خروج زوج یا زوجه از منزل

مشاوره با بهترین وکیل طلاق در مشهد

خروج زوج یا زوجه از منزل

* حکم فرار زن یا شوهر از خانه یا منزل مشترک از منظر قانون و وکیل پایه یک دادگستری در مشهد _وکیل خانواده مشهد >>>

* فرار زن یا شوهر از خانه و رها کردن و ترک خانه و زندگی امری قابل دفاع نیست اما باید علل و دلایل این فرارها و این که چه مسائلی موجب شده همسر دست به چنین اقدامی بزند قابل بررسی است “وکیل طلاق در مشهد” .بررسی اینکه در زیر سقف یک خانه چه اتفاقاتی رخ داده که زن یا شوهر پا به فرار گذاشته است بسیار مهم است “وکیل طلاق توافقی در مشهد” .

 

* اما یک سوال مهم مطرح می گردد اینکه وقتی زنی از خانه فرار می کند نفقه به او تعلق می گیرد” وکیل نفقه در مشهد “یا خیر؟
در مورد نفقه، با توجه به عدم تمکین زوجه و ترک خانه به طور اصولی می‌توان گفت این زن، ناشزه =ناسازگار تلقی شده و حق دریافت نفقه را ندارد وکیل نفقه در مشهد مگر این که دلایل قانونی و محکمه پسندی برای عدم تمکین داشته باشد “وکیل تمکین در مشهد “که در این صورت، وضعیت نفقه متفاوت خواهد بود.

* اما مهریه را باید جدا از این اتفاقات ارزیابی کرد “وکیل مهریه در مشهد ، چرا که به محض وقوع عقد، زن مالک مهریه است و شوهر از همان موقع در مورد مهریه مدیون تلقی شده و می بایست آن را پرداخت کند” وکیل مهریه مشهد” . به عبارتی، ترک خانه از سوی هریک از زوجین ناپسند است و به منزله کم رنگ شدن تعهداتی است که در شروع ازدواج پذیرفته اند “وکیل زوجین در مشهد .

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

* اگر زن چندین مرتبه خانه را ترک کند و نیز در صورت عدم تمکین و ناشزه بودن “وکیل تمکین در مشهد “، دادگاه به مرد اجازه گرفتن زن مجدد را می دهد. ولی اگر زنی با دلیل موجه خانه را ترک کند، مثل:ضرب و شتم مرد، سوء معاشرت مرد و ترک خانه از طرف مرد، نفقه و مهریه به او تعلق “وکیل نفقه در مشهد” می گیرد.
باید توجه داشت اگر زن ناشزه باشد یا نباشد مهریه حق او” وکیل مهریه در مشهد” است.
مهریه یک دین است که باید به طور کامل ادا شود “وکیل مهریه مشهد” ، مگر آن که با موافقت رسمی زن، مهریه بخشیده شود.

* ترک خانه از سوی شوهر

اگر هدف از ازدواج و ایجاد یک زندگی مشترک را صرفا پرداخت نفقه و مسائل مالی می دانستیم، شاید مسئله خیلی متفاوت بود وکیل مهریه مشهد” . در این صورت، در مرحله نخست هیچ دختری شاید دیگر ازدواج نمی نمود چرا که علاوه بر مخدوش شدن عزت نفس اش، به این نتیجه نیز می رسید که بهتر است در خانه پدری خود بماند و از رفاه مالی شاید به مراتب بالاتری نسبت به زندگی یک جوانی که در اول راه استقلال مالی است، برخوردار باشد “وکیل مهریه مشهد“.
در مرحله بعد «زندگی مشترک» معنا و مفهومی نداشت؛ چرا که ازدواج از معدود عقود غیر مالی است و وجود امور مالی مانند «نفقه و مهریه» در بطن آن “وکیل نفقه در مشهد” ، هرگز ماهیت این عمل حقوقی را عوض نمی کند. “وکیل حقوقی مشهد” .

 

در مرحله بعد ضعیف است که بتوان «تمکین» را مختص زنان دانست “وکیل تمکین در مشهد” و هر سوء رفتار مرد را به واسطه مرد بودن، موجه دانست، چرا که در آن صورت، مقتضای ذات عقد ازدواج که همان رابطه زناشویی و ایجاد نسل در مسیر روابط عاطفی است، از بین رفته و دیگر مفهومی به نام «عقد» باقی نمی ماند “وکیل عقود در مشهد” تا تکلیفی به نام «نفقه»وکیل نفقه مشهد و حقی به نام «شکایت» یا دادخواست وجود داشته باشد “وکیل شکوائیه مشهد” .

* از طرفی، تمکین زن و شوهر از یکدیگر، چه به صورت عام و چه به صورت خاص، “وکیل تمکین عام و خاص مشهد” جزئی از حسن معاشرت آنها تلقی می شود و هرگونه رفتاری برخلاف آن از سوی مرد، بدون تردید، زن را با عسر و حرج (تنگدستی و فشار) مواجه “وکیل طلاق در مشهد “می کند.
از لحاظ رویه قضایی نیز در حال حاضر قضات دادگاه های خانواده نیز “وکیل خانواده در مشهد “، زنانی را که شوهرانشان به نحوی ، وظایف مربوط به روابط زناشویی شان را انجام نمی دهند ، مشمول قاعده عسر و حرج “وکیل طلاق در مشهد” می دانند.

 

* عسر و حرج زوجه

عسر و حرج در لغت به معنای: سختی ، مشقت ، شدت و تنگی می باشد “وکیل طلاق مشهد “.
قاعده نفی عسر و حرج یکی از قواعد پذیرفته شده فقهی می باشد که مصادیق فراوانی نیز دارد . در اصطلاح فقهی منظور از این قاعده این میباشد که تکالیفی که موجب سختی و مشقت برای افراد است در دین وجود ندارد “وکیل حقوقی در مشهد” ؛ مانند زمانی که روزه برای شخص روزه دار زیان داشته باشد ، با استناد به این قاعده ، تکلیف روزه داری از فرد روزه دار ساقط می شود “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد” .

با استناد به این قاعده در خصوص طلاق “وکیل طلاق در مشهد” ، زن این حق را خواهد داشت که در صورت قرار گرفتن در موقعیت عسر و حرج ، تقاضای طلاق داده و به زندگی مشترک خاتمه “وکیل طلاق توافقی در مشهد” دهد .

* مطابق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی : در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد ، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند “وکیل طلاق توافقی در مشهد” ، چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود ، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق نماید وکیل طلاق در مشهد و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود ” وکیل طلاق توافقی در مشهد” .
به عبارت دیگر ، زن با استناد به عسر و حرج می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید “وکیل طلاق توافقی در مشهد” و در صورتی که بتواند آن را اثبات نماید ، دادگاه مرد را مجبور می کند همسرش را طلاق بدهد وکیل پایه یک دادگستری در مشهد و در صورتی که اجبار مرد ممکن نباشد ، خود دادگاه اجازه این کار را خواهد وکیل مرد در مشهد داد .

 

* در خصوص پرونده های خانواده از قبيل مهریه، نفقه، تمکين، حضانت، ازدواج مجدد، طلاق، طلاق توافقی، نفقه فرزند، فسخ نکاح، تدلیس در نکاح، فریب در ازدواج، عقد موقت، تمکين خاص، تمکین عام، شروط ضمن عقد نکاح، سند ازدواج، می‌توانید با مراجعه به موسسه حقوقی و داوری حق جویان از وکيل پایه یک دادگستری در مشهد و وکیل حقوقی در مشهد و وکیل طلاق در مشهد و وکیل طلاق توافقی در مشهد، و وکیل خوب در مشهد بهره مند شوید.

شماره تماس ۰۹۱۵۳۱۰۴۰۰۴

1 دیدگاه دربارهٔ «خروج زوج یا زوجه از منزل»

  1. بازتاب: وکیل تمکین در مشهد - 09153104004 - وکیل خانواده در شهرمشهد

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس 09156024004