تشکیل پرونده شخصیت

وکیل کیفری در مشهد

تشکیل پرونده شخصیت

* در این مطلب حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری در مشهد به پرونده شخصیت از نگاه قانون می‌پردازیم که آیا تشکیل پرونده شخصیت در دادگاه های ایران اجباری است یا خیر؟ 

* یکی از دستاوردهای قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اهمیت و توجه به شخصیت بزهکاران و مجرمان است ” . این امر در راستای کمک به باز اجتماعی شدن مجرمین است که در کنار پرونده ی کیفری تشکیل میگردد “وکیل کیفری مشهد” و کمک شایانی به قاضی در انتخاب نوع مجازات مینماید .
بدین مفهوم که در کنار این موضوع که فرد چه جرمی انجام داده است شخصیت وی نیز مورد بررسی قرار گیرد “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” و عللی که باعث ارتکاب جرم شده مشخص میگردد و سعی میشود با راهکارهای مناسب از تکرار جرم توسط او در آینده جلوگیری “وکیل دادگستری در مشهد” گردد.

 

وکیل کیفری در مشهد

 

* اما پرونده ی شخصیت مشتمل بر بررسی چه مواردی است “وکیل کیفری در مشهد” ؟و چه جرایمی را در بر میگیرد” وکیل پایه یک دادگستری مشهد” ؟

* مطابق ماده ی ۲۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری , در جرایمی که مجازات قانونی آنها سلب حیات, قطع عضو , حبس ابد و یا تعزیر درجه ی ۴ و بالاتر است و همچنین در جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی که میزان دیه ی آنها ثلث دیه ی کامل مجنی علیه یا بیش از آن است , بازپرس مکلف است “وکیل بازپرسی مشهد” در حین انجام تحقیقات , دستور تشکیل پرونده ی شخصیت متهم را به واحد مددکاری اجتماعی صادر نماید “وکیل حقوقی مشهد” .

 

وکیل کیفری در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* این پرونده که به صورت مجزا از پرونده ی عمل مجرمانه تشکیل میگردد حاوی مطالب زیر “وکیل دادگستری مشهد” است :

الف)گزارش مددکار اجتماعی در خصوص وضع مادی ,خانوادگی و اجتماعی متهم

ب)گزارش پزشکی و روانپزشکی

در ماده ی ۲۷۹قانون مذکور نیز قانون گذار از موارد مهم که میبایست در کیفر خواست قید شود را طبق بند (چ) این ماده خلاصه پرونده شخصیت یا وضعیت روانی متهم” وکیل دادسرا مشهد” میداند.

همچنین مواد ۴۶و۴۷ آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی وتربیتی نیز پرونده ی شخصیت را مورد توجه قرار داده است و طبق این مواد , محکومان حداکثر ۲ ماه در قسمت پذیرش و تشخیص تحت آزمایش های پزشکی , روانپزشکی , آزمونهای روانشناسی و شناخت شخصیت و استعداد قرار گرفته و میزان سلامت جسمی و روانی معلومات و اطلاعات مذهبی , علمی و فنی آنان در جهت شناخت بررسی و تعیین “وکیل مدافع در مشهد” میشود.

 

وکیل کیفری در مشهد ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

 

* لزوم تشکیل پرونده ی شخصیت علاوه بر بزرگسالان برای اطفال نیز میباشد “وکیل اطفال در مشهد” که طبق ماده ی ۲۸۶ قانون آیین دادرسی کیفری در جرایم تعزیری درجه ی ۶و۵ نیز تشکیل پرونده ی در مورد اطفال و نوجوانان “وکیل کودکان در مشهد” توسط دادسرا یا دادگاه اطفال و نوجوانان الزامی “وکیل کیفری مشهد ” است.

***هرگونه سوال و اطلاعات در مورد جرایم و انواع جرم و شخصیت متهمان و مجرمان را می‌توانید از وکلای پایه یک دادگستری و وکیل کیفری در مشهد از وکلای مجرب و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی و داوری حق جویان بپرسید و اطلاعات حقوقی خود را در جهت رفع مشکلات قضایی افزایش دهید.

شماره هماهنگي :۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

تماس 09156024004