مسدود کردن کد ملی

نکات حقوقی حضانت فرزند پس از طلاق

مسدود کردن کد ملی

چگونه کد ملی یک محکوم را مسدود کنیم؟ کد ملی محکومان طبق کدام قانون قابل بازداشت هستند؟ بازداشت کد ملی محکوم به چه شرایط قانونی است؟ شرایط مسدودسازی کد ملی محکومان چیست؟ نظر قانون در مورد مسدود کردن کد ملی محکومیت چیست؟ انسداد کد ملی محکومیت چه اهمیتی دارد؟ کد ملی محکومان چه زمانی قابل توقیف است؟ مهمترین نکات برای مسدود کردن کد ملی محکومان چیست؟ وظیفه وکیل در زمینه انسداد کد ملی محکوم علیه چیست؟
انسداد قانونی کد ملی کسی که محکوم به جرم شده است یکی از ابزارهای قانونی برای کنترل و جذب فردی است که محکوم به جرم شده است. با توجه به اینکه اکثر وظایف اداری، دولتی و بانکی بر اساس قانون اساسی کشور و یا انسداد کد ملی انجام می شود، تقریباً تمامی پتانسیل ها و اختیارات از وی گرفته می شود. به این ترتیب این فرد قدرت هیچ کاری را ندارد و باید برای رفع انسداد قانونی به دادگاه مراجعه کند. در این صورت قانون می تواند اقدامات لازم را برای رفع ضرر شاکی انجام دهد.
مسدود کردن کدهای ملی مشکوک اغلب در بخش مالی اتفاق می افتد. در واقع زمانی که خواهان در مورد ادعای مالی خود به دادگاه مراجعه کرد. دادگاه از سه سو از سازمان ثبت احوال، پلیس راهنمایی و رانندگی و بانک مرکزی تحقیق می کند. در صورتی که بر اساس این تحقیقات، خوانده فاقد دارایی باشد، متقاضی می تواند از دادگاه حکم جلب متهم را اخذ کند. به این ترتیب قانون و دادگاه او را به حبس محکوم می کنند.
اما در صورتی که محل دقیقی از او مشخص نباشد، و یا متواری باشد متقاضی می تواند با ارائه لایحه ای به محاکم قضایی، کارت ملی یا همان کد ملی  محکوم علیه را مسدود سازد. بر اساس این لایحه کارت ملی متهم بسته می شود و بر اساس این نمی تواند کاری انجام دهد. در ادامه در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

کارکرد مسدود سازی کد ملی

ممنوعیت یک راه حل حقوقی مهم بر اساس کد ملی متهم است. در واقع نکته این است که دادگاه و قانون حتی الامکان حقوق شاکی را از خوانده مطالبه کنند. زمانی که قرار بازداشت یک نفر (بدهکار) صادر می شود، قانون به مأمور این اختیار را می دهد که فرد را دستگیر و بازداشت کند و مدعی تا زمانی که حق  خود را دریافت نکرده اجازه ازادی  شخص مورد نظر را ندهد، این حق را دارد. اما اگر فردی  مکان مشخصی نداشته و متواری باشد  نمی توان از آن ویژگی به این شکل استفاده کرد. در اینجا باید این مشکل را به روش دیگری حل کنیم. یکی از ابزارهای مهم در چنین شرایطی مسدود کردن کد ملی افراد است.
کارکرد مسدود کردن کد ملی صدور احکام زمانی مشخص می شود که بدانیم هر کاری که شما می خواهید به صورت قانونی انجام دهید نیاز به کد ملی دارد. اگر برای کار به بانک مراجعه می کنید، هر کاری که می کنید، باید کد ملی خود را به بانک ارائه دهید. در صورت تمایل به خرید و فروش، کد از شما خواسته می شود. اگر قصد دارید به صورت محلی کار کنید یا حتی از بیمه درمانی خود استفاده کنید، باید کد ملی خود را ارائه دهید. بنابراین عملا بخش بزرگی از نیازهای افراد جامعه بر اساس کد ملی انجام می شود. اگر دادگاه حکم به انسداد کد ملی محکوم را صادر کند به این معنی است که دادگاه فرد را از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم کرده است. به این ترتیب فردی مجبور می شود خواسته یا ناخواسته برای استفاده از چنین امکاناتی به دادگاه و مراجع قضایی مراجعه کند. در این شرایط است که قانون این فرصت را می بیند تا زیان های شاکی را از او پس بگیرد.
بنابراین، به بیان ساده، مسدود کردن کد ملی یک محکوم ابزاری است که به شما امکان می دهد به عقب برگردید و محکوم را جذب کنید. این مهمترین عملکرد مسدودکننده کد ملی است.

تماس 09156024004