وکیل تعزیرات حکومتی در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری در مشهد - طلاق توافقی 7 روز - وکیل خانواده مشهد - وکیل طلاق توافقی در مشهد - وکیل خوب در مشهد - وکیل کیفری در مشهد.

وکیل تعزیرات حکومتی در مشهد

 

تعزیرات چيست؟

اصطلاح تعزیرات در مورد برخی از تخلفات صنفی و اقتصادی به کار میرود که سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را برعهده دارد نحوه ثبت شکایت در این سازمان به روش حضوری ، سامانه اختصاصی و همچنین شماره تلفن ۱۳۵ امکان پذیر است.
به تخلفات اقتصادی و صنفی تعزیرات و به سازمان که وظیفه رسیدگی به تخلفات اقتصادی و صنفی دارد را تعزیرات حکومتی گفته می شود.

تخلفات و تعزیرات حکومتی

مواردی از تخلفات که داخل در صلاحیت سازمان تعزیرات می باشد عبارتند از:
گرانفروشی، کم فروشی و تقلب ، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت کالا ،امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور ،عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع ،عدم اجرای تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان.
نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی ،نداشتن پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی، فروش ارزی، فروش اجباری یک کالا با کالای دیگر که در مورد نیاز مشتری نیست، عدم اعلام موجودی کالا توسط واحدهای عمده فروشی

 

وکیل کیفری در مشهد

سازمان تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان دولتی است و مرجعی اختصاصی برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی، صنفی و اقتصادی است . که وظیفه نظارت بر آن برعهده وزارت دادگستری است . معاون وزیر دادگستری رئیس سازمان تعزیرات است.
در سال ۱۳۶۲ زیر نظر وزارت کشور کمیسیون امور تعزیرات حکومتی تشکیل شد تا به تخلفات اقتصادی رسیدگی کند.
در سال ۱۳۶۷ قانون تعزیرات حکومتی و قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی به تصویب مجلس رسید.
رسیدگی به تعزیرات دولتی به دادگاه انقلاب واگذار شد و کمیسیون های امور تعزیرات حکومتی صرفاً به تخلفات بخش خصوصی رسیدگی می کردند.
در سال ۱۳۷۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی را تصویب کرد و رسیدگی به همه تخلفات دولتی و غیردولتی را به قوه مجریه واگذار کرد. قوه مجریه با تصویب آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی ، سازمان تعزیرات حکومتی را ایجاد و همه وظایف مرتبط با تخلفات و تعزیرات را بر عهده این سازمان قرار داد.

طبق آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی مصوبه سال۱۳۷۳ تشکیلات سازمان تعزیرات شامل شعب بدوی ،تجدیدنظر، عالی ،تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز می باشد.
این شعب وظیفه رسیدگی به تعزیرات و تخلفات مورد ثبت شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین گزارش وارده از سوی نهادهای دولتی را بر عهده دارند .
وظایف سازمان تعزیرات شامل رسیدگی به تخلفات و تعزیرات در قانون تعزیرات حکومتی ،تخلفات بهداشتی و درمانی ،تخلفات قاچاق کالا و ارز، تخلفات صنفی ،تخلفات املاک ، مستغلات، زمین ،مسکن و تخلفات مربوط به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می باشد.

قانون تعزیرات حکومتی

مهمترین و اصلی ترین قانون تصویب شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۷ قانون تعزیرات حکومتی بوده است.
این قانون در ۵۶ ماده و در شش فصل کلی به تصویب رسیده است.

فصل ها عبارتند از:

فصل ۱:تخلفات و تعزیرات مربوطه
فصل ۲: تخلفات بخش دولتی
فصل ۳: تشکیلات تعزیرات حکومتی بخش دولتی
فصل ۴: تشکیلات تعزیرات حکومتی بخش غیر دولتی
فصل ۵: اصلاحات قانون نظام صنفی
فصل ۶: سایر مقررات

مهمترین فصل قانون تعزیرات فصل اول آن بوده که لیست تخلفات و تعزیراتی که سازمان، صلاحیت رسیدگی به آنها را داشته معرفی کرده است .مهمترین تخلفات آن عبارتند از: کم فروشی و تقلب، احتکار،درج نبودن قیمت روی کالاها وخدمات، امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی، نداشتن پروانه بهره برداری، فروش اجباری یک کالا با کالای دیگر توسط واحد های عمده فروشی.