تسلط پیدا کنند؛

با مشاوره حقوقی جرم کشف حجاب در مشهد می توان با بررسی دقیق و اطمینان بیشتر مسائل و مشکلات پیش آمده به دلیل کشف حجاب در مراجع قانونی را بدون ایجاد مشکلات بیشتر و بدون اتلاف وقت حل نمود.

جرم کشف حجاب

کشف حجاب شرعی یا همان بدحجابی و بی حجابی، جرم و از نظر قانون افرادی که حجاب شرعی را رعایت نکنند مجرم هستند و این احتمال که فرد از حکومت اسلامی و قوانین در مورد حجاب بی اطلاع باشد غیرممکن است. در نتیجه در صورت تخلف مجازات خواهد شد.

بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، زنان و دخترانی که بدون رعایت حجاب شرعی در انظار عمومی و معابر ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دوماه و یاجزای نقدی از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال محکوم خواهند شد؛ علاوه بر این، مجازات انجام عمل حرام (کشف حجاب) در انظار عمومی، حبس از ده روز تا دوماه و یا ۷۴ ضربه شلاق می باشد، اما تمام این قوانین و مجازات ها تنها توسط قاضی برای فرد مجرم تعیین می شوند و اگر قاضی صلاح بداند حتی حکم شلاق و حبس می تواند به جریمه نقدی برای فرد مجرم، تغییر پیدا کند.

بنابر ماده ۳ قانون مجازات اسلامی تمام زنان و دخترانی که در قلمرو حاکمیت جمهوری اسلامی هستند (یعنی کلیه بانوانی که در قلمرو زمینی، دریایی و یا هوایی حاکمیت اسلامی، قرار دارند)، بدون در نظر داشتن مذهب و یا تابعیت، موظف به رعایت حجاب شرعی می باشند.

و در صورت عدم رعایت آن مجازات می شوند، با وجود تمام این قوانین اکنون بسیاری از مردم کشورمان، اعم از سران و عموم مردم معتقدند که مشکلات بی حجابی در ایران و یا به طور کلی مشکلات حجاب در ایران را نمی توان مطلقاً در قالب قانون حل نمود.

 

با گرفتن مشاوره حقوقی تلفنی جرم کشف حجاب در مشهد،می توان بررسی و رسیدگی مسائل و مشکلات حقوقی را به یک فرد با تجربه و آگاه در این زمینه سپرد و حتی در صورت نارضایتی از رای دادگاه به درستی و بدون ایجاد مشکلی، اعتراض خود را به رای دادگاه اعلام و تقاضای تجدید نظر کرد.

با چه ادله ی می توان کسی را متهم به جرم کشف حجاب کرد؟
جرم کشف حجاب، جنبه عمومی دارد یعنی هم مردم عادی و هم دادستان ها می توانند این جرم را اعلام و تقاضای رسیدگی داشته باشند؛ برای متهم کردن شخص و یا اشخاصی که مرتکب جرم، به صورت کشف حجاب می شوند، ارائه دادن مدرکی مانند عکس و یا فیلم از زمان وقوع جرم و ذکر زمان وقوع و مکان آن به دادسرای ارشاد لازم است، البته گزارش کشف حجاب توسط همسایه هم اتفاق می افتد که بهترین راهکار برای پیگرد قانونی او مشاوره حقوقی است؛ مشاوره حقوقی جرم کشف حجاب، می تواند در زمینه رفع اتهام وارد شده به شخص برای مثال کشف حجاب، کمک کند.

ارائه مدرک مختص کسانی است که از این موضوع (بی حجابی)، شخصاً در زندگیشان آسیب دیده باشند، در غیر این صورت تنها می توانند اعلام جرم کنند و تشخیص اینکه این جرم واقعا رخ داده است یا خیر فقط توسط قاضی صورت می گیرد، مشاوره حقوقی جرم کشف حجاب، می تواند به افراد در زمینه شکایت از فردی که به دلیل کشف حجاب باعث آسیب رسیدن به زندگی و یا خود فرد شده و انجام مراحل قانونی آن کمک کند.